L’edat mitjana dels contagiats continua baixant i hi ha jóvens en l’UCI

Ejemplo de shortcode con estilo
  El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% […]

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% del total de llits disponibles en estos moments, pròxim a les 75.000.

 

En roda de premsa després de la reunió del Comité de Gestió Tècnica del Coronavirus, l’epidemiòleg ha recordat que a finals del mes de març, en els pitjors moments de la pandèmia, estaven ocupats al voltant del 50% dels llits disponibles, uns 45.000 dels 80.000 en total. «Això és una barbaritat per a una sola malaltia, és el que va posar en escac al nostre sistema sanitari».

 

En UCI, ha informat que es van arribar a ocupar 5.500 llits, davant dels 6.500 disponibles, mentres que ara hi ha uns 500 ingressats en comparació amb les 3.000-3.500 disponibles. «Això ens posa en una situació molt bona davant possibles rebrots. La línia que estem seguint és la que esperàvem i ens posa en una situació bona», ha celebrat.

 

Baixa la mitjana d’edat dels contagiats

A pesar d’això, ha demanat «prudència». «Continua havent-hi transmissió. Som tots molt conscients que tenim encara brots afortunadament localitzats, que fins ara estem detectant bé. Però qualsevol d’estos brots podria passar desapercebut i generar un nou increment de casos», ha advertit. Simón ha ressaltat que «no hi ha evidència» de què el virus siga ara menys virulent que en els mesos passats i ha recordat que «a mesura que va descendint una epidèmia la part proporcional de casos greus i lleus canvia. Proporcionalment, ara el de casos lleus és major, per això dona la sensació que el virus és menys virulent». L’expert ha atribuït este fet al fet que es detecten més casos que abans, sobretot en persones més jóvens.

 

De fet, ha explicat que abans de l’11 de maig, l’edat mitjana de contagiats se situava en 61 o 62 anys, mentres que des d’eixe moment esta xifra se situa en 54. «Estem detectant casos més jóvens, cosa que vol dir que són casos més lleus que els que teníem abans», ha destacat el doctor.

 

Al costat d’això, ha apuntat que els hospitals continuen sent un lloc de «risc» de contagi de Covid-19, a causa de les 3.500 persones que seguixen hospitalitzades, però ha afirmat que els «brots més preocupants» són els comunitaris. «En els hospitals continua havent-hi un cert risc, però també hi ha hagut un reforç i no hi ha la sobrecàrrega excessiva que va haver-hi en el seu moment», ha indicat. «Ens hem de preocupar molt més pels comunitaris davant la possibilitat que algun passe desapercebut. Ara mateix podem tindre certa tranquil·litat però hem de continuar mantenint les mesures de precaució», ha conclòs.

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.