15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

L’edat mitjana dels contagiats continua baixant i hi ha jóvens en l’UCI

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% del total de llits disponibles en estos moments, pròxim a les 75.000.

 

En roda de premsa després de la reunió del Comité de Gestió Tècnica del Coronavirus, l’epidemiòleg ha recordat que a finals del mes de març, en els pitjors moments de la pandèmia, estaven ocupats al voltant del 50% dels llits disponibles, uns 45.000 dels 80.000 en total. «Això és una barbaritat per a una sola malaltia, és el que va posar en escac al nostre sistema sanitari».

 

En UCI, ha informat que es van arribar a ocupar 5.500 llits, davant dels 6.500 disponibles, mentres que ara hi ha uns 500 ingressats en comparació amb les 3.000-3.500 disponibles. «Això ens posa en una situació molt bona davant possibles rebrots. La línia que estem seguint és la que esperàvem i ens posa en una situació bona», ha celebrat.

 

Baixa la mitjana d’edat dels contagiats

A pesar d’això, ha demanat «prudència». «Continua havent-hi transmissió. Som tots molt conscients que tenim encara brots afortunadament localitzats, que fins ara estem detectant bé. Però qualsevol d’estos brots podria passar desapercebut i generar un nou increment de casos», ha advertit. Simón ha ressaltat que «no hi ha evidència» de què el virus siga ara menys virulent que en els mesos passats i ha recordat que «a mesura que va descendint una epidèmia la part proporcional de casos greus i lleus canvia. Proporcionalment, ara el de casos lleus és major, per això dona la sensació que el virus és menys virulent». L’expert ha atribuït este fet al fet que es detecten més casos que abans, sobretot en persones més jóvens.

 

De fet, ha explicat que abans de l’11 de maig, l’edat mitjana de contagiats se situava en 61 o 62 anys, mentres que des d’eixe moment esta xifra se situa en 54. «Estem detectant casos més jóvens, cosa que vol dir que són casos més lleus que els que teníem abans», ha destacat el doctor.

 

Al costat d’això, ha apuntat que els hospitals continuen sent un lloc de «risc» de contagi de Covid-19, a causa de les 3.500 persones que seguixen hospitalitzades, però ha afirmat que els «brots més preocupants» són els comunitaris. «En els hospitals continua havent-hi un cert risc, però també hi ha hagut un reforç i no hi ha la sobrecàrrega excessiva que va haver-hi en el seu moment», ha indicat. «Ens hem de preocupar molt més pels comunitaris davant la possibilitat que algun passe desapercebut. Ara mateix podem tindre certa tranquil·litat però hem de continuar mantenint les mesures de precaució», ha conclòs.

Últimes notícies

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.

Tretze detinguts i dos fàbriques clandestines de tabac desmantellades a Toledo i València

La Policia Nacional i l'Agència Tributària han detingut a tretze persones i han desmantellat dos fàbriques clandestines a Toledo i València. S'han intervingut 15 tones de picada i 180.000 paquets falsificats.

El ple per a investir a Pérez Llorca serà el 27 de novembre en Les Corts

Les Corts convoquen per al 27 de novembre el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca, que rellevarà a Carlos Mazón. Vox tindrà la clau en un hemicicle on la majoria és absoluta en primera votació o simple en segona 48 hores després.