L’estadi del Levante UD acollirà l’oposició d’administratius de la Diputació de València

 

El primer exercici del procés per a cobrir 35 places d’administratiu per oposició lliure en la Diputació de València es realitzarà el dissabte 19 de juny en l’estadi Ciutat de València. El feu levantinista obrirà les seues portes a les 7.45 hores per a acollir als 5.444 aspirants d’una prova que comptarà amb totes les mesures de prevenció anticovid, traslladades per la Diputació a la Direcció General de Salut Pública abans de signar l’acord amb el Levante UD.

En moments de pandèmia en els quals han d’extremar-se les mesures de seguretat, les graderies de l’estadi granota es convertiran en l’aula a l’aire lliure que donarà cabuda als milers d’opositors inscrits per a la prova. Des de la corporació provincial estimen que podrien presentar-se una mica més de 4.000 candidats, encara que “no hi hauria cap problema per a situar a les més de 5.000 persones que han cursat la sol·licitud, amb una distància de seguretat de metre i mig en totes les direccions, l’ús obligatori de la mascareta, control de temperatura a l’entrada i dispensadors de gel hidroalcohòlic per tot l’estadi”, expliquen des de l’àrea d’Administració General.

El contracte d’arrendament signat entre la Diputació i el Levante UD contempla l’ús de les instal·lacions i de l’equip informàtic de l’estadi per a assignar als aspirants la zona o sector al qual hauran d’accedir per a realitzar la prova, una informació que rebran dies abans de l’examen. El Levante oferirà a més el servei d’assistència mèdica, seguretat i neteja i desinfecció abans i després de la prova, mentre que la Diputació disposarà d’un equip humà que pot arribar a les 200 persones, funcionaris de la institució, que s’encarregarà de la logística i el correcte desenvolupament de l’exercici.

La diputada de Personal, Pilar Molina, ha destacat “l’excepcionalitat d’esta prova que, per volum d’aspirants, ens ha portat a buscar un espai que igual no és el més còmode, però sí prou ampli per a garantir la seguretat de totes les persones participants, en un moment en què la salut pública és la prioritat en l’organització d’actes multitudinaris”. Molina ha agraït la seua col·laboració al Levante UD i ha considerat que finalment “la Diputació disposarà de l’espai més segur per a reprendre el pols dels processos d’ocupació pública necessaris en qualsevol institució”.

Videomarcadors i megafonia

 

La prova s’iniciarà a les 8.30 hores del dissabte 19 de juny i els aspirants disposaran de 60 minuts per a entregar l’exercici, que estarà integrat per 75 preguntes tipus test i serà el primer d’esta oposició lliure que cobrirà 35 vacants de personal administratiu en la corporació provincial. Cada aspirant rebrà un tauler de cartó rígid de 4 mil·límetres de gruix per a donar suport a l’exercici i tindrà dos cadires lliures a dreta i esquerra, així com la fila inferior i superior. El personal de la Diputació informarà dels detalls de la prova per la megafonia de l’estadi, i en els videomarcadors estarà visible en tot moment el temps restant per a entregar-la.

Una vegada completada esta primera prova, la Diputació haurà de fixar les dates dels altres dos exercicis dels quals consta l’oposició, supervisada per un tribunal compost per funcionaris de la institució. En paral·lel, la corporació té en marxa un altre procés per a cobrir 14 places d’administratiu per concurs oposició que es troba a l’espera de comunicar la data per al primer exercici.

Últimes notícies

El nou Gulliver del Jardí del Túria estarà llest en sis mesos i alçarà nou metres

El nou parc infantil 'El Lilliput de Gulliver' completarà l'oferta lúdica del Jardí del Túria amb una escultura jugable de quasi nou metres, integrada en un espai temàtic d'uns 2.500 metres quadrats entre el Pont de les Arts i el de Glòries Valencianes.

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.