Eduardo Zaplana deixa La Fe després de rebre l’alta hospitalària

Eduardo Zaplana

Eduardo Zaplana | Europa Press

 

L’expresident de la Generalitat i exministre de Treball Eduardo Zaplana ha deixat aquest dilluns l’Hospital La Fe de València després de rebre l’alta hospitalària, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

 

Posteriorment, Zaplana s’ha dirigit a primera hora de la jornada a la Ciutat de la Justícia de València a signar en el jutjat la seua llibertat, segons les mateixes fonts.

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que investiga el ‘cas Erial’, va decretar dijous passat la posada en llibertat de Zaplana, després de considerar que s’havia minimitzat el risc de fugida en haver-se bloquejat els 6,3 milions d’euros que la jutgessa li atribueix en dos comptes a Suïssa, al costat de dos presumptes testaferros que també van quedar en llibertat.

 

La jutgessa va adoptar la decisió, amb el suport del ministeri fiscal, basant-se en aquest extrem i no per l’estat de salut de l’expresident, que pateix leucèmia i que es trobava ingressat des del passat 18 de desembre a l’Hospital La Fe de València, d’on aquest mateix dilluns ha rebut l’alta i, per tant, ja es troba en llibertat provisional.

 

La jutgessa va acordar la presó provisional, comunicada i sense fiança per a Eduardo Zaplana el passat 24 de maig, després de ser detingut per presumptes delictes de blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc de l’operació Erial.

 

Després de conéixer-se la decisió de la seua excarceració, Zaplana va negar en un comunicat tindre comptes a l’estranger, ni a Suïssa «ni en cap altre país fora d’Espanya ni al meu nom, ni al de tercers» i va afirmar que tampoc ha cobrat «un euro en suborns o comissions il·legals» ni es «va apropiar» o «va distraure» fons o actius relacionats amb l’administració pública.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.