18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’edat mitjana dels contagiats continua baixant i hi ha jóvens en l’UCI

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% del total de llits disponibles en estos moments, pròxim a les 75.000.

 

En roda de premsa després de la reunió del Comité de Gestió Tècnica del Coronavirus, l’epidemiòleg ha recordat que a finals del mes de març, en els pitjors moments de la pandèmia, estaven ocupats al voltant del 50% dels llits disponibles, uns 45.000 dels 80.000 en total. «Això és una barbaritat per a una sola malaltia, és el que va posar en escac al nostre sistema sanitari».

 

En UCI, ha informat que es van arribar a ocupar 5.500 llits, davant dels 6.500 disponibles, mentres que ara hi ha uns 500 ingressats en comparació amb les 3.000-3.500 disponibles. «Això ens posa en una situació molt bona davant possibles rebrots. La línia que estem seguint és la que esperàvem i ens posa en una situació bona», ha celebrat.

 

Baixa la mitjana d’edat dels contagiats

A pesar d’això, ha demanat «prudència». «Continua havent-hi transmissió. Som tots molt conscients que tenim encara brots afortunadament localitzats, que fins ara estem detectant bé. Però qualsevol d’estos brots podria passar desapercebut i generar un nou increment de casos», ha advertit. Simón ha ressaltat que «no hi ha evidència» de què el virus siga ara menys virulent que en els mesos passats i ha recordat que «a mesura que va descendint una epidèmia la part proporcional de casos greus i lleus canvia. Proporcionalment, ara el de casos lleus és major, per això dona la sensació que el virus és menys virulent». L’expert ha atribuït este fet al fet que es detecten més casos que abans, sobretot en persones més jóvens.

 

De fet, ha explicat que abans de l’11 de maig, l’edat mitjana de contagiats se situava en 61 o 62 anys, mentres que des d’eixe moment esta xifra se situa en 54. «Estem detectant casos més jóvens, cosa que vol dir que són casos més lleus que els que teníem abans», ha destacat el doctor.

 

Al costat d’això, ha apuntat que els hospitals continuen sent un lloc de «risc» de contagi de Covid-19, a causa de les 3.500 persones que seguixen hospitalitzades, però ha afirmat que els «brots més preocupants» són els comunitaris. «En els hospitals continua havent-hi un cert risc, però també hi ha hagut un reforç i no hi ha la sobrecàrrega excessiva que va haver-hi en el seu moment», ha indicat. «Ens hem de preocupar molt més pels comunitaris davant la possibilitat que algun passe desapercebut. Ara mateix podem tindre certa tranquil·litat però hem de continuar mantenint les mesures de precaució», ha conclòs.

Últimes notícies

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.