Creen una mascareta intel·ligent que detecta als asimptomàtics amb Covid-19

 

Social Mask és un nou model de mascareta transparent que a demés incorpora múltiples funcions intel·ligents, com l’anàlisi de l’aire per a detectar patògens com el Covid-19 i a persones asimptomàtiques, mesurar la temperatura de l’usuari i avisar als possibles contactes de risc.

 

És obra de l’enginyer romanés Burzo Ciprian, i la idea li ha fet mereixedor del guardó del certamen Pandemic ResponseCoLab de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) en un desafiament que proposava reinventar les mascaretes, com explica l’autor en la web Behance.

 

La mascareta Social Mask està fabricada amb materials plàstics creats a través de la impressió 3D i en la part frontal consta d’un dispositiu modular compost per un biosensor, un sensor Bluetooth i un ventilador d’aire. Per part seua, en el lateral es troba un filtre d’aire per a una millor ventilació, un sensor de temperatura i una pantalla petita led per a mostrar la temperatura corporal de l’usuari.

 

Analitzen les partícules de l’aire

Segons ha explicat el seu creador, la mascareta i els seus biosensors són capaces d’analitzar les partícules de l’aire per a detectar a persones asimptomàtiques contagiades de Covid-19. L’ús d’un sensor Bluetooth permet que el dispositiu intel·ligent es connecte amb el telèfon mòbil, des del que l’usuari pot conéixer a través d’una aplicació la seua temperatura corporal i l’anàlisi de les partícules de l’aire en respirar.

 

En cas de detectar indicadors de contagi, com a partícules patògenes en l’aire com un increment de la febre, l’aplicació avisa a l’usuari que es pose en un contacte amb un metge i expressa a través d’un percentatge les possibilitats que estiga contagiat de coronavirus.

 

A demés, Social Mask presenta un funcionament semblant al d’aplicacions de rastreig de contactes pròxims com a Radar Covid, ja que pot detectar altres mascaretes a una distància de fins a 300 metres i si els seus usuaris tenen febre o no, i informar les persones en cas de contacte de risc.

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.