21.6 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Defensen un acord que garantisca el transvasament Tajo-Segura

El Consell manté la seua posició ferma, en suport dels regants, de l’agricultura del sud d’Alacant i del transvasament Tajo-Segura i defensa en aquest sentit un acord que garantisca aquesta aportació entre conques.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advocat, en declaracions realitzades durant la seua visita a la Línia 10 de Metrovalencia, per “mantindre el diàleg amb els regants i amb el Govern d’Espanya, perquè és fonamental buscar solucions” enfront de les guerres de l’aigua, que, com ha indicat, “no han beneficiat a ningú“.

- Advertisement -Telegram València Diari

Ximo Puig s’ha referit així a la concentració en defensa del Tajo-Segura convocada aquest dimarts a Alacant per Asaja, Regs de Llevant, Regs de Llevant marge dret, Junta Central d’Usuaris del Vinalopó, Alacantí i Consorci d’Aigües de la Marina Baixa i el Sindicat Central de Regants de l’Aqüeducte Tajo-Segura.

És evident que la nostra defensa del transvasament està fonamentada des del rigor i està fonamentada, a més, en la voluntat d’un acord que passe perquè els regants tinguen finalment aigua per sempre, de qualitat i a un preu assequible“, ha subratllat el president.

Així mateix, s’ha referit a les al·legacions que va presentar la Generalitat al pla de Conca del Tajo, que ha considerat “molt raonables” i “sustentades tècnicament“. Per tant, ha agregat, “les defensarem en tot moment“.

Mollà demana al Govern “reconsiderar la planificació”

Per part seua, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, que ha participat en Alacant en la concentració en favor del transvasament ha assegurat: “Tenim l’aval tècnic i tenim la raó per a demanar, juntament amb els regants, un cabal ecològic que garantisca el reg i el transvasament Tajo-Segura“.

La consellera Mollà ha demanat al Govern i al Ministeri de Transició Ecològica que “reconsidere la planificació per a fixar un cabal ecològic de 6 m³ per segon que asseguraria la massa ecològica del Tajo i l’arribada de l’aigua necessària per a poder continuar sent l’horta d’Europa“.

En aquest sentit, la consellera s’ha referit al marge de negociació i de diàleg per a atendre una “reivindicació justa” en favor de “la pau i l’aigua”, davant una proposta de planificació que encara no és definitiva.

No obstant això, la titular d’Agricultura ha avançat: “Si no recapaciten -en referència al Govern estatal- acudirem als tribunals“, a més d’incidir en el valor de l’agricultura de les comarques del sud d’Alacant, que va assegurar el proveïment de les llars del conjunt d’Europa en un context de pandèmia mundial.

A la concentració també ha assistit la consellera d’Innovació, Josefina Bueno.

Últimes notícies

L’ONU expressa preocupacions sobre les deportacions massives dels EUA

L'Alt Comissionat de l'ONU denuncia que les deportacions massives dels EUA podrien violar drets humans fonamentals, citant casos alarmants de detencions arbitràries, sobretot de veneçolans i salvadorencs.

Cuatroochenta registra un increment del 26% en vendes i un 70% en EBITDA al primer trimestre de 2025

L'empresa tecnològica Cuatroochenta ha experimentat un notable increment del 26% en vendes i un sorprenent 70% en EBITDA durant el primer trimestre de 2025, amb un rendiment destacat que reflecteix una tendència de creixement sostenible.

SOM Festival presenta ‘Boat Experience’: un nou concepte de concerts des del mar

SOM Festival llança 'Boat Experience', una manera exclusiva de gaudir de concerts des del mar, apostant per Castelló com a destinació cultural i turística.

Estats Units Redueix Aranzels al 54% per a xicotets paquets de Xina: Mesura d’Una Treva Comercial

El president el president Trump ha signat una ordre executiva que redueix l'aranzel per les importacions de baix valor procedents de Xina, marcant una etapa en la desescalada de tensions comercials.

Més de 4.000 sol·licituds en el primer dia d’inscripció a la Universitat Popular

En el primer dia d'inscripció per al curs 2025/2026, la Universitat Popular de València ha rebut més de 4.000 sol·licituds, cobrint el 52% de les places disponibles. Aquest increment d'oferta busca incorporar més veïns a la formació municipal.

Una empresa d’Alacant investigada per vendre banana com Plàtan de Canàries

La Guàrdia Civil investiga una mercantil d'Alacant per vendre illegalment banana com si fos Plàtan de Canàries. L'empresa ha venut 2.000 tones de producte sense autorització.

Baldoví exigeix una visita de Sánchez a les zones afectades per la dana

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, insta al president del Govern a visitar les zones afectades per la dana i critica la falta d'atenció a les víctimes.

L’Institut Valencià de Cultura enregistrarà un increment del 50% en les sol·licituds del Circuit Cultural Valencià

El Circuit Cultural Valencià ha rebut 154 sol·licituds d'ajuntaments, un increment notable en comparació amb l'any anterior. Les autoritats aposten per una programació cultural de qualitat en tots els municipis.