12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

La Diputació de Castelló farà 400 tests ràpids a bombers, Protecció Civil i parc mòbil des d’esta setmana

José Martí, Abel Ibáñez i Xaro Miralles visitant el CPBC

Els tests començaran a fer-se esta setmana | Diputació de Castelló

 

La Diputació de Castelló començarà esta setmana a fer tests ràpids a les plantilles en actiu del Consorci Provincial de Bombers (CPBC), Protecció Civil i del parc mòbil per a detectar la presència de la COVID-19. El diputat de Bombers, Abel Ibáñez, ha explicat que es faran més de 400 proves d’alta fiabilitat, amb un marge d’error menor del 10%, i que s’ha pres esta decisió «per a augmentar la protecció dels nostres treballadors i per a minimitzar el màxim possible els riscos de contagi».

 

El president de la Diputació, José Martí, junt amb el mateix Ibáñez i la diputada Xaro Miralles, s’ha encarregat de fer des del principi les gestions amb l’Hospital Provincial per a que es facen el més ràpid possible. Per a Martí, esta acció és prioritària perquè «durant estos últims dos mesos el seu treball els ha portat per la major part dels municipis de la província fent moltes faenes de protecció de la ciutadania que requerien del contacte amb persones —com les desinfeccions dels carrers o les expedicions per a arrimar aliments, medicaments i material de protecció sanitària a la població—, el que ha incrementat la seua exposició davant el coronavirus».

 

Per la seua banda, Ibáñez ha recordat que «des del primer minut hem reforçat la seguretat dels anomenats cossos essencials dotant-los dels mitjans necessaris per a salvaguardar la seua salut».

 

Les proves es faran al llarg d’estos dies i s’estendran fins a principis de la setmana que ve. Abel Ibáñez ha subratllat que els resultats seran pràcticament immediats i que, en cas que hi haja cap positiu, s’activarà el protocol establert que inclou fer un segon diagnòstic PCR.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.