22.6 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Destinen 350.000 euros per a minimitzar riscos geològics en set municipis valencians

 

L’àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha destinat al llarg de 2020 prop de 350.000 euros en actuacions per a minimitzar riscos geològics en set localitats. En tots els casos «l’objectiu era garantir la seguretat de la ciutadania i de les infraestructures i immobles afectats», explica la vicepresidenta de la Diputació i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó.

 

Tots els treballs s’han fet per emergència «degut, principalment, a despreniments de blocs de pedra i lliscaments per les pluges», apunta Maria Josep Amigó. Les ajudes han oscil·lat entre el 90 i el 97,5% de l’import total del projecte segons el padró municipal.

 

En 2020 es van fer treballs de minimització de riscos geològics a Benagéber i Olocau, a la comarca del Camp de Túria; Chelva, en la Serrania; Cullera, a la Ribera; Utiel, a la Plana d’Utiel; i Casas Altas i Ademuz, a la comarca del Rincón de Ademuz.

 

Les actuacions fetes

Les obres han consistit en la reconstrucció d’un mur en el camí del pantà de Benagéber; la reparació de despreniments en l’ermita del Remedio de Chelva; la restauració del mur de pedra de la font de la Salut a Olocau; la construcció d’un mur en el paratge del Remedio d’Utiel i el camí al llogaret d’Estenas; la reparació d’un mur al carrer Barraca de Casas Altas; la col·locació de pantalles metàl·liques dinàmiques per a evitar despreniments en l’IES Blasco Ibáñez de Cullera; i la reparació del mur de contenció del carrer Boticario d’Ademuz i la instal·lació d’una xarxa de cables per a evitar despreniments en el vessant nord d’Ademuz.

 

Les obres fetes en 2020 suposen un increment respecte al 2019, en el que es van executar treballs a Zarra, Chelva i Oliva; i els sis de 2018 a Macastre, Xàtiva, el Palomar, Estivella, Tavernes de la Valldigna i Ademuz. Els ajuntaments poden sol·licitar, al llarg de tot l’any, ajuda a la Diputació per a esta tipologia d’intervencions. De fet, en 2021 ja s’ha construït un mur en el barranc de la Daia per a evitar lliscaments al carrer de Cotalba d’Alfauir.

Últimes notícies

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.

El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió

El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.

La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta

La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.

L’Audiència de València fa costat a la jutgessa de la dana i desestima el recurs per Forata i Buseo

L'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs d'una acusació particular que demanava més dades sobre Forata i Buseo i ha confirmat l'acte del Jutjat de Catarroja de 19 de maig. El tribunal recolza la instrucció i aprecia falta de nexe causal amb les defuncions investigades.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres clips del 29 d'octubre de 2024 gravats en el Centre d'Emergències mostren que la consellera va ser informada de possibles barrancadas en l'àrea metropolitana i de l'enviament de bombers forestals per a vigilar llits.