Els contagis en residències valencianes cauen un 48% en una setmana

 

Els contagis de coronavirus en les residències del territori valencià han caigut un 48% en una setmana (47,92%) en passar de 96 a 50 casos, segons els càlculs de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents de la Comunitat Valenciana (Aerte), amb les dades de la Conselleria de Sanitat. La xifra és la més baixa des de l’última setmana de setembre.

 

En una setmana, els nous casos positius de Covid-19 en el territori valencià han sigut 1.873, cosa que suposa un descens del 40,58%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 3.152. El descens de casos en residències és set punts i mig superior al general de la població. Esta ha sigut la setmana amb menys contagis en residències des de l’última de setembre i suposa un descens del 82,63% del número de contagis setmanals en un mes.

 

En esta línia, el número de defuncions per Covid-19 en les residències la setmana passada va ser de 37, cosa que suposa un descens del 36,21%, respecte de la setmana anterior, en la que va haver-hi 58.

 

El número de morts també ha baixat

La patronal lamenta totes les defuncions que s’han produït encara que ha incidit en què esta ha sigut la setmana amb menys morts des de mitjan novembre i suposa un descens del 76,28% de les defuncions acumulades en una setmana, en un mes.

 

En esta setmana, el 92,05% de les residències del territori valencià està sense casos confirmats i els centres amb casos positius s’han reduït més d’un 83,54% en un mes: de 158 centres amb casos el 12 de febrer a 26 el 12 de març. Això significa, recalca Aerte, que ens trobem en la situació del 21 d’octubre, encara que en eixe moment la tendència era a l’alça i no a la baixa, com ara.

 

Aerte

AERTE és una entitat sense ànim de lucre fundada l’any 1988, que engloba a quasi la totalitat del sector privat que opera en el territori valencià i està formada per empreses que es dediquen al sector d’atenció a la dependència (majors, salut mental, persones amb discapacitat), prestant serveis a domicili, residencials i de centres de dia en centres propis i de les administracions públiques. 

Últimes notícies

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.