Eduardo Zaplana deixa La Fe després de rebre l’alta hospitalària

Eduardo Zaplana

Eduardo Zaplana | Europa Press

 

L’expresident de la Generalitat i exministre de Treball Eduardo Zaplana ha deixat aquest dilluns l’Hospital La Fe de València després de rebre l’alta hospitalària, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

 

Posteriorment, Zaplana s’ha dirigit a primera hora de la jornada a la Ciutat de la Justícia de València a signar en el jutjat la seua llibertat, segons les mateixes fonts.

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que investiga el ‘cas Erial’, va decretar dijous passat la posada en llibertat de Zaplana, després de considerar que s’havia minimitzat el risc de fugida en haver-se bloquejat els 6,3 milions d’euros que la jutgessa li atribueix en dos comptes a Suïssa, al costat de dos presumptes testaferros que també van quedar en llibertat.

 

La jutgessa va adoptar la decisió, amb el suport del ministeri fiscal, basant-se en aquest extrem i no per l’estat de salut de l’expresident, que pateix leucèmia i que es trobava ingressat des del passat 18 de desembre a l’Hospital La Fe de València, d’on aquest mateix dilluns ha rebut l’alta i, per tant, ja es troba en llibertat provisional.

 

La jutgessa va acordar la presó provisional, comunicada i sense fiança per a Eduardo Zaplana el passat 24 de maig, després de ser detingut per presumptes delictes de blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc de l’operació Erial.

 

Després de conéixer-se la decisió de la seua excarceració, Zaplana va negar en un comunicat tindre comptes a l’estranger, ni a Suïssa «ni en cap altre país fora d’Espanya ni al meu nom, ni al de tercers» i va afirmar que tampoc ha cobrat «un euro en suborns o comissions il·legals» ni es «va apropiar» o «va distraure» fons o actius relacionats amb l’administració pública.

Últimes notícies

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.

Xixona es transforma en capital mundial de la trompeta amb el VIII FIT

Xixona acull de l’1 al 6 d’agost el VIII Festival Internacional de Trompeta, amb cinc concerts gratuïts i concursos per a joves talents, i reunix figures destacades d’Europa, Àsia, Iberoamèrica i els Estats Units.
FILMOTECA D'ESTIU