14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Confirmat un brot de coronavirus amb 41 contagiats en la presó de Picassent

 

Institucions Penitenciàries (IIPP) ha confirmat este matí de divendres un brot amb 41 positius en un mòdul de la presó de Picassent, ubicada en la comarca de l’Horta (València), tots asimptomàtics excepte un intern amb símptomes lleus.

 

Este focus va tindre el seu origen en un ‘fals negatiu‘, un pres que va tornar al centre de permís i, després de passar la quarantena, va donar negatiu en una primera PCR. En eixe moemnt va passar a fer vida comuna al costat de la resta de reclusos, però un d’ells va començar a presentar símptomes i va donar positiu en la prova, expliquen fonts de IIPP a Europa Press.

 

El primer intern també va donar positiu en una segona PCR, després del que es van fer proves a tots els seus companys del mòdul 14. De moment, consten 41 casos amb dades actualitzades per IIPP a primera hora d’este divendres.

 

Els infectats, tots asimptomàtics excepte el primer que va donar positiu i està en bon estat amb símptomes lleus, estan aïllats en una àrea independent de la resta del centre de Picassent com a mesura preventiva.

 

Denuncien que ningú vol fer-se càrrec de les PCR dels treballadors

Des de IIPP recorden que les proves no són competència del centre penitenciari, sinó de la Conselleria de Sanitat, pel que «als 108 interns del mòdul afectat se’ls va practicar una PCR en un hospital de referència» de València. «Està tot absolutament controlat i es va complir el protocol des del principi», recalquen.

 

Per part seua, el sindicat ACAIPUGT eleva la xifra d’infectats per este brot de Picassent a, almenys, 52 interns, «tots procedents del mòdul 14 de la unitat de preventius», i denúncia que «ningú vol fer-se càrrec de les proves als treballadors que han estat en contacte directe amb els interns afectats».

 

ACAIP defensa en un comunicat que «vista la magnitud del brot, és necessari continuar rastrejant l’origen, encara que sembla poc probable localitzar-lo». Tampoc descarta que en les pròximes hores es coneguen nous positius segons s’obtinguen els resultats de les proves, ja que «en les últimes setmanes hi ha hagut comunicacions d’interns d’este departament amb els d’altres mòduls i varis ixen a fer treballs fora».

Últimes notícies

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.