El mur d’afusellament d’Espanya de Paterna serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat

El conegut com a ‘Mur d’afusellament d’Espanya’ de Paterna, el lloc on van ser afusellades 2.238 persones procedents de 191 pobles de la Comunitat Valenciana i d’altres 60 municipis espanyols, serà declarat Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat hui el Tinent Alcalde de Protecció a les Persones, Participació i Ocupació i president del Consell de Recuperació de la Memòria Històrica, Julio Fernández després de la resolució de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica publicada en el DOGV per la qual s’incoa expedient per a la declaració d’aquest mur d’afusellament, oficialment denominat El Terrer, com a Lloc de la Memòria de la Comunitat Valenciana i la seua inscripció en el catàleg de llocs i itineraris de la memòria democràtica de la Comunitat.


Fernández ha mostrat la seua satisfacció per aquest reconeixement “que simbolitza la dignificació d’aquest enclavament necessari per a no oblidar i que és el resultat de tot el treball dut a terme per l’Ajuntament de Paterna, la Conselleria i les famílies de les víctimes per a la preservació de la memòria democràtica i la consolidació de valors com la llibertat, el respecte i la tolerància”.


“Aquesta declaració constitueix un pas més en la protecció, posada en valor i preservació d’aquest espai i un reconeixement a la dignitat de les persones allí assassinades i dels seus familiars”, ha afirmat Fernández al mateix temps que ha agraït “la sensibilitat i implicació de la consellera de Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo amb aquest lloc tan important per a la memòria col·lectiva de la lluita dels valencians pels drets i llibertats democràtiques”.


Així mateix, Julio Fernández també ha volgut destacar el ferri compromís de l’executiu socialista amb la recuperació de la memòria democràtica i en aquest sentit ha destacat que “des de 2015 hem obert més de 20 fosses comunes del cementeri municipal de Paterna i hem recuperat més de 1.000 restes de víctimes del franquisme”.


De la mateixa manera, ha recordat entre altres actuacions municipals que, en 2017, des del consistori van crear el Consell de Memòria Democràtica i l’Oficina de Memòria Democràtica i es van adherir a la Xarxa de Municipis per la posada en Valor de la memòria històrica i en 2019 van construir un Mausoleu en la fossa 113.


Finalment, ha subratllat que l’Ajuntament de Paterna està tramitant una modificació del PGOU per a incloure, en el Catàleg municipal de Béns i Espais Protegits com a Bé de Rellevància Local, la Paredassa d’Espanya, el Camí de la Sang i les fosses comunes del cementeri de Paterna.

Últimes notícies

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.