Les entitats valencianes de discapacitat no han cobrat subvencions aprovades fa 3 mesos

 

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això posa «en joc» la seua supervivència, alerta el comité valencià en un comunicat.

 

«Una volta publicat tant el decret de penjador legal com el del decret concret de concessió directa de les subvencions ordinàries en discapacitat 2020, s’havia d’haver procedit amb diligència ràpida tot el procés administratiu pertinent per a fer el pagament, per un import global de 5.467.390 euros, en els comptes de les entitats socials de discapacitat», assenyala.

 

L’entitat ha qualificat la demora com a «imperdonable» i ha assegurat que la «lentitud i la burocràcia administrativa estan trencant amb eixa línia de sostenibilitat ràpida i segura amb la que s’havien conformat els decrets de concessió directa».

 

Moltes entitats s’estan endeutant

Fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives han informat a EFE que estan treballant en la tramitació dels decrets «que són un clar exemple de la voluntat del Botànic d’atendre la situació de crisi derivada per la pandèmia del Covid-19».

 

En este sentit, afirmen, «el Consell està fent un esforç per a tramitar estes ajudes de manera directa, un procediment extraordinari, que porta un procediment administratiu diferent al que es fa habitualment i que s’espera puga finalitzar en breu».

 

Segons ha avançat el CERMI CV, «més del 90% de les entitats del tercer sector d’acció social ja tenen dificultats per a fer front a les despeses corrents de l’entitat, al voltant del 60% ha hagut de recórrer a endeutament a través de crèdits bancaris, el que els genera interessos; i aproximadament un 52% esgotarà en 2020 els seus fons propis».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.