Una empresa valenciana crea una mascareta intel·ligent que mata al Covid-19 amb una eficàcia del 99%

 

La divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza han creat un teixit ecològic amb biocides estàtics per a mascaretes que mata activament el Covid-19 i qualsevol virus amb una eficàcia del 99%. Les seues propietats continuen inalterables després de més de 100 rentades, segons han informat fonts d’esta empresa valenciana.

 

Es tracta d’Ecodry, un tèxtil intel·ligent que té la capacitat de matar al virus per contacte, prevenint el creixement de microorganismes nocius que es formen per la humitat i la temperatura dins de la mascareta, garantint la prevenció i evitant haver de tirar-les a les poques hores.

 

Ecodry és el primer teixit ecològic de fabricació i confecció espanyola que desinhibix activament qualsevol virus, inclòs el coronavirus i totes les seues soques, amb un grau d’eficàcia del 99%, i ha sigut creat per la divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València).

 

L’acció dels biocides estàtics sobre el virus del Covid-19 és bàsicament una cadena de gens replicables, continguts en un embolcall de lípids (forma científica de denominar al greix). Els seus inhibidors tèxtils actius dissolen este greix i deixen al virus sense embolcall, desfent-lo.

 

D’esta manera, quan el virus entra en contacte amb el teixit de la mascareta Ecodry, comença un procés químic que fa que el 99% de la càrrega viral desaparega en menys de dos hores i, a demés de matar el Covid-19 i les seues soques, eliminen fongs, bacteris i altres virus.

 

Eviten les al·lèrgies

Si bé esta classe de productes biocides ja eren coneguts, la gran revolució de la tecnologia Ecodry enfront d’altres marques és que, a través de nanotecnologia és capaç de fixar-los a la fibra d’una manera efectiva, conseguint que actuen exclusivament sobre la mascareta, evitant la seua migració i qualsevol problema o al·lèrgies al contacte amb la pell, segons les mateixes fonts.

 

La seua efectivitat ha sigut testada en laboratori, certificant que les seues propietats continuen inalterables després de 100 rentades consecutives a 60 graus. Les mascaretes Ecodry, són de cotó orgànic al 70%, complixen tots els requisits de seguretat i fins i tot superen a les FFP2 en filtració bacteriana. A demés, són hidròfugues, transpirables, impermeables, sense additius químics i llavables; especialment indicades per a esportistes, han ressaltat.

 

Les mascaretes poden ser usades durant llargs períodes de temps amb comoditat i sense riscos i han superat totes les proves clíniques i científiques, obtingut la certificació europea CWA17553:2020, superior a la UNE0065 i estan disponibles en totes les talles amb diferents dissenys, han destacat.

Últimes notícies

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a caps de cartell del PP en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a liderar les candidatures municipals de València, Alacant i Castelló en les eleccions locals de 2027, dins d’un esquema en què el partit manté els seus 30 alcaldes i renova onze caps de llista en capitalitats on encara no governa.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a candidats del PP a València, Alacant i Castelló en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a encapçalar les llistes municipals de 2027 a València, Alacant i Castelló, en unes eleccions en què el partit canviarà 11 candidats en capitals on ara no governa.