Visit València recopila curiositats de la ciutat per a contar-se-les als xiquets durant els passejos

Plaça de Santa Caterina de València

L’objectiu els que més menuts coneguen la història de la ciutat mentres passegen | PLV

 

L’oficina de turisme municipal Visit València ha recopilat en el seu blog curiositats de tots els barris de la ciutat amb l’objectiu d’amenitzar els passejos dels xiquets durant el confinament i que puguen descobrir històries com la llegenda del Drac del Patriarca o reconéixer la marca de fins a on va arribar l’aigua en la riuada de 1957.

 

Segons ha indicat l’oficina en un comunicat, les històries estan publicades en el seu blog, es dividixen per barris i cobrixen pràcticament tota la ciutat.

 

Entre les propostes, es troba ensenyar als xiquets com funcionen les ones de so a 50 metres de distància en la porta del Museu de les Ciències; relatar la decisió de reconvertir en Jardí l’antic llit del Riu Túria després de la riuada; explicar per què la Platja de la Malva-rosa rep tal nom, una història que es remunta a 1856 relacionada amb el Jardí Botànic; i per què les gegantesques estàtues de Manolo Valdés, la Dama Ibèrica, que presidix l’avinguda de les Corts, i la Pamela, que mira a l’horitzó des de la Marina, pertanyen a la ciutat de València.

 

També hi ha curiositats sobre el centre històric i l’Eixample. «Pot ser que fins hui l’edifici número 22 del carrer Pascual i Genís passara desapercebut davant els nostres ulls, però en època d’epidèmia cobra un valor excepcional saber que allí es va instal·lar el metge Jaime Ferrán en ser reclamat des de València per a mitigar el brot de còlera que assotava a la ciutat en 1885, i que, en un laboratori improvisat en la seua cuina, va descobrir la vacuna contra esta malaltia», han explicat.

 

«Els encantarà també als més menuts conéixer la llegenda del Drac del Patriarca, animal que podran vore dissecat quan tot torne a la normalitat, i imaginar com, amb un vestit d’espills, es va conseguir donar-li captura; o contemplar en el Barri del Carme la Casa dels Gats i descobrir la marca de fins a on va arribar l’aigua en esta zona de la ciutat en l’última riuada», assenyalen des de Visit València.

 

D’esta manera, des de l’oficina de turisme afirmen que estos passejos diaris d’una hora poden convertir-se en el moment ideal per a «ensenyar a la ‘València diminuta’ la història de la seua ciutat».

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.