La Diputació de Castelló farà 400 tests ràpids a bombers, Protecció Civil i parc mòbil des d’esta setmana

José Martí, Abel Ibáñez i Xaro Miralles visitant el CPBC

Els tests començaran a fer-se esta setmana | Diputació de Castelló

 

La Diputació de Castelló començarà esta setmana a fer tests ràpids a les plantilles en actiu del Consorci Provincial de Bombers (CPBC), Protecció Civil i del parc mòbil per a detectar la presència de la COVID-19. El diputat de Bombers, Abel Ibáñez, ha explicat que es faran més de 400 proves d’alta fiabilitat, amb un marge d’error menor del 10%, i que s’ha pres esta decisió «per a augmentar la protecció dels nostres treballadors i per a minimitzar el màxim possible els riscos de contagi».

 

El president de la Diputació, José Martí, junt amb el mateix Ibáñez i la diputada Xaro Miralles, s’ha encarregat de fer des del principi les gestions amb l’Hospital Provincial per a que es facen el més ràpid possible. Per a Martí, esta acció és prioritària perquè «durant estos últims dos mesos el seu treball els ha portat per la major part dels municipis de la província fent moltes faenes de protecció de la ciutadania que requerien del contacte amb persones —com les desinfeccions dels carrers o les expedicions per a arrimar aliments, medicaments i material de protecció sanitària a la població—, el que ha incrementat la seua exposició davant el coronavirus».

 

Per la seua banda, Ibáñez ha recordat que «des del primer minut hem reforçat la seguretat dels anomenats cossos essencials dotant-los dels mitjans necessaris per a salvaguardar la seua salut».

 

Les proves es faran al llarg d’estos dies i s’estendran fins a principis de la setmana que ve. Abel Ibáñez ha subratllat que els resultats seran pràcticament immediats i que, en cas que hi haja cap positiu, s’activarà el protocol establert que inclou fer un segon diagnòstic PCR.

Últimes notícies

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.