Descobreix els millors mercats nadalencs

Són moltes les parelles i sobretot les famílies que aprofiten l’arribada de les vacances de Nadal per a viatjar a descobrir altres països i passejar pels carrers decorats amb les llums, els arbres nadalencs, la música, els mercats i les fires per als més menuts. En este article volem recomanar les millors escapades per a descobrir els destins amb encant on trobar mercats nadalencs especialment bonics.

Viena (Àustria)

Sens dubte, Viena és un dels llocs amb més tradició per a visitar per Nadal, ja que quasi tota la ciutat s’omple de casetes de fusta en les quals es venen productes nadalencs, artesania, dolços, etc.
Els mercats ambulants es poden trobar en el Palau de Schonbrunn, en el barri de Spittelberg o en Karlsplatz encara que el més tipico sol estar situat davant de l’Ajuntament de Viena.
L’ambient nadalenc de la ciutat embolica als visitants amb nadales, ponx calent, veles, panets i tallers infantils per a realitzar regalitos de Nadal.

Nurémberg (Alemanya)

A Alemanya es troba un dels mercats de Nadal més antics d’Europa és el Christkindlesmarkt que és típic a la ciutat de Nurémberg des de 1628.
El xiquet Jesús presideix el mercat ambulant des de l’Església Frauenkirche i a banda i banda es disposen els gairebé 200 llocs amb adorns nadalencs, artesania local, galetes, ametlles, va venir calenta.
Els carrers per als vianants de la ciutat es vesteixen amb productes típics, música i es celebra un concurs de decoració dels llocs de fusta, on es competeix per a triar el millor decorat de Nurémberg.

Tallin (Estònia)

Si volem visitar un dels llocs amb més encant per Nadal, hem de viatjar a Estònia, ja que Tallin té un dels millors mercats ambulants nadalencs d’Europa.

El mercat se situa en la Plaça de l’Ajuntament de Tallinn i tal com està decorat sembla una típica postal nadalenca amb les llums, la decoració i l’Arbre de Nadal presidint el centre de la plaça.
Tallinn sol estar ple de neu en aquesta època pel que instal·len la caseta de Pare Noel amb els rens en una caseta per a rebre als més menuts i els llocs s’omplen de regals, artesania de cristall, dolços i adorns nadalencs.

Praga, República Txeca

A Praga trobem el mercat ambulant nadalenc més bonic de la República Txeca que se situa en la plaça de l’Ajuntament de la Ciutat Vella on adornen l’Arbre de Nadal.
El mercat de Nadal de Praga és un dels més especials per a visitar amb nens, es troba en el centre històric i s’omple d’aromes, llum, música i color.
Els típics llocs s’omplen d’articles nadalencs com a adorns de cristall, joguines de fusta, marionetes, corones d’Advent i dolços típics.

Brussel·les (Bèlgica)

Brussel·les té un dels mercats de Nadal més impressionants d’Europa i és que la capital de Bèlgica es converteix en un lloc especial on se celebren estes festes en gran.
De fet, el mercat ambulant nadalenc de Brussel·les ocupa un total de 2 quilòmetres i compta amb innumerables casetes on comprar artesania local, productes tradicionals, adorns i regals per a Nadal.

A més, en la coneguda com a Grand Place s’instal·la una pista de gel per a patinar, un enorme Arbre de Nadal així com una imponent sínia on gaudir de les vistes de tota la ciutat.

Estrasburg (França)

El mercat ambulant nadalenc d’Estrasburg és conegut per ser el més gran d’Europa i el més antic de França, perquè data de 1570 i s’instal·la en la plaça Broglie i la de la Catedral.
Per Nadal, la ciutat es transforma amb el famós Christkindelsmarik o el mercat del Nen Jesús que compta amb més de 300 casetes de fusta plenes de llums, regals, artesania i dolços locals.
La regió combina tradicions franceses i alemanyes que li donen un encant especial perquè és triat durant diversos anys com el millor mercat ambulant de Nadal de tota Europa.

Trento (Itàlia)

A Itàlia podem visitar diferents mercats de Nadal en ciutats com Roma, Milà, Torí, Bozen o Trento.
Les llums de la ciutat de Trento il·luminen els carrers i les places Fera i Cessés Battisti en esta època de l’any on el mercat nadalenc s’omple de lluentor.
En els llocs de fusta que simulen petites cabanyes verdes, es poden trobar productes locals com a artesania, pastissos, dolços i decoració.

Londres (el Regne Unit)

Viatjar a Londres per Nadal és una de les tradicions que més agraden a moltes parelles i famílies espanyoles.
En esta època de l’any, la ciutat es converteix en un lloc ple d’encant, alegria i diversió. De fet, són molts els llocs típics adornats per a Nadal que és imprescindible visitar com Covent Garden, Harrods, Hyde Park o Picadilly Circus.
Els mercats, els pubs, els llocs de cómida ràpida i les botigues tenen una màgia especial per Nadal.

Últimes notícies

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.
FILMOTECA D'ESTIU