16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

La Diputació posposa la 44a edició del seu Certament de Bandes a 2021

 

La Delegació de Bandes de Música de la Diputació de València ha anunciat que la 44a edició del Certamen de Bandes, que estava previst celebrar en maig i que s’havia cancel·lat amb motiu de la crisi sanitària provocada pel Covid-19, queda definitivament posposada al pròxim any.

 

En paraules del diputat delegat de Bandes de Música, Jordi Mayor, «ha sigut una decisió molt meditada que s’ha pres a través d’un procediment de consulta que ha fet el Servici de Cultura amb les diferents societats musicals participants». Mayor explica que els responsables de les societats han considerat, al costat de l’organització, que no es donen les circumstàncies idònies ni per a la celebració ni per a la preparació de l’esdeveniment».

 

Encara que estan per confirmar les dates i el lloc, la Delegació de Bandes de la Diputació ha avançat que participaran les societats musicals ja seleccionades, a les que  podrien sumar-se noves bandes en les seccions amb places vacants amb la possible ampliació de la convocatòria de 2021.

 

Cal recordar que el Certamen de Bandes de la Diputació de València havia previst per a enguany importants canvis en aspectes de localització, jurat, número de seccions o model de puntuació. Segons Mayor, «s’havia treballat amb la il·lusió de fer créixer el certamen, d’internacionalitzar-se amb els seus jurats i fer-lo més participatiu per a la ciutadania, objectius que queden intactes per a l’any que ve».

 

Estos canvis, que es mantindran per a l’edició de 2021, tornaran a portar les bandes als nostres pobles, amb la voluntat que la ciutadania de les nostres comarques puga participar obertament en una de les cites més importants en el calendari festiu de les bandes de música.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.