Una empresa valenciana crea una mascareta intel·ligent que mata al Covid-19 amb una eficàcia del 99%

 

La divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza han creat un teixit ecològic amb biocides estàtics per a mascaretes que mata activament el Covid-19 i qualsevol virus amb una eficàcia del 99%. Les seues propietats continuen inalterables després de més de 100 rentades, segons han informat fonts d’esta empresa valenciana.

 

Es tracta d’Ecodry, un tèxtil intel·ligent que té la capacitat de matar al virus per contacte, prevenint el creixement de microorganismes nocius que es formen per la humitat i la temperatura dins de la mascareta, garantint la prevenció i evitant haver de tirar-les a les poques hores.

 

Ecodry és el primer teixit ecològic de fabricació i confecció espanyola que desinhibix activament qualsevol virus, inclòs el coronavirus i totes les seues soques, amb un grau d’eficàcia del 99%, i ha sigut creat per la divisió d’I+D del grup empresarial Atenzza d’Ontinyent, en la Vall d’Albaida (València).

 

L’acció dels biocides estàtics sobre el virus del Covid-19 és bàsicament una cadena de gens replicables, continguts en un embolcall de lípids (forma científica de denominar al greix). Els seus inhibidors tèxtils actius dissolen este greix i deixen al virus sense embolcall, desfent-lo.

 

D’esta manera, quan el virus entra en contacte amb el teixit de la mascareta Ecodry, comença un procés químic que fa que el 99% de la càrrega viral desaparega en menys de dos hores i, a demés de matar el Covid-19 i les seues soques, eliminen fongs, bacteris i altres virus.

 

Eviten les al·lèrgies

Si bé esta classe de productes biocides ja eren coneguts, la gran revolució de la tecnologia Ecodry enfront d’altres marques és que, a través de nanotecnologia és capaç de fixar-los a la fibra d’una manera efectiva, conseguint que actuen exclusivament sobre la mascareta, evitant la seua migració i qualsevol problema o al·lèrgies al contacte amb la pell, segons les mateixes fonts.

 

La seua efectivitat ha sigut testada en laboratori, certificant que les seues propietats continuen inalterables després de 100 rentades consecutives a 60 graus. Les mascaretes Ecodry, són de cotó orgànic al 70%, complixen tots els requisits de seguretat i fins i tot superen a les FFP2 en filtració bacteriana. A demés, són hidròfugues, transpirables, impermeables, sense additius químics i llavables; especialment indicades per a esportistes, han ressaltat.

 

Les mascaretes poden ser usades durant llargs períodes de temps amb comoditat i sense riscos i han superat totes les proves clíniques i científiques, obtingut la certificació europea CWA17553:2020, superior a la UNE0065 i estan disponibles en totes les talles amb diferents dissenys, han destacat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.

Que bé viuríem sense accents gràfics

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parlasobre l’accent de València/Valéncia' que utilitza el cas de Mónica Oltra per a discutir el model lingüístic valencià i la batalla ideològica que hi ha darrere

L’interior de València frega el ple per Setmana Santa i Benidorm lidera la costa

Els hotels de l'interior de la província de València aconseguixen una previsió d'ocupació del 87,4% entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua, mentres que Benidorm se situa al capdavant del litoral amb un 81,7%. El conjunt de la Comunitat Valenciana afronta la Setmana Santa amb una demanda elevada i marge per a millorar amb les reserves d'última hora.