10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Visit València recopila curiositats de la ciutat per a contar-se-les als xiquets durant els passejos

Plaça de Santa Caterina de València

L’objectiu els que més menuts coneguen la història de la ciutat mentres passegen | PLV

 

L’oficina de turisme municipal Visit València ha recopilat en el seu blog curiositats de tots els barris de la ciutat amb l’objectiu d’amenitzar els passejos dels xiquets durant el confinament i que puguen descobrir històries com la llegenda del Drac del Patriarca o reconéixer la marca de fins a on va arribar l’aigua en la riuada de 1957.

 

Segons ha indicat l’oficina en un comunicat, les històries estan publicades en el seu blog, es dividixen per barris i cobrixen pràcticament tota la ciutat.

 

Entre les propostes, es troba ensenyar als xiquets com funcionen les ones de so a 50 metres de distància en la porta del Museu de les Ciències; relatar la decisió de reconvertir en Jardí l’antic llit del Riu Túria després de la riuada; explicar per què la Platja de la Malva-rosa rep tal nom, una història que es remunta a 1856 relacionada amb el Jardí Botànic; i per què les gegantesques estàtues de Manolo Valdés, la Dama Ibèrica, que presidix l’avinguda de les Corts, i la Pamela, que mira a l’horitzó des de la Marina, pertanyen a la ciutat de València.

 

També hi ha curiositats sobre el centre històric i l’Eixample. «Pot ser que fins hui l’edifici número 22 del carrer Pascual i Genís passara desapercebut davant els nostres ulls, però en època d’epidèmia cobra un valor excepcional saber que allí es va instal·lar el metge Jaime Ferrán en ser reclamat des de València per a mitigar el brot de còlera que assotava a la ciutat en 1885, i que, en un laboratori improvisat en la seua cuina, va descobrir la vacuna contra esta malaltia», han explicat.

 

«Els encantarà també als més menuts conéixer la llegenda del Drac del Patriarca, animal que podran vore dissecat quan tot torne a la normalitat, i imaginar com, amb un vestit d’espills, es va conseguir donar-li captura; o contemplar en el Barri del Carme la Casa dels Gats i descobrir la marca de fins a on va arribar l’aigua en esta zona de la ciutat en l’última riuada», assenyalen des de Visit València.

 

D’esta manera, des de l’oficina de turisme afirmen que estos passejos diaris d’una hora poden convertir-se en el moment ideal per a «ensenyar a la ‘València diminuta’ la història de la seua ciutat».

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.