26.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Últimes notícies

El València lluirà la senyera i guardarà un minut de silenci per l’aniversari de la DANA

El València retrà homenatge abans del partit davant el Vila-real pel primer aniversari de la DANA, amb minut de silenci i el tercer equipament de la senyera. L'UME serà rebuda en l'estadi i 22 xiquets d'escoles conveniades acompanyaran l'eixida dels equips.

Pedro Martínez qüestiona el retorn a Israel al desembre i demana explicacions a l’Eurolliga

El tècnic del València Basket va demanar a l'Eurolliga que justifique per què els equips de Tel Aviv podran jugar a casa des de l'1 de desembre i va admetre inquietud en la plantilla.

El València Basket busca trencar la seua ratxa en la pista del Milà de Sestina

L'equip taronja visita al Armani Milà amb la urgència de tallar tres derrotes seguides en l'Eurolliga i el retrobament amb Nate Sestina com a teló de fons. Els dos arriben amb balanç 2-3.

Alacant reduïx en 30 segons el temps mínim del tret de les mascletàs de Fogueres 2026

Alacant ha baixat de 5.30 a 5 minuts el mínim de les mascletàs de 2026 i manté el pressupost en 8.500 euros. Les bases fixen calendari, límits tècnics i premis.

El Govern destina 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio

El Govern ha destinat 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio i sumarà altres 5 per a augmentar la capacitat del llit. Les obres avancen en la part alta i preparen actuacions en la baixa per a protegir vivendes i millorar el drenatge.

Bernabé rebutja les estadístiques de migrants i acusa PP i Vox d’un discurs racista

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha criticat la inclusió de 'estadístiques diferenciadores' en el pla estadístic 2025-2028 i ha anunciat accions. Ha defés que les persones migrants conviuen 'd'una manera totalment normal' i 'enriquixen el nostre país'.

PSOE exigix a Mazón transparència total en les dades del cribratge de càncer de mama

Ana Barceló ha exigit a Carlos Mazón la màxima transparència sobre el programa de cribratge de càncer de mama i ha portat al ple una proposta per a publicar indicadors i reforçar l'atenció després de denunciar que més de 90.000 dones han quedat fora.

Analitzaran si un cadàver trobat a Manises és d’un desaparegut de la DANA

Operaris han trobat restes humanes a Manises durant treballs de terra. Les autoritats els analitzaran per a determinar si pertanyen a un desaparegut de la DANA.