Visit València recopila curiositats de la ciutat per a contar-se-les als xiquets durant els passejos

Plaça de Santa Caterina de València

L’objectiu els que més menuts coneguen la història de la ciutat mentres passegen | PLV

 

L’oficina de turisme municipal Visit València ha recopilat en el seu blog curiositats de tots els barris de la ciutat amb l’objectiu d’amenitzar els passejos dels xiquets durant el confinament i que puguen descobrir històries com la llegenda del Drac del Patriarca o reconéixer la marca de fins a on va arribar l’aigua en la riuada de 1957.

 

Segons ha indicat l’oficina en un comunicat, les històries estan publicades en el seu blog, es dividixen per barris i cobrixen pràcticament tota la ciutat.

 

Entre les propostes, es troba ensenyar als xiquets com funcionen les ones de so a 50 metres de distància en la porta del Museu de les Ciències; relatar la decisió de reconvertir en Jardí l’antic llit del Riu Túria després de la riuada; explicar per què la Platja de la Malva-rosa rep tal nom, una història que es remunta a 1856 relacionada amb el Jardí Botànic; i per què les gegantesques estàtues de Manolo Valdés, la Dama Ibèrica, que presidix l’avinguda de les Corts, i la Pamela, que mira a l’horitzó des de la Marina, pertanyen a la ciutat de València.

 

També hi ha curiositats sobre el centre històric i l’Eixample. «Pot ser que fins hui l’edifici número 22 del carrer Pascual i Genís passara desapercebut davant els nostres ulls, però en època d’epidèmia cobra un valor excepcional saber que allí es va instal·lar el metge Jaime Ferrán en ser reclamat des de València per a mitigar el brot de còlera que assotava a la ciutat en 1885, i que, en un laboratori improvisat en la seua cuina, va descobrir la vacuna contra esta malaltia», han explicat.

 

«Els encantarà també als més menuts conéixer la llegenda del Drac del Patriarca, animal que podran vore dissecat quan tot torne a la normalitat, i imaginar com, amb un vestit d’espills, es va conseguir donar-li captura; o contemplar en el Barri del Carme la Casa dels Gats i descobrir la marca de fins a on va arribar l’aigua en esta zona de la ciutat en l’última riuada», assenyalen des de Visit València.

 

D’esta manera, des de l’oficina de turisme afirmen que estos passejos diaris d’una hora poden convertir-se en el moment ideal per a «ensenyar a la ‘València diminuta’ la història de la seua ciutat».

Últimes notícies

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.