Una empresa valenciana crea una mascareta intel·ligent que mata al Covid-19 amb una eficàcia del 99%

 

La divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza han creat un teixit ecològic amb biocides estàtics per a mascaretes que mata activament el Covid-19 i qualsevol virus amb una eficàcia del 99%. Les seues propietats continuen inalterables després de més de 100 rentades, segons han informat fonts d’esta empresa valenciana.

 

Es tracta d’Ecodry, un tèxtil intel·ligent que té la capacitat de matar al virus per contacte, prevenint el creixement de microorganismes nocius que es formen per la humitat i la temperatura dins de la mascareta, garantint la prevenció i evitant haver de tirar-les a les poques hores.

 

Ecodry és el primer teixit ecològic de fabricació i confecció espanyola que desinhibix activament qualsevol virus, inclòs el coronavirus i totes les seues soques, amb un grau d’eficàcia del 99%, i ha sigut creat per la divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València).

 

L’acció dels biocides estàtics sobre el virus del Covid-19 és bàsicament una cadena de gens replicables, continguts en un embolcall de lípids (forma científica de denominar al greix). Els seus inhibidors tèxtils actius dissolen este greix i deixen al virus sense embolcall, desfent-lo.

 

D’esta manera, quan el virus entra en contacte amb el teixit de la mascareta Ecodry, comença un procés químic que fa que el 99% de la càrrega viral desaparega en menys de dos hores i, a demés de matar el Covid-19 i les seues soques, eliminen fongs, bacteris i altres virus.

 

Eviten les al·lèrgies

Si bé esta classe de productes biocides ja eren coneguts, la gran revolució de la tecnologia Ecodry enfront d’altres marques és que, a través de nanotecnologia és capaç de fixar-los a la fibra d’una manera efectiva, conseguint que actuen exclusivament sobre la mascareta, evitant la seua migració i qualsevol problema o al·lèrgies al contacte amb la pell, segons les mateixes fonts.

 

La seua efectivitat ha sigut testada en laboratori, certificant que les seues propietats continuen inalterables després de 100 rentades consecutives a 60 graus. Les mascaretes Ecodry, són de cotó orgànic al 70%, complixen tots els requisits de seguretat i fins i tot superen a les FFP2 en filtració bacteriana. A demés, són hidròfugues, transpirables, impermeables, sense additius químics i llavables; especialment indicades per a esportistes, han ressaltat.

 

Les mascaretes poden ser usades durant llargs períodes de temps amb comoditat i sense riscos i han superat totes les proves clíniques i científiques, obtingut la certificació europea CWA17553:2020, superior a la UNE0065 i estan disponibles en totes les talles amb diferents dissenys, han destacat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.