Anuncios

L’edat mitjana dels contagiats continua baixant i hi ha jóvens en l’UCI

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% del total de llits disponibles en estos moments, pròxim a les 75.000.

 

En roda de premsa després de la reunió del Comité de Gestió Tècnica del Coronavirus, l’epidemiòleg ha recordat que a finals del mes de març, en els pitjors moments de la pandèmia, estaven ocupats al voltant del 50% dels llits disponibles, uns 45.000 dels 80.000 en total. «Això és una barbaritat per a una sola malaltia, és el que va posar en escac al nostre sistema sanitari».

 

En UCI, ha informat que es van arribar a ocupar 5.500 llits, davant dels 6.500 disponibles, mentres que ara hi ha uns 500 ingressats en comparació amb les 3.000-3.500 disponibles. «Això ens posa en una situació molt bona davant possibles rebrots. La línia que estem seguint és la que esperàvem i ens posa en una situació bona», ha celebrat.

 

Baixa la mitjana d’edat dels contagiats

A pesar d’això, ha demanat «prudència». «Continua havent-hi transmissió. Som tots molt conscients que tenim encara brots afortunadament localitzats, que fins ara estem detectant bé. Però qualsevol d’estos brots podria passar desapercebut i generar un nou increment de casos», ha advertit. Simón ha ressaltat que «no hi ha evidència» de què el virus siga ara menys virulent que en els mesos passats i ha recordat que «a mesura que va descendint una epidèmia la part proporcional de casos greus i lleus canvia. Proporcionalment, ara el de casos lleus és major, per això dona la sensació que el virus és menys virulent». L’expert ha atribuït este fet al fet que es detecten més casos que abans, sobretot en persones més jóvens.

 

De fet, ha explicat que abans de l’11 de maig, l’edat mitjana de contagiats se situava en 61 o 62 anys, mentres que des d’eixe moment esta xifra se situa en 54. «Estem detectant casos més jóvens, cosa que vol dir que són casos més lleus que els que teníem abans», ha destacat el doctor.

 

Al costat d’això, ha apuntat que els hospitals continuen sent un lloc de «risc» de contagi de Covid-19, a causa de les 3.500 persones que seguixen hospitalitzades, però ha afirmat que els «brots més preocupants» són els comunitaris. «En els hospitals continua havent-hi un cert risc, però també hi ha hagut un reforç i no hi ha la sobrecàrrega excessiva que va haver-hi en el seu moment», ha indicat. «Ens hem de preocupar molt més pels comunitaris davant la possibilitat que algun passe desapercebut. Ara mateix podem tindre certa tranquil·litat però hem de continuar mantenint les mesures de precaució», ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.