Eduardo Zaplana deixa La Fe després de rebre l’alta hospitalària

Eduardo Zaplana

Eduardo Zaplana | Europa Press

 

L’expresident de la Generalitat i exministre de Treball Eduardo Zaplana ha deixat aquest dilluns l’Hospital La Fe de València després de rebre l’alta hospitalària, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

 

Posteriorment, Zaplana s’ha dirigit a primera hora de la jornada a la Ciutat de la Justícia de València a signar en el jutjat la seua llibertat, segons les mateixes fonts.

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que investiga el ‘cas Erial’, va decretar dijous passat la posada en llibertat de Zaplana, després de considerar que s’havia minimitzat el risc de fugida en haver-se bloquejat els 6,3 milions d’euros que la jutgessa li atribueix en dos comptes a Suïssa, al costat de dos presumptes testaferros que també van quedar en llibertat.

 

La jutgessa va adoptar la decisió, amb el suport del ministeri fiscal, basant-se en aquest extrem i no per l’estat de salut de l’expresident, que pateix leucèmia i que es trobava ingressat des del passat 18 de desembre a l’Hospital La Fe de València, d’on aquest mateix dilluns ha rebut l’alta i, per tant, ja es troba en llibertat provisional.

 

La jutgessa va acordar la presó provisional, comunicada i sense fiança per a Eduardo Zaplana el passat 24 de maig, després de ser detingut per presumptes delictes de blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc de l’operació Erial.

 

Després de conéixer-se la decisió de la seua excarceració, Zaplana va negar en un comunicat tindre comptes a l’estranger, ni a Suïssa «ni en cap altre país fora d’Espanya ni al meu nom, ni al de tercers» i va afirmar que tampoc ha cobrat «un euro en suborns o comissions il·legals» ni es «va apropiar» o «va distraure» fons o actius relacionats amb l’administració pública.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.