La Diputació posposa la 44a edició del seu Certament de Bandes a 2021

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Delegació de Bandes de Música de la Diputació de València ha anunciat que la 44a edició del Certamen de Bandes, que estava previst celebrar en maig i que s’havia cancel·lat amb motiu de la crisi sanitària provocada pel Covid-19, queda definitivament posposada al pròxim any.   En paraules del diputat delegat de Bandes de […]

 

La Delegació de Bandes de Música de la Diputació de València ha anunciat que la 44a edició del Certamen de Bandes, que estava previst celebrar en maig i que s’havia cancel·lat amb motiu de la crisi sanitària provocada pel Covid-19, queda definitivament posposada al pròxim any.

 

En paraules del diputat delegat de Bandes de Música, Jordi Mayor, «ha sigut una decisió molt meditada que s’ha pres a través d’un procediment de consulta que ha fet el Servici de Cultura amb les diferents societats musicals participants». Mayor explica que els responsables de les societats han considerat, al costat de l’organització, que no es donen les circumstàncies idònies ni per a la celebració ni per a la preparació de l’esdeveniment».

 

Encara que estan per confirmar les dates i el lloc, la Delegació de Bandes de la Diputació ha avançat que participaran les societats musicals ja seleccionades, a les que  podrien sumar-se noves bandes en les seccions amb places vacants amb la possible ampliació de la convocatòria de 2021.

 

Cal recordar que el Certamen de Bandes de la Diputació de València havia previst per a enguany importants canvis en aspectes de localització, jurat, número de seccions o model de puntuació. Segons Mayor, «s’havia treballat amb la il·lusió de fer créixer el certamen, d’internacionalitzar-se amb els seus jurats i fer-lo més participatiu per a la ciutadania, objectius que queden intactes per a l’any que ve».

 

Estos canvis, que es mantindran per a l’edició de 2021, tornaran a portar les bandes als nostres pobles, amb la voluntat que la ciutadania de les nostres comarques puga participar obertament en una de les cites més importants en el calendari festiu de les bandes de música.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.