Descobreix els millors mercats nadalencs

Són moltes les parelles i sobretot les famílies que aprofiten l’arribada de les vacances de Nadal per a viatjar a descobrir altres països i passejar pels carrers decorats amb les llums, els arbres nadalencs, la música, els mercats i les fires per als més menuts. En este article volem recomanar les millors escapades per a descobrir els destins amb encant on trobar mercats nadalencs especialment bonics.

Viena (Àustria)

Sens dubte, Viena és un dels llocs amb més tradició per a visitar per Nadal, ja que quasi tota la ciutat s’omple de casetes de fusta en les quals es venen productes nadalencs, artesania, dolços, etc.
Els mercats ambulants es poden trobar en el Palau de Schonbrunn, en el barri de Spittelberg o en Karlsplatz encara que el més tipico sol estar situat davant de l’Ajuntament de Viena.
L’ambient nadalenc de la ciutat embolica als visitants amb nadales, ponx calent, veles, panets i tallers infantils per a realitzar regalitos de Nadal.

Nurémberg (Alemanya)

A Alemanya es troba un dels mercats de Nadal més antics d’Europa és el Christkindlesmarkt que és típic a la ciutat de Nurémberg des de 1628.
El xiquet Jesús presideix el mercat ambulant des de l’Església Frauenkirche i a banda i banda es disposen els gairebé 200 llocs amb adorns nadalencs, artesania local, galetes, ametlles, va venir calenta.
Els carrers per als vianants de la ciutat es vesteixen amb productes típics, música i es celebra un concurs de decoració dels llocs de fusta, on es competeix per a triar el millor decorat de Nurémberg.

Tallin (Estònia)

Si volem visitar un dels llocs amb més encant per Nadal, hem de viatjar a Estònia, ja que Tallin té un dels millors mercats ambulants nadalencs d’Europa.

El mercat se situa en la Plaça de l’Ajuntament de Tallinn i tal com està decorat sembla una típica postal nadalenca amb les llums, la decoració i l’Arbre de Nadal presidint el centre de la plaça.
Tallinn sol estar ple de neu en aquesta època pel que instal·len la caseta de Pare Noel amb els rens en una caseta per a rebre als més menuts i els llocs s’omplen de regals, artesania de cristall, dolços i adorns nadalencs.

Praga, República Txeca

A Praga trobem el mercat ambulant nadalenc més bonic de la República Txeca que se situa en la plaça de l’Ajuntament de la Ciutat Vella on adornen l’Arbre de Nadal.
El mercat de Nadal de Praga és un dels més especials per a visitar amb nens, es troba en el centre històric i s’omple d’aromes, llum, música i color.
Els típics llocs s’omplen d’articles nadalencs com a adorns de cristall, joguines de fusta, marionetes, corones d’Advent i dolços típics.

Brussel·les (Bèlgica)

Brussel·les té un dels mercats de Nadal més impressionants d’Europa i és que la capital de Bèlgica es converteix en un lloc especial on se celebren estes festes en gran.
De fet, el mercat ambulant nadalenc de Brussel·les ocupa un total de 2 quilòmetres i compta amb innumerables casetes on comprar artesania local, productes tradicionals, adorns i regals per a Nadal.

A més, en la coneguda com a Grand Place s’instal·la una pista de gel per a patinar, un enorme Arbre de Nadal així com una imponent sínia on gaudir de les vistes de tota la ciutat.

Estrasburg (França)

El mercat ambulant nadalenc d’Estrasburg és conegut per ser el més gran d’Europa i el més antic de França, perquè data de 1570 i s’instal·la en la plaça Broglie i la de la Catedral.
Per Nadal, la ciutat es transforma amb el famós Christkindelsmarik o el mercat del Nen Jesús que compta amb més de 300 casetes de fusta plenes de llums, regals, artesania i dolços locals.
La regió combina tradicions franceses i alemanyes que li donen un encant especial perquè és triat durant diversos anys com el millor mercat ambulant de Nadal de tota Europa.

Trento (Itàlia)

A Itàlia podem visitar diferents mercats de Nadal en ciutats com Roma, Milà, Torí, Bozen o Trento.
Les llums de la ciutat de Trento il·luminen els carrers i les places Fera i Cessés Battisti en esta època de l’any on el mercat nadalenc s’omple de lluentor.
En els llocs de fusta que simulen petites cabanyes verdes, es poden trobar productes locals com a artesania, pastissos, dolços i decoració.

Londres (el Regne Unit)

Viatjar a Londres per Nadal és una de les tradicions que més agraden a moltes parelles i famílies espanyoles.
En esta època de l’any, la ciutat es converteix en un lloc ple d’encant, alegria i diversió. De fet, són molts els llocs típics adornats per a Nadal que és imprescindible visitar com Covent Garden, Harrods, Hyde Park o Picadilly Circus.
Els mercats, els pubs, els llocs de cómida ràpida i les botigues tenen una màgia especial per Nadal.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.