Les entitats valencianes de discapacitat no han cobrat subvencions aprovades fa 3 mesos

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això […]

 

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això posa «en joc» la seua supervivència, alerta el comité valencià en un comunicat.

 

«Una volta publicat tant el decret de penjador legal com el del decret concret de concessió directa de les subvencions ordinàries en discapacitat 2020, s’havia d’haver procedit amb diligència ràpida tot el procés administratiu pertinent per a fer el pagament, per un import global de 5.467.390 euros, en els comptes de les entitats socials de discapacitat», assenyala.

 

L’entitat ha qualificat la demora com a «imperdonable» i ha assegurat que la «lentitud i la burocràcia administrativa estan trencant amb eixa línia de sostenibilitat ràpida i segura amb la que s’havien conformat els decrets de concessió directa».

 

Moltes entitats s’estan endeutant

Fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives han informat a EFE que estan treballant en la tramitació dels decrets «que són un clar exemple de la voluntat del Botànic d’atendre la situació de crisi derivada per la pandèmia del Covid-19».

 

En este sentit, afirmen, «el Consell està fent un esforç per a tramitar estes ajudes de manera directa, un procediment extraordinari, que porta un procediment administratiu diferent al que es fa habitualment i que s’espera puga finalitzar en breu».

 

Segons ha avançat el CERMI CV, «més del 90% de les entitats del tercer sector d’acció social ja tenen dificultats per a fer front a les despeses corrents de l’entitat, al voltant del 60% ha hagut de recórrer a endeutament a través de crèdits bancaris, el que els genera interessos; i aproximadament un 52% esgotarà en 2020 els seus fons propis».

Últimes notícies

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.

L’Elche busca el primer triomf a casa davant d’un Valencia en descens

L’Elche rep el Valencia este diumenge a les 18.30 al Martínez Valero. Els il·licitans volen guanyar a casa i els valencianistes necessiten eixir del descens.

Aguirre: els tècnics no tenim varetes màgiques

Javier Aguirre ha recordat que un canvi d’entrenador no garantix victòries immediates abans del partit del Valencia a Elche.

Presó provisional sense fiança per al suposat «fundador e impulsor» de Blocus España

El jutjat de Torrent ha decretat presó provisional sense fiança per al considerat "fundador e impulsor" de Blocus España, detingut divendres a Picanya. Està investigat per diversos delictes relacionats amb la convocatòria de disturbis.

Dos detinguts més per les crides a saquejar comerços a València passen a disposició judicial

Dos detinguts a Picanya i Alfafar passen este dissabte a disposició judicial. La investigació ja suma cinc arrestos vinculats amb crides a provocar disturbis i saquejos a València.