La Diputació d’Alacant invertirà 10 milions d’euros en el nou Pla + Aigua

 

Carlos Mazón, President de la Diputació d’Alacant, ha presentat el Pla + Aigua, el qual comptarà amb una inversió de 10 milions d’euros. Mazón ha fet referència a la necessitat urgent d’una aigua permanent a preu de qualitat amb els principis de solidaritat i com un bé d’estat.

També ha ressaltat els 50 milions d’arbres que depenen del transvasament Tajo-Segura, situació que podria deixar a la província d’Alacant «En una situació molt complicada».

A través dels plens, àrees cicle hídriques i les taules d’aigua, la Diputació d’Alacant ha mostrat la preocupació en l’àmbit de l’aigua. «Nosaltres estem treballant i seguim invertint, esta vegada de forma històrica«, explica Mazón. D’esta necessitat neix el Pla + Aigua, amb recursos de la Diputació, «des de la responsabilitat i el màxim esforç». A més, s’ha multiplicat per 10 el pressupost que en altres ocasions ha rondat el milió i mig d’euros.

Amb esta inversió que ascendeix als 10 milions d’euros es pretén demostrar que a la província d’Alacant no es malgasta l’aigua. «Fem nostres deures respecte a l’abastament, reg, infraestructures … «, afirma el president de la Diputació d’Alacant.

En la roda de premsa també ha estat present Ana Serna, vicepresidenta de la Diputació i Diputada del Cicle Hídric. Ana assegura que l’objectiu d’este pla és «Poder donar cobertura a aquelles sol·licituds que per falta de crèdit no es van poder atendre».

A més, la Diputació d’Alacant és conscient de la crisi socioeconòmica derivada per la pandèmia. «Els ajuntaments han de posar els seus recursos en ajudar al ciutadà. La Diputació entén que és el moment d’ajudar a estes altres entitats que ho necessiten», explica Ana Serna.

Nova convocatòria d’inversions

 

D’esta manera, s’obre una nova convocatòria de subvencions per a infraestructures hidràuliques de sanejament i proveïment. La inversió serà de 9.500.000 euros a través de dos línies:

Inversions en infraestructures hidràuliques a executar per a ajuntaments i altres ens (5.100.000 euros)
Subvencions a ajuntaments per a obres en infraestructures hidràuliques i instal·lacions (4.400.000 euros),

Pel que fa a les actuacions subvencionables, es valorarà la millora de la captació de recursos hídrics, manteniment i augment de la capacitat d’emmagatzematge en dipòsits. També l’ampliació i millora de les xarxes d’abastament i sanejament i del tractament de l’aigua, noves tecnologies aplicades a la gestió de l’aigua …

Finalment, s’ampliarà la dotació de la convocatòria d’ajudes a entitats de reg per a la millora de l’eficiència de l’ús d’aigua en regadiu (500.000 euros).

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.