Demanen al Consell 300 milions d’euros del Fons Covid per al rescat de l’hostaleria

 

La patronal hotelera Hosbec ha demanat al Consell que destine 300 milions d’euros del Fons Covid-19 al rescat del sector hoteler, ja que ha assegurat que el retard en la vacunació i l’absència d’un pla per a reactivar la mobilitat «estan llastrant les pèrdues del sector molt per damunt de les previsions fetes».

 

Segons ha assenyalat la patronal en un comunicat, el sector hoteler i de l’allotjament turístic ja ha quantificat la quantitat necessària per al seu rescat amb càrrec al Fons Covid-19 d’11.000 milions d’euros que el Govern d’Espanya va repartir a les Comunitats Autònomes divendres passat i dels que 647 milions corresponen al territori valencià.

 

En una carta remesa este dilluns al president de la Generalitat, Ximo Puig, esta associació valora en 300 milions la quantitat necessària per a fer front a les «incalculables» pèrdues que està patint el sector: 200 milions d’euros que ja es contemplaven en la primera proposta feta per Hosbec per a pal·liar pèrdues de 2020 i 100 milions d’euros addicionals que correspondrien a les pèrdues del primer semestre de 2021, «tenint en compte que no s’ha reactivat la mobilitat ni nacional ni internacional ni existix cap pla per a fer-ho en el curt o mitjà termini».

 

El president d’Hosbec, Toni Mayor, ha destacat que, «actualment, la indústria hotelera i de l’allotjament turístic és de les poques àrees d’activitat que està quasi totalment paralitzada pels efectes del Covid-19».

Últimes notícies

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.

El sector del taxi es planta contra el nou decret de mobilitat i alerta d’un futur incert

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana es declaren totalment en contra del nou decret llei de mobilitat, que veuen com una amenaça per a 9.216 famílies i com un benefici per al model de VTC.

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.

Aconseguir la competència plena en dos llengües

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre de la vaga docent com una protesta justa i necessària, però sobretot la utilitza per defensar una idea: sense una presència forta del valencià en l’escola pública, la llengua pot perdre ús social, oficial i públic de manera accelerada

El professorat valencià suspén la vaga indefinida però manté la pressió a Educació

STEPV, UGT i CCOO han acudit a la Mesa de Negociació amb Educació disposats a reobrir el diàleg després de suspendre la vaga indefinida, però amb l’avís que la lluita continuarà i la vaga es podrà reactivar en qualsevol moment.