Confirmat un brot de coronavirus amb 41 contagiats en la presó de Picassent

 

Institucions Penitenciàries (IIPP) ha confirmat este matí de divendres un brot amb 41 positius en un mòdul de la presó de Picassent, ubicada en la comarca de l’Horta (València), tots asimptomàtics excepte un intern amb símptomes lleus.

 

Este focus va tindre el seu origen en un ‘fals negatiu‘, un pres que va tornar al centre de permís i, després de passar la quarantena, va donar negatiu en una primera PCR. En eixe moemnt va passar a fer vida comuna al costat de la resta de reclusos, però un d’ells va començar a presentar símptomes i va donar positiu en la prova, expliquen fonts de IIPP a Europa Press.

 

El primer intern també va donar positiu en una segona PCR, després del que es van fer proves a tots els seus companys del mòdul 14. De moment, consten 41 casos amb dades actualitzades per IIPP a primera hora d’este divendres.

 

Els infectats, tots asimptomàtics excepte el primer que va donar positiu i està en bon estat amb símptomes lleus, estan aïllats en una àrea independent de la resta del centre de Picassent com a mesura preventiva.

 

Denuncien que ningú vol fer-se càrrec de les PCR dels treballadors

Des de IIPP recorden que les proves no són competència del centre penitenciari, sinó de la Conselleria de Sanitat, pel que «als 108 interns del mòdul afectat se’ls va practicar una PCR en un hospital de referència» de València. «Està tot absolutament controlat i es va complir el protocol des del principi», recalquen.

 

Per part seua, el sindicat ACAIPUGT eleva la xifra d’infectats per este brot de Picassent a, almenys, 52 interns, «tots procedents del mòdul 14 de la unitat de preventius», i denúncia que «ningú vol fer-se càrrec de les proves als treballadors que han estat en contacte directe amb els interns afectats».

 

ACAIP defensa en un comunicat que «vista la magnitud del brot, és necessari continuar rastrejant l’origen, encara que sembla poc probable localitzar-lo». Tampoc descarta que en les pròximes hores es coneguen nous positius segons s’obtinguen els resultats de les proves, ja que «en les últimes setmanes hi ha hagut comunicacions d’interns d’este departament amb els d’altres mòduls i varis ixen a fer treballs fora».

Últimes notícies

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.