Anuncios

Visit València recopila curiositats de la ciutat per a contar-se-les als xiquets durant els passejos

Plaça de Santa Caterina de València

L’objectiu els que més menuts coneguen la història de la ciutat mentres passegen | PLV

 

L’oficina de turisme municipal Visit València ha recopilat en el seu blog curiositats de tots els barris de la ciutat amb l’objectiu d’amenitzar els passejos dels xiquets durant el confinament i que puguen descobrir històries com la llegenda del Drac del Patriarca o reconéixer la marca de fins a on va arribar l’aigua en la riuada de 1957.

 

Anuncios

Segons ha indicat l’oficina en un comunicat, les històries estan publicades en el seu blog, es dividixen per barris i cobrixen pràcticament tota la ciutat.

 

Entre les propostes, es troba ensenyar als xiquets com funcionen les ones de so a 50 metres de distància en la porta del Museu de les Ciències; relatar la decisió de reconvertir en Jardí l’antic llit del Riu Túria després de la riuada; explicar per què la Platja de la Malva-rosa rep tal nom, una història que es remunta a 1856 relacionada amb el Jardí Botànic; i per què les gegantesques estàtues de Manolo Valdés, la Dama Ibèrica, que presidix l’avinguda de les Corts, i la Pamela, que mira a l’horitzó des de la Marina, pertanyen a la ciutat de València.

 

També hi ha curiositats sobre el centre històric i l’Eixample. «Pot ser que fins hui l’edifici número 22 del carrer Pascual i Genís passara desapercebut davant els nostres ulls, però en època d’epidèmia cobra un valor excepcional saber que allí es va instal·lar el metge Jaime Ferrán en ser reclamat des de València per a mitigar el brot de còlera que assotava a la ciutat en 1885, i que, en un laboratori improvisat en la seua cuina, va descobrir la vacuna contra esta malaltia», han explicat.

 

«Els encantarà també als més menuts conéixer la llegenda del Drac del Patriarca, animal que podran vore dissecat quan tot torne a la normalitat, i imaginar com, amb un vestit d’espills, es va conseguir donar-li captura; o contemplar en el Barri del Carme la Casa dels Gats i descobrir la marca de fins a on va arribar l’aigua en esta zona de la ciutat en l’última riuada», assenyalen des de Visit València.

 

D’esta manera, des de l’oficina de turisme afirmen que estos passejos diaris d’una hora poden convertir-se en el moment ideal per a «ensenyar a la ‘València diminuta’ la història de la seua ciutat».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios