Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Lucas Beltrán es retroba amb Demichelis, el tècnic que va impulsar la seua explosió en River

Lucas Beltrán es mesura de nou a Martín Demichelis, l'entrenador amb el qual va firmar la seua temporada més brillant en River abans de fer el salt a Europa i arribar al València.

València reforça la Policia de Barri i preveu sumar 100 agents més en 2026

L'Ajuntament de València ha duplicat en dos anys els efectius de la Policia de Barri, ampliat el seu desplegament a nous barris i preveu convocar 100 places més en 2026, a més d'estrenar una app de contacte directe amb els agents.

El Skyline Benidorm Film Festival celebra la seua desena edició amb un homenatge a Fele Martínez

La desena edició del Skyline Benidorm Film Festival s'inaugura este dissabte amb una gala en el Centre Cultural en la qual Fele Martínez rebrà el Premi Skyliner i s'estrenarà el curtmetratge 'Cremar al pare'.

Sindicats denuncien la suspensió d’operacions en l’Arnau pel trasllat d’anestesistes a la Fe

CSIF i SIMAP alerten que el trasllat forçós d'anestesistes des de l'Arnau de Vilanova-Llíria a la Fe està provocant suspensions de quiròfans, retards en operacions i un augment de les llistes d'espera.

La Generalitat mostra el treball dels servicis d’emergències en una jornada de portes obertes

La XXII jornada de portes obertes del Centre de Coordinació d'Emergències 112 Comunitat Valenciana reunix a l'Eliana a onze organismes i més de cent professionals per a acostar la seua labor a la ciutadania i fomentar l'autoprotecció.

Nova protesta a València el 26 d’abril amb el lema ‘Mazón a presó’

Els moviments socials i les associacions de víctimes de la dana de 2024 convoquen una nova concentració el 26 d'abril a València amb el lema 'Mazón a presó', enfront del Palau de la Generalitat.

La Generalitat crearà una base de dades única de protocols per a totes les policies locals

La Conselleria d'Emergències i Interior impulsarà una base de dades centralitzada de protocols per a unificar criteris d'actuació de les policies locals i reforçar la seua formació i capacitat de resposta.

Guido Rodríguez confia en la reacció del València i a acabar la Lliga amb calma

Guido Rodríguez es mostra convençut que el València reaccionarà després de la derrota davant l'Elx, transformarà la brega en motivació i afrontarà els set últims partits de Lliga amb l'ambició d'assegurar una recta final tranquil·la.