14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Creen una mascareta intel·ligent que detecta als asimptomàtics amb Covid-19

 

Social Mask és un nou model de mascareta transparent que a demés incorpora múltiples funcions intel·ligents, com l’anàlisi de l’aire per a detectar patògens com el Covid-19 i a persones asimptomàtiques, mesurar la temperatura de l’usuari i avisar als possibles contactes de risc.

 

És obra de l’enginyer romanés Burzo Ciprian, i la idea li ha fet mereixedor del guardó del certamen Pandemic ResponseCoLab de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) en un desafiament que proposava reinventar les mascaretes, com explica l’autor en la web Behance.

 

La mascareta Social Mask està fabricada amb materials plàstics creats a través de la impressió 3D i en la part frontal consta d’un dispositiu modular compost per un biosensor, un sensor Bluetooth i un ventilador d’aire. Per part seua, en el lateral es troba un filtre d’aire per a una millor ventilació, un sensor de temperatura i una pantalla petita led per a mostrar la temperatura corporal de l’usuari.

 

Analitzen les partícules de l’aire

Segons ha explicat el seu creador, la mascareta i els seus biosensors són capaces d’analitzar les partícules de l’aire per a detectar a persones asimptomàtiques contagiades de Covid-19. L’ús d’un sensor Bluetooth permet que el dispositiu intel·ligent es connecte amb el telèfon mòbil, des del que l’usuari pot conéixer a través d’una aplicació la seua temperatura corporal i l’anàlisi de les partícules de l’aire en respirar.

 

En cas de detectar indicadors de contagi, com a partícules patògenes en l’aire com un increment de la febre, l’aplicació avisa a l’usuari que es pose en un contacte amb un metge i expressa a través d’un percentatge les possibilitats que estiga contagiat de coronavirus.

 

A demés, Social Mask presenta un funcionament semblant al d’aplicacions de rastreig de contactes pròxims com a Radar Covid, ja que pot detectar altres mascaretes a una distància de fins a 300 metres i si els seus usuaris tenen febre o no, i informar les persones en cas de contacte de risc.

Últimes notícies

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.