La Diputació de Castelló farà 400 tests ràpids a bombers, Protecció Civil i parc mòbil des d’esta setmana

José Martí, Abel Ibáñez i Xaro Miralles visitant el CPBC

Els tests començaran a fer-se esta setmana | Diputació de Castelló

 

La Diputació de Castelló començarà esta setmana a fer tests ràpids a les plantilles en actiu del Consorci Provincial de Bombers (CPBC), Protecció Civil i del parc mòbil per a detectar la presència de la COVID-19. El diputat de Bombers, Abel Ibáñez, ha explicat que es faran més de 400 proves d’alta fiabilitat, amb un marge d’error menor del 10%, i que s’ha pres esta decisió «per a augmentar la protecció dels nostres treballadors i per a minimitzar el màxim possible els riscos de contagi».

 

El president de la Diputació, José Martí, junt amb el mateix Ibáñez i la diputada Xaro Miralles, s’ha encarregat de fer des del principi les gestions amb l’Hospital Provincial per a que es facen el més ràpid possible. Per a Martí, esta acció és prioritària perquè «durant estos últims dos mesos el seu treball els ha portat per la major part dels municipis de la província fent moltes faenes de protecció de la ciutadania que requerien del contacte amb persones —com les desinfeccions dels carrers o les expedicions per a arrimar aliments, medicaments i material de protecció sanitària a la població—, el que ha incrementat la seua exposició davant el coronavirus».

 

Per la seua banda, Ibáñez ha recordat que «des del primer minut hem reforçat la seguretat dels anomenats cossos essencials dotant-los dels mitjans necessaris per a salvaguardar la seua salut».

 

Les proves es faran al llarg d’estos dies i s’estendran fins a principis de la setmana que ve. Abel Ibáñez ha subratllat que els resultats seran pràcticament immediats i que, en cas que hi haja cap positiu, s’activarà el protocol establert que inclou fer un segon diagnòstic PCR.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU