Les entitats valencianes de discapacitat no han cobrat subvencions aprovades fa 3 mesos

 

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això posa «en joc» la seua supervivència, alerta el comité valencià en un comunicat.

 

«Una volta publicat tant el decret de penjador legal com el del decret concret de concessió directa de les subvencions ordinàries en discapacitat 2020, s’havia d’haver procedit amb diligència ràpida tot el procés administratiu pertinent per a fer el pagament, per un import global de 5.467.390 euros, en els comptes de les entitats socials de discapacitat», assenyala.

 

L’entitat ha qualificat la demora com a «imperdonable» i ha assegurat que la «lentitud i la burocràcia administrativa estan trencant amb eixa línia de sostenibilitat ràpida i segura amb la que s’havien conformat els decrets de concessió directa».

 

Moltes entitats s’estan endeutant

Fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives han informat a EFE que estan treballant en la tramitació dels decrets «que són un clar exemple de la voluntat del Botànic d’atendre la situació de crisi derivada per la pandèmia del Covid-19».

 

En este sentit, afirmen, «el Consell està fent un esforç per a tramitar estes ajudes de manera directa, un procediment extraordinari, que porta un procediment administratiu diferent al que es fa habitualment i que s’espera puga finalitzar en breu».

 

Segons ha avançat el CERMI CV, «més del 90% de les entitats del tercer sector d’acció social ja tenen dificultats per a fer front a les despeses corrents de l’entitat, al voltant del 60% ha hagut de recórrer a endeutament a través de crèdits bancaris, el que els genera interessos; i aproximadament un 52% esgotarà en 2020 els seus fons propis».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.