Demanen al Consell 300 milions d’euros del Fons Covid per al rescat de l’hostaleria

 

La patronal hotelera Hosbec ha demanat al Consell que destine 300 milions d’euros del Fons Covid-19 al rescat del sector hoteler, ja que ha assegurat que el retard en la vacunació i l’absència d’un pla per a reactivar la mobilitat «estan llastrant les pèrdues del sector molt per damunt de les previsions fetes».

 

Segons ha assenyalat la patronal en un comunicat, el sector hoteler i de l’allotjament turístic ja ha quantificat la quantitat necessària per al seu rescat amb càrrec al Fons Covid-19 d’11.000 milions d’euros que el Govern d’Espanya va repartir a les Comunitats Autònomes divendres passat i dels que 647 milions corresponen al territori valencià.

 

En una carta remesa este dilluns al president de la Generalitat, Ximo Puig, esta associació valora en 300 milions la quantitat necessària per a fer front a les «incalculables» pèrdues que està patint el sector: 200 milions d’euros que ja es contemplaven en la primera proposta feta per Hosbec per a pal·liar pèrdues de 2020 i 100 milions d’euros addicionals que correspondrien a les pèrdues del primer semestre de 2021, «tenint en compte que no s’ha reactivat la mobilitat ni nacional ni internacional ni existix cap pla per a fer-ho en el curt o mitjà termini».

 

El president d’Hosbec, Toni Mayor, ha destacat que, «actualment, la indústria hotelera i de l’allotjament turístic és de les poques àrees d’activitat que està quasi totalment paralitzada pels efectes del Covid-19».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.