Anuncios

Rebutgen la petició de la Federació de Futbol d’alçar la suspensió de les competicions

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat les mesures cautelars sol·licitades per la Federació de Futbol de l’autonomia (FFCV) relatives a l’alçament de la suspensió de les competicions organitzades per esta entitat i perquè es permeta un aforament del 30 per cent de públic en les instal·lacions esportives.

 

La Sala ha resolt, sense entrar en el fons de l’assumpte que, a la vista de les al·legacions plantejades i la documentació examinada en este incident cautelar, el fet de satisfer la pretensió dels recurrents podria implicar una «pertorbació greu dels interessos generals, més en particular, de la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia del Covid-19».

Anuncios

La FFCV va interposar el passat 16 de març un recurs contenciós administratiu contra la resolució de cinc dies abans de la Conselleria de Sanitat, d’adopció de noves mesures per a frenar el coronavirus, i en la que es mantenia la suspensió de les competicions esportives en este àmbit, segons l’acte remés pel TSJCV.

 

Aforament de públic del 30%

L’entitat sol·licitava que les competicions i els entrenaments de totes les categories territorials de competicions que organitza es tornaren a celebrar de manera immediata -ja per al passat cap de setmana- i que es permetera un aforament de públic del 30% en les instal·lacions esportives, «igual que està permés en altres activitats quotidianes», entre les quals citava teatres, per exemple.

L’entitat al·legava que, de seguir la suspensió, es produiria una impossibilitat d’acabar les competicions organitzades per la Federació i un «gravíssim crebant econòmic i social i perjudici econòmic per als clubs afiliats», en total 844, la immensa majoria xicotets clubs de poble que «es poden vore abocats a la seua desaparició». A demés, al·legava que el perill de mora incidix de manera fonamental en el dret dels ciutadans a la pràctica de l’esport.

En esta línia, també argumentava que la celebració de les competicions no ocasiona una «pertorbació greu» per als interessos generals o de tercers, perquè «beneficia als ciutadans que practiquen futbol i futbol sala federat» i al·legava l’existència de «discriminació», ja que altres comunitats autònomes amb pitjors dades epidemiològiques poden fer-ho.

 

Valorar la resolució del Govern

No obstant això, la sala assenyala, en primer lloc, que la Federació Valenciana de Futbol manca de legitimació per a defensar davant els tribunals el dret de les persones a practicar esport i afegix també que «no bota a la vista amb igual nitidesa» que en altres incidents cautelars sobre els que s’ha pronunciat la sala.

 

A demés, subratlla que l’al·legació de tracte desigual «no es posa en relació, per exemple, amb qualsevol altre que eventualment s’haguera dispensat en la resolució de la consellera de Sanitat per a altres esports no professionals diferents del futbol o futbol sala» i quant a la diferència amb altres CCAA, sosté que «hauria de valorar-se de provindre la resolució del Govern de la nació, d’algun dels ministeris o òrgans de l’Administració central de l’Estat». En qualsevol cas, apunta que es tracta d’un aspecte sobre el fons de la qüestió litigiosa.

 

Pertorbació greu dels interessos generals

Per a la sala, el fet que Sanitat «no haja adoptat o mantingut mesures en altres àmbits d’activitat homologables amb les relatives a la pràctica de l’esport, no és circumstància per si sola que haja de conduir a satisfer la sol·licitud cautelar» plantejada per la Federació.

 

En este sentit, considera que, en cas de satisfer eixa pretensió, «podria seguir-se pertorbació greu dels interessos generals; més en particular la prevenció de la salut de la ciutadania, que obliga a les administracions sanitàries, proveir tractant de minimitzar situacions de risc, en este cas en relació amb la pandèmia Covid-19».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.
Anuncios