La Diputació d’Alacant invertirà 10 milions d’euros en el nou Pla + Aigua

 

Carlos Mazón, President de la Diputació d’Alacant, ha presentat el Pla + Aigua, el qual comptarà amb una inversió de 10 milions d’euros. Mazón ha fet referència a la necessitat urgent d’una aigua permanent a preu de qualitat amb els principis de solidaritat i com un bé d’estat.

També ha ressaltat els 50 milions d’arbres que depenen del transvasament Tajo-Segura, situació que podria deixar a la província d’Alacant «En una situació molt complicada».

A través dels plens, àrees cicle hídriques i les taules d’aigua, la Diputació d’Alacant ha mostrat la preocupació en l’àmbit de l’aigua. «Nosaltres estem treballant i seguim invertint, esta vegada de forma històrica«, explica Mazón. D’esta necessitat neix el Pla + Aigua, amb recursos de la Diputació, «des de la responsabilitat i el màxim esforç». A més, s’ha multiplicat per 10 el pressupost que en altres ocasions ha rondat el milió i mig d’euros.

Amb esta inversió que ascendeix als 10 milions d’euros es pretén demostrar que a la província d’Alacant no es malgasta l’aigua. «Fem nostres deures respecte a l’abastament, reg, infraestructures … «, afirma el president de la Diputació d’Alacant.

En la roda de premsa també ha estat present Ana Serna, vicepresidenta de la Diputació i Diputada del Cicle Hídric. Ana assegura que l’objectiu d’este pla és «Poder donar cobertura a aquelles sol·licituds que per falta de crèdit no es van poder atendre».

A més, la Diputació d’Alacant és conscient de la crisi socioeconòmica derivada per la pandèmia. «Els ajuntaments han de posar els seus recursos en ajudar al ciutadà. La Diputació entén que és el moment d’ajudar a estes altres entitats que ho necessiten», explica Ana Serna.

Nova convocatòria d’inversions

 

D’esta manera, s’obre una nova convocatòria de subvencions per a infraestructures hidràuliques de sanejament i proveïment. La inversió serà de 9.500.000 euros a través de dos línies:

Inversions en infraestructures hidràuliques a executar per a ajuntaments i altres ens (5.100.000 euros)
Subvencions a ajuntaments per a obres en infraestructures hidràuliques i instal·lacions (4.400.000 euros),

Pel que fa a les actuacions subvencionables, es valorarà la millora de la captació de recursos hídrics, manteniment i augment de la capacitat d’emmagatzematge en dipòsits. També l’ampliació i millora de les xarxes d’abastament i sanejament i del tractament de l’aigua, noves tecnologies aplicades a la gestió de l’aigua …

Finalment, s’ampliarà la dotació de la convocatòria d’ajudes a entitats de reg per a la millora de l’eficiència de l’ús d’aigua en regadiu (500.000 euros).

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.