Confirmat un brot de coronavirus amb 41 contagiats en la presó de Picassent

 

Institucions Penitenciàries (IIPP) ha confirmat este matí de divendres un brot amb 41 positius en un mòdul de la presó de Picassent, ubicada en la comarca de l’Horta (València), tots asimptomàtics excepte un intern amb símptomes lleus.

 

Este focus va tindre el seu origen en un ‘fals negatiu‘, un pres que va tornar al centre de permís i, després de passar la quarantena, va donar negatiu en una primera PCR. En eixe moemnt va passar a fer vida comuna al costat de la resta de reclusos, però un d’ells va començar a presentar símptomes i va donar positiu en la prova, expliquen fonts de IIPP a Europa Press.

 

El primer intern també va donar positiu en una segona PCR, després del que es van fer proves a tots els seus companys del mòdul 14. De moment, consten 41 casos amb dades actualitzades per IIPP a primera hora d’este divendres.

 

Els infectats, tots asimptomàtics excepte el primer que va donar positiu i està en bon estat amb símptomes lleus, estan aïllats en una àrea independent de la resta del centre de Picassent com a mesura preventiva.

 

Denuncien que ningú vol fer-se càrrec de les PCR dels treballadors

Des de IIPP recorden que les proves no són competència del centre penitenciari, sinó de la Conselleria de Sanitat, pel que «als 108 interns del mòdul afectat se’ls va practicar una PCR en un hospital de referència» de València. «Està tot absolutament controlat i es va complir el protocol des del principi», recalquen.

 

Per part seua, el sindicat ACAIPUGT eleva la xifra d’infectats per este brot de Picassent a, almenys, 52 interns, «tots procedents del mòdul 14 de la unitat de preventius», i denúncia que «ningú vol fer-se càrrec de les proves als treballadors que han estat en contacte directe amb els interns afectats».

 

ACAIP defensa en un comunicat que «vista la magnitud del brot, és necessari continuar rastrejant l’origen, encara que sembla poc probable localitzar-lo». Tampoc descarta que en les pròximes hores es coneguen nous positius segons s’obtinguen els resultats de les proves, ja que «en les últimes setmanes hi ha hagut comunicacions d’interns d’este departament amb els d’altres mòduls i varis ixen a fer treballs fora».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ramazani decidix de penal repetit i el València pren aire davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani, repetit per invasió d'àrea de Gayà, va donar al València un 1-0 a Mestalla que talla la ratxa d'Osasuna i amplia a cinc punts el seu matalàs sobre el descens.

Un penal repetit de Ramazani dona la victòria al València davant Osasuna (1-0)

Ramazani va transformar un penal repetit per a segellar el 1-0 i tallar la ratxa de sis partits sense perdre d'Osasuna. El València va prendre aire i es va allunyar cinc punts del descens.

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.