La Diputació d’Alacant invertirà 10 milions d’euros en el nou Pla + Aigua

 

Carlos Mazón, President de la Diputació d’Alacant, ha presentat el Pla + Aigua, el qual comptarà amb una inversió de 10 milions d’euros. Mazón ha fet referència a la necessitat urgent d’una aigua permanent a preu de qualitat amb els principis de solidaritat i com un bé d’estat.

També ha ressaltat els 50 milions d’arbres que depenen del transvasament Tajo-Segura, situació que podria deixar a la província d’Alacant «En una situació molt complicada».

A través dels plens, àrees cicle hídriques i les taules d’aigua, la Diputació d’Alacant ha mostrat la preocupació en l’àmbit de l’aigua. «Nosaltres estem treballant i seguim invertint, esta vegada de forma històrica«, explica Mazón. D’esta necessitat neix el Pla + Aigua, amb recursos de la Diputació, «des de la responsabilitat i el màxim esforç». A més, s’ha multiplicat per 10 el pressupost que en altres ocasions ha rondat el milió i mig d’euros.

Amb esta inversió que ascendeix als 10 milions d’euros es pretén demostrar que a la província d’Alacant no es malgasta l’aigua. «Fem nostres deures respecte a l’abastament, reg, infraestructures … «, afirma el president de la Diputació d’Alacant.

En la roda de premsa també ha estat present Ana Serna, vicepresidenta de la Diputació i Diputada del Cicle Hídric. Ana assegura que l’objectiu d’este pla és «Poder donar cobertura a aquelles sol·licituds que per falta de crèdit no es van poder atendre».

A més, la Diputació d’Alacant és conscient de la crisi socioeconòmica derivada per la pandèmia. «Els ajuntaments han de posar els seus recursos en ajudar al ciutadà. La Diputació entén que és el moment d’ajudar a estes altres entitats que ho necessiten», explica Ana Serna.

Nova convocatòria d’inversions

 

D’esta manera, s’obre una nova convocatòria de subvencions per a infraestructures hidràuliques de sanejament i proveïment. La inversió serà de 9.500.000 euros a través de dos línies:

Inversions en infraestructures hidràuliques a executar per a ajuntaments i altres ens (5.100.000 euros)
Subvencions a ajuntaments per a obres en infraestructures hidràuliques i instal·lacions (4.400.000 euros),

Pel que fa a les actuacions subvencionables, es valorarà la millora de la captació de recursos hídrics, manteniment i augment de la capacitat d’emmagatzematge en dipòsits. També l’ampliació i millora de les xarxes d’abastament i sanejament i del tractament de l’aigua, noves tecnologies aplicades a la gestió de l’aigua …

Finalment, s’ampliarà la dotació de la convocatòria d’ajudes a entitats de reg per a la millora de l’eficiència de l’ús d’aigua en regadiu (500.000 euros).

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.