La Diputació de Castelló farà 400 tests ràpids a bombers, Protecció Civil i parc mòbil des d’esta setmana

José Martí, Abel Ibáñez i Xaro Miralles visitant el CPBC

Els tests començaran a fer-se esta setmana | Diputació de Castelló

 

La Diputació de Castelló començarà esta setmana a fer tests ràpids a les plantilles en actiu del Consorci Provincial de Bombers (CPBC), Protecció Civil i del parc mòbil per a detectar la presència de la COVID-19. El diputat de Bombers, Abel Ibáñez, ha explicat que es faran més de 400 proves d’alta fiabilitat, amb un marge d’error menor del 10%, i que s’ha pres esta decisió «per a augmentar la protecció dels nostres treballadors i per a minimitzar el màxim possible els riscos de contagi».

 

El president de la Diputació, José Martí, junt amb el mateix Ibáñez i la diputada Xaro Miralles, s’ha encarregat de fer des del principi les gestions amb l’Hospital Provincial per a que es facen el més ràpid possible. Per a Martí, esta acció és prioritària perquè «durant estos últims dos mesos el seu treball els ha portat per la major part dels municipis de la província fent moltes faenes de protecció de la ciutadania que requerien del contacte amb persones —com les desinfeccions dels carrers o les expedicions per a arrimar aliments, medicaments i material de protecció sanitària a la població—, el que ha incrementat la seua exposició davant el coronavirus».

 

Per la seua banda, Ibáñez ha recordat que «des del primer minut hem reforçat la seguretat dels anomenats cossos essencials dotant-los dels mitjans necessaris per a salvaguardar la seua salut».

 

Les proves es faran al llarg d’estos dies i s’estendran fins a principis de la setmana que ve. Abel Ibáñez ha subratllat que els resultats seran pràcticament immediats i que, en cas que hi haja cap positiu, s’activarà el protocol establert que inclou fer un segon diagnòstic PCR.

Últimes notícies

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.