Una empresa valenciana crea una mascareta intel·ligent que mata al Covid-19 amb una eficàcia del 99%

 

La divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza han creat un teixit ecològic amb biocides estàtics per a mascaretes que mata activament el Covid-19 i qualsevol virus amb una eficàcia del 99%. Les seues propietats continuen inalterables després de més de 100 rentades, segons han informat fonts d’esta empresa valenciana.

 

Es tracta d’Ecodry, un tèxtil intel·ligent que té la capacitat de matar al virus per contacte, prevenint el creixement de microorganismes nocius que es formen per la humitat i la temperatura dins de la mascareta, garantint la prevenció i evitant haver de tirar-les a les poques hores.

 

Ecodry és el primer teixit ecològic de fabricació i confecció espanyola que desinhibix activament qualsevol virus, inclòs el coronavirus i totes les seues soques, amb un grau d’eficàcia del 99%, i ha sigut creat per la divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València).

 

L’acció dels biocides estàtics sobre el virus del Covid-19 és bàsicament una cadena de gens replicables, continguts en un embolcall de lípids (forma científica de denominar al greix). Els seus inhibidors tèxtils actius dissolen este greix i deixen al virus sense embolcall, desfent-lo.

 

D’esta manera, quan el virus entra en contacte amb el teixit de la mascareta Ecodry, comença un procés químic que fa que el 99% de la càrrega viral desaparega en menys de dos hores i, a demés de matar el Covid-19 i les seues soques, eliminen fongs, bacteris i altres virus.

 

Eviten les al·lèrgies

Si bé esta classe de productes biocides ja eren coneguts, la gran revolució de la tecnologia Ecodry enfront d’altres marques és que, a través de nanotecnologia és capaç de fixar-los a la fibra d’una manera efectiva, conseguint que actuen exclusivament sobre la mascareta, evitant la seua migració i qualsevol problema o al·lèrgies al contacte amb la pell, segons les mateixes fonts.

 

La seua efectivitat ha sigut testada en laboratori, certificant que les seues propietats continuen inalterables després de 100 rentades consecutives a 60 graus. Les mascaretes Ecodry, són de cotó orgànic al 70%, complixen tots els requisits de seguretat i fins i tot superen a les FFP2 en filtració bacteriana. A demés, són hidròfugues, transpirables, impermeables, sense additius químics i llavables; especialment indicades per a esportistes, han ressaltat.

 

Les mascaretes poden ser usades durant llargs períodes de temps amb comoditat i sense riscos i han superat totes les proves clíniques i científiques, obtingut la certificació europea CWA17553:2020, superior a la UNE0065 i estan disponibles en totes les talles amb diferents dissenys, han destacat.

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.