Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.