Rebutgen la petició de la Federació de Futbol d’alçar la suspensió de les competicions

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat les mesures cautelars sol·licitades per la Federació de Futbol de l’autonomia (FFCV) relatives a l’alçament de la suspensió de les competicions organitzades per esta entitat i perquè es permeta un aforament del 30 per cent de públic en les instal·lacions esportives.

 

La Sala ha resolt, sense entrar en el fons de l’assumpte que, a la vista de les al·legacions plantejades i la documentació examinada en este incident cautelar, el fet de satisfer la pretensió dels recurrents podria implicar una «pertorbació greu dels interessos generals, més en particular, de la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia del Covid-19».

La FFCV va interposar el passat 16 de març un recurs contenciós administratiu contra la resolució de cinc dies abans de la Conselleria de Sanitat, d’adopció de noves mesures per a frenar el coronavirus, i en la que es mantenia la suspensió de les competicions esportives en este àmbit, segons l’acte remés pel TSJCV.

 

Aforament de públic del 30%

L’entitat sol·licitava que les competicions i els entrenaments de totes les categories territorials de competicions que organitza es tornaren a celebrar de manera immediata -ja per al passat cap de setmana- i que es permetera un aforament de públic del 30% en les instal·lacions esportives, «igual que està permés en altres activitats quotidianes», entre les quals citava teatres, per exemple.

L’entitat al·legava que, de seguir la suspensió, es produiria una impossibilitat d’acabar les competicions organitzades per la Federació i un «gravíssim crebant econòmic i social i perjudici econòmic per als clubs afiliats», en total 844, la immensa majoria xicotets clubs de poble que «es poden vore abocats a la seua desaparició». A demés, al·legava que el perill de mora incidix de manera fonamental en el dret dels ciutadans a la pràctica de l’esport.

En esta línia, també argumentava que la celebració de les competicions no ocasiona una «pertorbació greu» per als interessos generals o de tercers, perquè «beneficia als ciutadans que practiquen futbol i futbol sala federat» i al·legava l’existència de «discriminació», ja que altres comunitats autònomes amb pitjors dades epidemiològiques poden fer-ho.

 

Valorar la resolució del Govern

No obstant això, la sala assenyala, en primer lloc, que la Federació Valenciana de Futbol manca de legitimació per a defensar davant els tribunals el dret de les persones a practicar esport i afegix també que «no bota a la vista amb igual nitidesa» que en altres incidents cautelars sobre els que s’ha pronunciat la sala.

 

A demés, subratlla que l’al·legació de tracte desigual «no es posa en relació, per exemple, amb qualsevol altre que eventualment s’haguera dispensat en la resolució de la consellera de Sanitat per a altres esports no professionals diferents del futbol o futbol sala» i quant a la diferència amb altres CCAA, sosté que «hauria de valorar-se de provindre la resolució del Govern de la nació, d’algun dels ministeris o òrgans de l’Administració central de l’Estat». En qualsevol cas, apunta que es tracta d’un aspecte sobre el fons de la qüestió litigiosa.

 

Pertorbació greu dels interessos generals

Per a la sala, el fet que Sanitat «no haja adoptat o mantingut mesures en altres àmbits d’activitat homologables amb les relatives a la pràctica de l’esport, no és circumstància per si sola que haja de conduir a satisfer la sol·licitud cautelar» plantejada per la Federació.

 

En este sentit, considera que, en cas de satisfer eixa pretensió, «podria seguir-se pertorbació greu dels interessos generals; més en particular la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries, proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia Covid-19».

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.