11 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La Diputació d’Alacant invertirà 10 milions d’euros en el nou Pla + Aigua

 

Carlos Mazón, President de la Diputació d’Alacant, ha presentat el Pla + Aigua, el qual comptarà amb una inversió de 10 milions d’euros. Mazón ha fet referència a la necessitat urgent d’una aigua permanent a preu de qualitat amb els principis de solidaritat i com un bé d’estat.

També ha ressaltat els 50 milions d’arbres que depenen del transvasament Tajo-Segura, situació que podria deixar a la província d’Alacant “En una situació molt complicada”.

A través dels plens, àrees cicle hídriques i les taules d’aigua, la Diputació d’Alacant ha mostrat la preocupació en l’àmbit de l’aigua. “Nosaltres estem treballant i seguim invertint, esta vegada de forma històrica“, explica Mazón. D’esta necessitat neix el Pla + Aigua, amb recursos de la Diputació, “des de la responsabilitat i el màxim esforç”. A més, s’ha multiplicat per 10 el pressupost que en altres ocasions ha rondat el milió i mig d’euros.

Amb esta inversió que ascendeix als 10 milions d’euros es pretén demostrar que a la província d’Alacant no es malgasta l’aigua. “Fem nostres deures respecte a l’abastament, reg, infraestructures … “, afirma el president de la Diputació d’Alacant.

En la roda de premsa també ha estat present Ana Serna, vicepresidenta de la Diputació i Diputada del Cicle Hídric. Ana assegura que l’objectiu d’este pla és “Poder donar cobertura a aquelles sol·licituds que per falta de crèdit no es van poder atendre”.

A més, la Diputació d’Alacant és conscient de la crisi socioeconòmica derivada per la pandèmia. “Els ajuntaments han de posar els seus recursos en ajudar al ciutadà. La Diputació entén que és el moment d’ajudar a estes altres entitats que ho necessiten”, explica Ana Serna.

Nova convocatòria d’inversions

 

D’esta manera, s’obre una nova convocatòria de subvencions per a infraestructures hidràuliques de sanejament i proveïment. La inversió serà de 9.500.000 euros a través de dos línies:

Inversions en infraestructures hidràuliques a executar per a ajuntaments i altres ens (5.100.000 euros)
Subvencions a ajuntaments per a obres en infraestructures hidràuliques i instal·lacions (4.400.000 euros),

Pel que fa a les actuacions subvencionables, es valorarà la millora de la captació de recursos hídrics, manteniment i augment de la capacitat d’emmagatzematge en dipòsits. També l’ampliació i millora de les xarxes d’abastament i sanejament i del tractament de l’aigua, noves tecnologies aplicades a la gestió de l’aigua …

Finalment, s’ampliarà la dotació de la convocatòria d’ajudes a entitats de reg per a la millora de l’eficiència de l’ús d’aigua en regadiu (500.000 euros).

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.