Eduardo Zaplana deixa La Fe després de rebre l’alta hospitalària

Eduardo Zaplana

Eduardo Zaplana | Europa Press

 

L’expresident de la Generalitat i exministre de Treball Eduardo Zaplana ha deixat aquest dilluns l’Hospital La Fe de València després de rebre l’alta hospitalària, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

 

Posteriorment, Zaplana s’ha dirigit a primera hora de la jornada a la Ciutat de la Justícia de València a signar en el jutjat la seua llibertat, segons les mateixes fonts.

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que investiga el ‘cas Erial’, va decretar dijous passat la posada en llibertat de Zaplana, després de considerar que s’havia minimitzat el risc de fugida en haver-se bloquejat els 6,3 milions d’euros que la jutgessa li atribueix en dos comptes a Suïssa, al costat de dos presumptes testaferros que també van quedar en llibertat.

 

La jutgessa va adoptar la decisió, amb el suport del ministeri fiscal, basant-se en aquest extrem i no per l’estat de salut de l’expresident, que pateix leucèmia i que es trobava ingressat des del passat 18 de desembre a l’Hospital La Fe de València, d’on aquest mateix dilluns ha rebut l’alta i, per tant, ja es troba en llibertat provisional.

 

La jutgessa va acordar la presó provisional, comunicada i sense fiança per a Eduardo Zaplana el passat 24 de maig, després de ser detingut per presumptes delictes de blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc de l’operació Erial.

 

Després de conéixer-se la decisió de la seua excarceració, Zaplana va negar en un comunicat tindre comptes a l’estranger, ni a Suïssa “ni en cap altre país fora d’Espanya ni al meu nom, ni al de tercers” i va afirmar que tampoc ha cobrat “un euro en suborns o comissions il·legals” ni es “va apropiar” o “va distraure” fons o actius relacionats amb l’administració pública.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.