11.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’edat mitjana dels contagiats continua baixant i hi ha jóvens en l’UCI

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha destacat que en estos moments 3.469 persones es troben hospitalitzades per Covid-19 en Espanya, de les que 2.823 es corresponen a persones ingressades en planta i les altres en Unitats de Vigilància intensiva (UCI). Esta xifra representa a penes el 4% del total de llits disponibles en estos moments, pròxim a les 75.000.

 

En roda de premsa després de la reunió del Comité de Gestió Tècnica del Coronavirus, l’epidemiòleg ha recordat que a finals del mes de març, en els pitjors moments de la pandèmia, estaven ocupats al voltant del 50% dels llits disponibles, uns 45.000 dels 80.000 en total. «Això és una barbaritat per a una sola malaltia, és el que va posar en escac al nostre sistema sanitari».

 

En UCI, ha informat que es van arribar a ocupar 5.500 llits, davant dels 6.500 disponibles, mentres que ara hi ha uns 500 ingressats en comparació amb les 3.000-3.500 disponibles. «Això ens posa en una situació molt bona davant possibles rebrots. La línia que estem seguint és la que esperàvem i ens posa en una situació bona», ha celebrat.

 

Baixa la mitjana d’edat dels contagiats

A pesar d’això, ha demanat «prudència». «Continua havent-hi transmissió. Som tots molt conscients que tenim encara brots afortunadament localitzats, que fins ara estem detectant bé. Però qualsevol d’estos brots podria passar desapercebut i generar un nou increment de casos», ha advertit. Simón ha ressaltat que «no hi ha evidència» de què el virus siga ara menys virulent que en els mesos passats i ha recordat que «a mesura que va descendint una epidèmia la part proporcional de casos greus i lleus canvia. Proporcionalment, ara el de casos lleus és major, per això dona la sensació que el virus és menys virulent». L’expert ha atribuït este fet al fet que es detecten més casos que abans, sobretot en persones més jóvens.

 

De fet, ha explicat que abans de l’11 de maig, l’edat mitjana de contagiats se situava en 61 o 62 anys, mentres que des d’eixe moment esta xifra se situa en 54. «Estem detectant casos més jóvens, cosa que vol dir que són casos més lleus que els que teníem abans», ha destacat el doctor.

 

Al costat d’això, ha apuntat que els hospitals continuen sent un lloc de «risc» de contagi de Covid-19, a causa de les 3.500 persones que seguixen hospitalitzades, però ha afirmat que els «brots més preocupants» són els comunitaris. «En els hospitals continua havent-hi un cert risc, però també hi ha hagut un reforç i no hi ha la sobrecàrrega excessiva que va haver-hi en el seu moment», ha indicat. «Ens hem de preocupar molt més pels comunitaris davant la possibilitat que algun passe desapercebut. Ara mateix podem tindre certa tranquil·litat però hem de continuar mantenint les mesures de precaució», ha conclòs.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.