Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.