La Conselleria de Sanitat espera a què el Ministeri comunique quan i quantes vacunes arribaran

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.

 

Barceló, que ha fet estes declaracions este dilluns en Xàtiva, en la Costera (València), ha informat de què no tenen constància de què el nou cep del virus SARS-CoV-2 detectada en Regne Unit «estiga en la Comunitat Valenciana o en Espanya».

 

Sobre este tema, ha indicat que encara hi ha moltes incerteses i ha explicat que el control del perimetratge establit «permet tindre la certesa de què qui torne este nadal o a partir d’ara ha de fer-ho amb una PCR feta amb 72 hores d’antelació i tindre casa en el territori valencià».

De la mateixa manera, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està preparada per a organitzar este primer grup de persones a qui cal administrar la vacuna, en el que estan en residències i el personal sociosanitari i aquelles que no estan institucionalitzades però tenen un grau de dependència elevat.

 

«Portem molt de temps preparant-nos quant a logística o distribució, l’única cosa que necessitem saber és quan ens arriba per a posar en marxa tot el dispositiu que ja està dissenyat», ha subratllat.

 

Sense notícies sobre la vacuna

Barceló ha indicat que encara no se’ls ha comunicat res i ha afegit que imagina que el Ministeri li ho traslladarà entre este dilluns i el dimarts. «Si el Consell Interterritorial se celebra el dimecres, com és habitual, segurament tindrem més informació, o si consideren que ja disposem de totes, les remetran de seguida», ha afegit.

 

Segons Barceló, les persones que estan en residències són les més controlades perquè estan institucionalitzades i, per tant, en col·laboració amb el personal d’estos centres i designant un responsable per part de la Conselleria, estos seran els encarregats de fer la vacunació. Per a la resta, persones que estan en casa i amb un grau 3 de dependència, serà personal dels centres d’atenció primària dels que depenguen els que s’encarregaran d’esta vacunació.

 

«Que estiga tot el món tranquil, perquè tot els grups de persones que han de vacunar-se seran cridades, i si cal desplaçar-se a les seues cases, es farà», ha destacat. En relació amb el nou cep del virus, Barceló ha assenyalat que de moment només se sap que té un efecte de transmissió major, però no se saben quins són els efectes que puga tindre.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.