Eduardo Zaplana deixa La Fe després de rebre l’alta hospitalària

Eduardo Zaplana

Eduardo Zaplana | Europa Press

 

L’expresident de la Generalitat i exministre de Treball Eduardo Zaplana ha deixat aquest dilluns l’Hospital La Fe de València després de rebre l’alta hospitalària, segons han confirmat a Europa Press fonts del seu entorn.

 

Posteriorment, Zaplana s’ha dirigit a primera hora de la jornada a la Ciutat de la Justícia de València a signar en el jutjat la seua llibertat, segons les mateixes fonts.

 

La titular del jutjat d’instrucció número 8 de València, que investiga el ‘cas Erial’, va decretar dijous passat la posada en llibertat de Zaplana, després de considerar que s’havia minimitzat el risc de fugida en haver-se bloquejat els 6,3 milions d’euros que la jutgessa li atribueix en dos comptes a Suïssa, al costat de dos presumptes testaferros que també van quedar en llibertat.

 

La jutgessa va adoptar la decisió, amb el suport del ministeri fiscal, basant-se en aquest extrem i no per l’estat de salut de l’expresident, que pateix leucèmia i que es trobava ingressat des del passat 18 de desembre a l’Hospital La Fe de València, d’on aquest mateix dilluns ha rebut l’alta i, per tant, ja es troba en llibertat provisional.

 

La jutgessa va acordar la presó provisional, comunicada i sense fiança per a Eduardo Zaplana el passat 24 de maig, després de ser detingut per presumptes delictes de blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc de l’operació Erial.

 

Després de conéixer-se la decisió de la seua excarceració, Zaplana va negar en un comunicat tindre comptes a l’estranger, ni a Suïssa «ni en cap altre país fora d’Espanya ni al meu nom, ni al de tercers» i va afirmar que tampoc ha cobrat «un euro en suborns o comissions il·legals» ni es «va apropiar» o «va distraure» fons o actius relacionats amb l’administració pública.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.