La Conselleria de Sanitat espera a què el Ministeri comunique quan i quantes vacunes arribaran

Ejemplo de shortcode con estilo
  La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.   Barceló, que ha fet estes declaracions este […]

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que saben que diumenge que ve es podria començar ja a vacunar en el territori valencià contra la Covid-19 i estan pendents de què el Ministeri els informe de quan arribaran exactament les vacunes i els comunique en concret quantes dosis.

 

Barceló, que ha fet estes declaracions este dilluns en Xàtiva, en la Costera (València), ha informat de què no tenen constància de què el nou cep del virus SARS-CoV-2 detectada en Regne Unit «estiga en la Comunitat Valenciana o en Espanya».

 

Sobre este tema, ha indicat que encara hi ha moltes incerteses i ha explicat que el control del perimetratge establit «permet tindre la certesa de què qui torne este nadal o a partir d’ara ha de fer-ho amb una PCR feta amb 72 hores d’antelació i tindre casa en el territori valencià».

De la mateixa manera, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està preparada per a organitzar este primer grup de persones a qui cal administrar la vacuna, en el que estan en residències i el personal sociosanitari i aquelles que no estan institucionalitzades però tenen un grau de dependència elevat.

 

«Portem molt de temps preparant-nos quant a logística o distribució, l’única cosa que necessitem saber és quan ens arriba per a posar en marxa tot el dispositiu que ja està dissenyat», ha subratllat.

 

Sense notícies sobre la vacuna

Barceló ha indicat que encara no se’ls ha comunicat res i ha afegit que imagina que el Ministeri li ho traslladarà entre este dilluns i el dimarts. «Si el Consell Interterritorial se celebra el dimecres, com és habitual, segurament tindrem més informació, o si consideren que ja disposem de totes, les remetran de seguida», ha afegit.

 

Segons Barceló, les persones que estan en residències són les més controlades perquè estan institucionalitzades i, per tant, en col·laboració amb el personal d’estos centres i designant un responsable per part de la Conselleria, estos seran els encarregats de fer la vacunació. Per a la resta, persones que estan en casa i amb un grau 3 de dependència, serà personal dels centres d’atenció primària dels que depenguen els que s’encarregaran d’esta vacunació.

 

«Que estiga tot el món tranquil, perquè tot els grups de persones que han de vacunar-se seran cridades, i si cal desplaçar-se a les seues cases, es farà», ha destacat. En relació amb el nou cep del virus, Barceló ha assenyalat que de moment només se sap que té un efecte de transmissió major, però no se saben quins són els efectes que puga tindre.

Últimes notícies

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.