La Diputació d’Alacant invertirà 10 milions d’euros en el nou Pla + Aigua

 

Carlos Mazón, President de la Diputació d’Alacant, ha presentat el Pla + Aigua, el qual comptarà amb una inversió de 10 milions d’euros. Mazón ha fet referència a la necessitat urgent d’una aigua permanent a preu de qualitat amb els principis de solidaritat i com un bé d’estat.

També ha ressaltat els 50 milions d’arbres que depenen del transvasament Tajo-Segura, situació que podria deixar a la província d’Alacant «En una situació molt complicada».

A través dels plens, àrees cicle hídriques i les taules d’aigua, la Diputació d’Alacant ha mostrat la preocupació en l’àmbit de l’aigua. «Nosaltres estem treballant i seguim invertint, esta vegada de forma històrica«, explica Mazón. D’esta necessitat neix el Pla + Aigua, amb recursos de la Diputació, «des de la responsabilitat i el màxim esforç». A més, s’ha multiplicat per 10 el pressupost que en altres ocasions ha rondat el milió i mig d’euros.

Amb esta inversió que ascendeix als 10 milions d’euros es pretén demostrar que a la província d’Alacant no es malgasta l’aigua. «Fem nostres deures respecte a l’abastament, reg, infraestructures … «, afirma el president de la Diputació d’Alacant.

En la roda de premsa també ha estat present Ana Serna, vicepresidenta de la Diputació i Diputada del Cicle Hídric. Ana assegura que l’objectiu d’este pla és «Poder donar cobertura a aquelles sol·licituds que per falta de crèdit no es van poder atendre».

A més, la Diputació d’Alacant és conscient de la crisi socioeconòmica derivada per la pandèmia. «Els ajuntaments han de posar els seus recursos en ajudar al ciutadà. La Diputació entén que és el moment d’ajudar a estes altres entitats que ho necessiten», explica Ana Serna.

Nova convocatòria d’inversions

 

D’esta manera, s’obre una nova convocatòria de subvencions per a infraestructures hidràuliques de sanejament i proveïment. La inversió serà de 9.500.000 euros a través de dos línies:

Inversions en infraestructures hidràuliques a executar per a ajuntaments i altres ens (5.100.000 euros)
Subvencions a ajuntaments per a obres en infraestructures hidràuliques i instal·lacions (4.400.000 euros),

Pel que fa a les actuacions subvencionables, es valorarà la millora de la captació de recursos hídrics, manteniment i augment de la capacitat d’emmagatzematge en dipòsits. També l’ampliació i millora de les xarxes d’abastament i sanejament i del tractament de l’aigua, noves tecnologies aplicades a la gestió de l’aigua …

Finalment, s’ampliarà la dotació de la convocatòria d’ajudes a entitats de reg per a la millora de l’eficiència de l’ús d’aigua en regadiu (500.000 euros).

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.