La Diputació de Castelló crea un pla de xoc per a reactivar el turisme amb l’ull posat en el viatger nacional

 

El Patronat Provincial de Turisme posarà en circulació 2,8 milions d’euros per a accelerar la recuperació de l’activitat turística en les comarques castellonenques. Esta és la resposta de la Diputació de Castelló davant la difícil situació que viu el sector a causa de la irrupció de la crisi del Covid-19 i que es veu plasmada en un pla de xoc conformat per onze mesures que donen cobertura a les necessitats de la indústria turística. El document ha salvat este matí l’última baula en la seua tramitació amb l’aprovació, per unanimitat, per part dels membres del ple del Patronat de la modificació de crèdit que el dotarà de recursos.

 

El president de la institució, José Martí, ha afirmat que «estem davant un pla de xoc modèlic que naix del treball conjunt de l’administració provincial i el sector privat». En este sentit, Martí ha destacat que en la Diputació de Castelló «hem sigut pioners a posar sobre la taula solucions consensuades a la problemàtica que se’ns venia damunt», pel que ha agraït «el gran talent i les immenses ganes de remar conjuntament que heu demostrat com a sector».

 

La diputada de Turisme, Virginia Martí, ha sigut la responsable de presentar davant el ple i els mitjans de comunicació el contingut del pla, que es posarà en marxa «de manera immediata» atenent tres prioritats principals: «Volem protegir el teixit turístic empresarial, el més devastat per la crisi, sumant tots els recursos possibles; garantir la seguretat en les destinacions i recuperar la confiança dels mercats, posicionant la nostra terra com a destinació de mar i muntanya no massificat, segur i atractiu», ha destacat la responsable del Patronat.

 

Ateses estes prioritats, el pla s’ha dividit en dos línies de treball; una dedicada a donar suport a la transició cap a la nova normalitat, amb ajudes directes tant a destinacions turístiques com empreses, i una segona que posa el seu focus d’atenció en el reposicionament turístic de Castelló i format per una sèrie de mesures dirigides a captar l’atenció dels nous mercats.

 

Respecte al primer eix, Virginia Martí ha explicat que està dotat amb 1,5 milions d’euros de pressupost. D’ells, 500.000 euros arribaran als 16 municipis turístics de platja i a les tres destinacions d’interior amb platges continentals. Serà a través del Fons de Cooperació Municipal per a Municipis Turístics que impulsa Turisme Comunitat Valenciana, al que s’adherirà la Diputació de Castelló una volta es cree. La mateixa quantitat es reserva als municipis turístics d’interior per mitjà d’una línia de subvencions que rebrà el nom de ‘Castelló Destinació Segura’. A part, també s’inclouen 500.000 euros en forma d’ajudes econòmiques per a impulsar la modernització de la marca Castelló Ruta de Sabor i de les seues 200 entitats associades i 18.000 euros més per a la prestació del servici d’assistència tècnica a ajuntaments per al desenvolupament de plans de contingència i emergència en platges de la província de Castelló.

 

La segona de les línies, la dirigida al reposicionament turístic de Castelló, compta amb un muntant de 1,3 milions d’euros i consta de set accions encaminades a atraure, en paraules de la titular de Turisme, «l’atenció dels viatgers que encara tenen certes reticències a viatjar i que voran a Castelló una terra segura a on passar les seues vacacions». La primera de les accions consistirà en l’elaboració d’una nova estratègia de comunicació que «mostre el caràcter ‘slow’ del turisme de la província», o millor dit, «volem mostrar la nostra terra com una destinació poc massificada i segura, a on tenim paisatges i un clima envejables i que oferim una proposta turística diversa per a famílies tant en l’interior com en la costa». Esta nova estratègia es vorà pròximament reflectida a través de nous continguts en el web del Patronat i de la Diputació Provincial i, més a gran escala, amb una gran campanya online de promoció a nivell nacional. «Castelló ha d’enfortir la seua visibilitat i posicionament segons els valors de sostenibilitat, seguretat i autenticitat i ho farem a través de les xarxes socials en els majors mercats emissors de turisme cap a la nostra terra», ha especificat la diputada. El pressupost total serà de 800.000 euros.

 

D’altra banda, el turisme gastronòmic també és una de les potes d’este pla de xoc, que destinarà 200.000 euros a la promoció del consum de productes de Castelló Ruta de Sabor. Dos campanyes de sensibilització tant per a la població local com per a turistes, les dos valorades en 70.000 euros, i la promoció internacional —amb 88.000 euros— tanquen l’aposta de la Diputació pel reposicionament de la província.

 

«Estem davant una temporada turística sense precedents. La pandèmia ha provocat un drama humà en el nostre país i una complicada situació econòmica en el sector turístic, especialment per les limitacions de mobilitat i per unes normes sanitàries que fan complicat el seu desenvolupament, però ací estem, en ple mes de juliol reunits per a donar la cobertura necessària a una província i a un sector necessitats de respostes i del suport de les administracions», ha assegurat el president Martí, qui ha destacat que la col·laboració i l’ajuda a la indústria turística continuarà reforçada en pròxims anys: «Junts hem d’adaptar-nos, el turisme ha canviat per sempre amb la pandèmia, de manera que ací teniu la nostra mà per a treballar junts per a projectar el futur del turisme de la província de Castelló en l’era post Covid-19».

 

El president ha tancat la sessió destacant el treball de la diputada de Turisme, Virginia Martí, i de tot l’equip del Patronat, «perquè a pesar d’haver de complir les condicions del Pla Econòmic Financer han sigut capaços de dissenyar un pla de xoc que pretén protegir el nostre teixit empresarial, garantint la seguretat en les destinacions i recuperant la confiança en els mercats».

Últimes notícies

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.