Descobreix els millors mercats nadalencs

Són moltes les parelles i sobretot les famílies que aprofiten l’arribada de les vacances de Nadal per a viatjar a descobrir altres països i passejar pels carrers decorats amb les llums, els arbres nadalencs, la música, els mercats i les fires per als més menuts. En este article volem recomanar les millors escapades per a descobrir els destins amb encant on trobar mercats nadalencs especialment bonics.

Viena (Àustria)

Sens dubte, Viena és un dels llocs amb més tradició per a visitar per Nadal, ja que quasi tota la ciutat s’omple de casetes de fusta en les quals es venen productes nadalencs, artesania, dolços, etc.
Els mercats ambulants es poden trobar en el Palau de Schonbrunn, en el barri de Spittelberg o en Karlsplatz encara que el més tipico sol estar situat davant de l’Ajuntament de Viena.
L’ambient nadalenc de la ciutat embolica als visitants amb nadales, ponx calent, veles, panets i tallers infantils per a realitzar regalitos de Nadal.

Nurémberg (Alemanya)

A Alemanya es troba un dels mercats de Nadal més antics d’Europa és el Christkindlesmarkt que és típic a la ciutat de Nurémberg des de 1628.
El xiquet Jesús presideix el mercat ambulant des de l’Església Frauenkirche i a banda i banda es disposen els gairebé 200 llocs amb adorns nadalencs, artesania local, galetes, ametlles, va venir calenta.
Els carrers per als vianants de la ciutat es vesteixen amb productes típics, música i es celebra un concurs de decoració dels llocs de fusta, on es competeix per a triar el millor decorat de Nurémberg.

Tallin (Estònia)

Si volem visitar un dels llocs amb més encant per Nadal, hem de viatjar a Estònia, ja que Tallin té un dels millors mercats ambulants nadalencs d’Europa.

El mercat se situa en la Plaça de l’Ajuntament de Tallinn i tal com està decorat sembla una típica postal nadalenca amb les llums, la decoració i l’Arbre de Nadal presidint el centre de la plaça.
Tallinn sol estar ple de neu en aquesta època pel que instal·len la caseta de Pare Noel amb els rens en una caseta per a rebre als més menuts i els llocs s’omplen de regals, artesania de cristall, dolços i adorns nadalencs.

Praga, República Txeca

A Praga trobem el mercat ambulant nadalenc més bonic de la República Txeca que se situa en la plaça de l’Ajuntament de la Ciutat Vella on adornen l’Arbre de Nadal.
El mercat de Nadal de Praga és un dels més especials per a visitar amb nens, es troba en el centre històric i s’omple d’aromes, llum, música i color.
Els típics llocs s’omplen d’articles nadalencs com a adorns de cristall, joguines de fusta, marionetes, corones d’Advent i dolços típics.

Brussel·les (Bèlgica)

Brussel·les té un dels mercats de Nadal més impressionants d’Europa i és que la capital de Bèlgica es converteix en un lloc especial on se celebren estes festes en gran.
De fet, el mercat ambulant nadalenc de Brussel·les ocupa un total de 2 quilòmetres i compta amb innumerables casetes on comprar artesania local, productes tradicionals, adorns i regals per a Nadal.

A més, en la coneguda com a Grand Place s’instal·la una pista de gel per a patinar, un enorme Arbre de Nadal així com una imponent sínia on gaudir de les vistes de tota la ciutat.

Estrasburg (França)

El mercat ambulant nadalenc d’Estrasburg és conegut per ser el més gran d’Europa i el més antic de França, perquè data de 1570 i s’instal·la en la plaça Broglie i la de la Catedral.
Per Nadal, la ciutat es transforma amb el famós Christkindelsmarik o el mercat del Nen Jesús que compta amb més de 300 casetes de fusta plenes de llums, regals, artesania i dolços locals.
La regió combina tradicions franceses i alemanyes que li donen un encant especial perquè és triat durant diversos anys com el millor mercat ambulant de Nadal de tota Europa.

Trento (Itàlia)

A Itàlia podem visitar diferents mercats de Nadal en ciutats com Roma, Milà, Torí, Bozen o Trento.
Les llums de la ciutat de Trento il·luminen els carrers i les places Fera i Cessés Battisti en esta època de l’any on el mercat nadalenc s’omple de lluentor.
En els llocs de fusta que simulen petites cabanyes verdes, es poden trobar productes locals com a artesania, pastissos, dolços i decoració.

Londres (el Regne Unit)

Viatjar a Londres per Nadal és una de les tradicions que més agraden a moltes parelles i famílies espanyoles.
En esta època de l’any, la ciutat es converteix en un lloc ple d’encant, alegria i diversió. De fet, són molts els llocs típics adornats per a Nadal que és imprescindible visitar com Covent Garden, Harrods, Hyde Park o Picadilly Circus.
Els mercats, els pubs, els llocs de cómida ràpida i les botigues tenen una màgia especial per Nadal.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.