La Conselleria de Sanitat espera a què el Ministeri comunique quan i quantes vacunes arribaran

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.

 

Barceló, que ha fet estes declaracions este dilluns en Xàtiva, en la Costera (València), ha informat de què no tenen constància de què el nou cep del virus SARS-CoV-2 detectada en Regne Unit «estiga en la Comunitat Valenciana o en Espanya».

 

Sobre este tema, ha indicat que encara hi ha moltes incerteses i ha explicat que el control del perimetratge establit «permet tindre la certesa de què qui torne este nadal o a partir d’ara ha de fer-ho amb una PCR feta amb 72 hores d’antelació i tindre casa en el territori valencià».

De la mateixa manera, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està preparada per a organitzar este primer grup de persones a qui cal administrar la vacuna, en el que estan en residències i el personal sociosanitari i aquelles que no estan institucionalitzades però tenen un grau de dependència elevat.

 

«Portem molt de temps preparant-nos quant a logística o distribució, l’única cosa que necessitem saber és quan ens arriba per a posar en marxa tot el dispositiu que ja està dissenyat», ha subratllat.

 

Sense notícies sobre la vacuna

Barceló ha indicat que encara no se’ls ha comunicat res i ha afegit que imagina que el Ministeri li ho traslladarà entre este dilluns i el dimarts. «Si el Consell Interterritorial se celebra el dimecres, com és habitual, segurament tindrem més informació, o si consideren que ja disposem de totes, les remetran de seguida», ha afegit.

 

Segons Barceló, les persones que estan en residències són les més controlades perquè estan institucionalitzades i, per tant, en col·laboració amb el personal d’estos centres i designant un responsable per part de la Conselleria, estos seran els encarregats de fer la vacunació. Per a la resta, persones que estan en casa i amb un grau 3 de dependència, serà personal dels centres d’atenció primària dels que depenguen els que s’encarregaran d’esta vacunació.

 

«Que estiga tot el món tranquil, perquè tot els grups de persones que han de vacunar-se seran cridades, i si cal desplaçar-se a les seues cases, es farà», ha destacat. En relació amb el nou cep del virus, Barceló ha assenyalat que de moment només se sap que té un efecte de transmissió major, però no se saben quins són els efectes que puga tindre.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.