10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Les entitats valencianes de discapacitat no han cobrat subvencions aprovades fa 3 mesos

 

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això posa «en joc» la seua supervivència, alerta el comité valencià en un comunicat.

 

«Una volta publicat tant el decret de penjador legal com el del decret concret de concessió directa de les subvencions ordinàries en discapacitat 2020, s’havia d’haver procedit amb diligència ràpida tot el procés administratiu pertinent per a fer el pagament, per un import global de 5.467.390 euros, en els comptes de les entitats socials de discapacitat», assenyala.

 

L’entitat ha qualificat la demora com a «imperdonable» i ha assegurat que la «lentitud i la burocràcia administrativa estan trencant amb eixa línia de sostenibilitat ràpida i segura amb la que s’havien conformat els decrets de concessió directa».

 

Moltes entitats s’estan endeutant

Fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives han informat a EFE que estan treballant en la tramitació dels decrets «que són un clar exemple de la voluntat del Botànic d’atendre la situació de crisi derivada per la pandèmia del Covid-19».

 

En este sentit, afirmen, «el Consell està fent un esforç per a tramitar estes ajudes de manera directa, un procediment extraordinari, que porta un procediment administratiu diferent al que es fa habitualment i que s’espera puga finalitzar en breu».

 

Segons ha avançat el CERMI CV, «més del 90% de les entitats del tercer sector d’acció social ja tenen dificultats per a fer front a les despeses corrents de l’entitat, al voltant del 60% ha hagut de recórrer a endeutament a través de crèdits bancaris, el que els genera interessos; i aproximadament un 52% esgotarà en 2020 els seus fons propis».

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.