Creen una mascareta intel·ligent que detecta als asimptomàtics amb Covid-19

 

Social Mask és un nou model de mascareta transparent que a demés incorpora múltiples funcions intel·ligents, com l’anàlisi de l’aire per a detectar patògens com el Covid-19 i a persones asimptomàtiques, mesurar la temperatura de l’usuari i avisar als possibles contactes de risc.

 

És obra de l’enginyer romanés Burzo Ciprian, i la idea li ha fet mereixedor del guardó del certamen Pandemic ResponseCoLab de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) en un desafiament que proposava reinventar les mascaretes, com explica l’autor en la web Behance.

 

La mascareta Social Mask està fabricada amb materials plàstics creats a través de la impressió 3D i en la part frontal consta d’un dispositiu modular compost per un biosensor, un sensor Bluetooth i un ventilador d’aire. Per part seua, en el lateral es troba un filtre d’aire per a una millor ventilació, un sensor de temperatura i una pantalla petita led per a mostrar la temperatura corporal de l’usuari.

 

Analitzen les partícules de l’aire

Segons ha explicat el seu creador, la mascareta i els seus biosensors són capaces d’analitzar les partícules de l’aire per a detectar a persones asimptomàtiques contagiades de Covid-19. L’ús d’un sensor Bluetooth permet que el dispositiu intel·ligent es connecte amb el telèfon mòbil, des del que l’usuari pot conéixer a través d’una aplicació la seua temperatura corporal i l’anàlisi de les partícules de l’aire en respirar.

 

En cas de detectar indicadors de contagi, com a partícules patògenes en l’aire com un increment de la febre, l’aplicació avisa a l’usuari que es pose en un contacte amb un metge i expressa a través d’un percentatge les possibilitats que estiga contagiat de coronavirus.

 

A demés, Social Mask presenta un funcionament semblant al d’aplicacions de rastreig de contactes pròxims com a Radar Covid, ja que pot detectar altres mascaretes a una distància de fins a 300 metres i si els seus usuaris tenen febre o no, i informar les persones en cas de contacte de risc.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.