Visit València recopila curiositats de la ciutat per a contar-se-les als xiquets durant els passejos

Plaça de Santa Caterina de València

L’objectiu els que més menuts coneguen la història de la ciutat mentres passegen | PLV

 

L’oficina de turisme municipal Visit València ha recopilat en el seu blog curiositats de tots els barris de la ciutat amb l’objectiu d’amenitzar els passejos dels xiquets durant el confinament i que puguen descobrir històries com la llegenda del Drac del Patriarca o reconéixer la marca de fins a on va arribar l’aigua en la riuada de 1957.

 

Segons ha indicat l’oficina en un comunicat, les històries estan publicades en el seu blog, es dividixen per barris i cobrixen pràcticament tota la ciutat.

 

Entre les propostes, es troba ensenyar als xiquets com funcionen les ones de so a 50 metres de distància en la porta del Museu de les Ciències; relatar la decisió de reconvertir en Jardí l’antic llit del Riu Túria després de la riuada; explicar per què la Platja de la Malva-rosa rep tal nom, una història que es remunta a 1856 relacionada amb el Jardí Botànic; i per què les gegantesques estàtues de Manolo Valdés, la Dama Ibèrica, que presidix l’avinguda de les Corts, i la Pamela, que mira a l’horitzó des de la Marina, pertanyen a la ciutat de València.

 

També hi ha curiositats sobre el centre històric i l’Eixample. «Pot ser que fins hui l’edifici número 22 del carrer Pascual i Genís passara desapercebut davant els nostres ulls, però en època d’epidèmia cobra un valor excepcional saber que allí es va instal·lar el metge Jaime Ferrán en ser reclamat des de València per a mitigar el brot de còlera que assotava a la ciutat en 1885, i que, en un laboratori improvisat en la seua cuina, va descobrir la vacuna contra esta malaltia», han explicat.

 

«Els encantarà també als més menuts conéixer la llegenda del Drac del Patriarca, animal que podran vore dissecat quan tot torne a la normalitat, i imaginar com, amb un vestit d’espills, es va conseguir donar-li captura; o contemplar en el Barri del Carme la Casa dels Gats i descobrir la marca de fins a on va arribar l’aigua en esta zona de la ciutat en l’última riuada», assenyalen des de Visit València.

 

D’esta manera, des de l’oficina de turisme afirmen que estos passejos diaris d’una hora poden convertir-se en el moment ideal per a «ensenyar a la ‘València diminuta’ la història de la seua ciutat».

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.