Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.