Confirmat un brot de coronavirus amb 41 contagiats en la presó de Picassent

 

Institucions Penitenciàries (IIPP) ha confirmat este matí de divendres un brot amb 41 positius en un mòdul de la presó de Picassent, ubicada en la comarca de l’Horta (València), tots asimptomàtics excepte un intern amb símptomes lleus.

 

Este focus va tindre el seu origen en un ‘fals negatiu‘, un pres que va tornar al centre de permís i, després de passar la quarantena, va donar negatiu en una primera PCR. En eixe moemnt va passar a fer vida comuna al costat de la resta de reclusos, però un d’ells va començar a presentar símptomes i va donar positiu en la prova, expliquen fonts de IIPP a Europa Press.

 

El primer intern també va donar positiu en una segona PCR, després del que es van fer proves a tots els seus companys del mòdul 14. De moment, consten 41 casos amb dades actualitzades per IIPP a primera hora d’este divendres.

 

Els infectats, tots asimptomàtics excepte el primer que va donar positiu i està en bon estat amb símptomes lleus, estan aïllats en una àrea independent de la resta del centre de Picassent com a mesura preventiva.

 

Denuncien que ningú vol fer-se càrrec de les PCR dels treballadors

Des de IIPP recorden que les proves no són competència del centre penitenciari, sinó de la Conselleria de Sanitat, pel que «als 108 interns del mòdul afectat se’ls va practicar una PCR en un hospital de referència» de València. «Està tot absolutament controlat i es va complir el protocol des del principi», recalquen.

 

Per part seua, el sindicat ACAIPUGT eleva la xifra d’infectats per este brot de Picassent a, almenys, 52 interns, «tots procedents del mòdul 14 de la unitat de preventius», i denúncia que «ningú vol fer-se càrrec de les proves als treballadors que han estat en contacte directe amb els interns afectats».

 

ACAIP defensa en un comunicat que «vista la magnitud del brot, és necessari continuar rastrejant l’origen, encara que sembla poc probable localitzar-lo». Tampoc descarta que en les pròximes hores es coneguen nous positius segons s’obtinguen els resultats de les proves, ja que «en les últimes setmanes hi ha hagut comunicacions d’interns d’este departament amb els d’altres mòduls i varis ixen a fer treballs fora».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.