9.1 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

La Diputació posposa la 44a edició del seu Certament de Bandes a 2021

 

La Delegació de Bandes de Música de la Diputació de València ha anunciat que la 44a edició del Certamen de Bandes, que estava previst celebrar en maig i que s’havia cancel·lat amb motiu de la crisi sanitària provocada pel Covid-19, queda definitivament posposada al pròxim any.

 

En paraules del diputat delegat de Bandes de Música, Jordi Mayor, «ha sigut una decisió molt meditada que s’ha pres a través d’un procediment de consulta que ha fet el Servici de Cultura amb les diferents societats musicals participants». Mayor explica que els responsables de les societats han considerat, al costat de l’organització, que no es donen les circumstàncies idònies ni per a la celebració ni per a la preparació de l’esdeveniment».

 

Encara que estan per confirmar les dates i el lloc, la Delegació de Bandes de la Diputació ha avançat que participaran les societats musicals ja seleccionades, a les que  podrien sumar-se noves bandes en les seccions amb places vacants amb la possible ampliació de la convocatòria de 2021.

 

Cal recordar que el Certamen de Bandes de la Diputació de València havia previst per a enguany importants canvis en aspectes de localització, jurat, número de seccions o model de puntuació. Segons Mayor, «s’havia treballat amb la il·lusió de fer créixer el certamen, d’internacionalitzar-se amb els seus jurats i fer-lo més participatiu per a la ciutadania, objectius que queden intactes per a l’any que ve».

 

Estos canvis, que es mantindran per a l’edició de 2021, tornaran a portar les bandes als nostres pobles, amb la voluntat que la ciutadania de les nostres comarques puga participar obertament en una de les cites més importants en el calendari festiu de les bandes de música.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.