Les entitats valencianes de discapacitat no han cobrat subvencions aprovades fa 3 mesos

 

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI CV) ha denunciat que les entitats valencianes del tercer sector social de la discapacitat seguixen sense cobrar les subvencions aprovades pel Consell fa tres mesos. Per això, estan fent front a les despeses extraordinàries de la pandèmia «sense cap ajuda» i això posa «en joc» la seua supervivència, alerta el comité valencià en un comunicat.

 

«Una volta publicat tant el decret de penjador legal com el del decret concret de concessió directa de les subvencions ordinàries en discapacitat 2020, s’havia d’haver procedit amb diligència ràpida tot el procés administratiu pertinent per a fer el pagament, per un import global de 5.467.390 euros, en els comptes de les entitats socials de discapacitat», assenyala.

 

L’entitat ha qualificat la demora com a «imperdonable» i ha assegurat que la «lentitud i la burocràcia administrativa estan trencant amb eixa línia de sostenibilitat ràpida i segura amb la que s’havien conformat els decrets de concessió directa».

 

Moltes entitats s’estan endeutant

Fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives han informat a EFE que estan treballant en la tramitació dels decrets «que són un clar exemple de la voluntat del Botànic d’atendre la situació de crisi derivada per la pandèmia del Covid-19».

 

En este sentit, afirmen, «el Consell està fent un esforç per a tramitar estes ajudes de manera directa, un procediment extraordinari, que porta un procediment administratiu diferent al que es fa habitualment i que s’espera puga finalitzar en breu».

 

Segons ha avançat el CERMI CV, «més del 90% de les entitats del tercer sector d’acció social ja tenen dificultats per a fer front a les despeses corrents de l’entitat, al voltant del 60% ha hagut de recórrer a endeutament a través de crèdits bancaris, el que els genera interessos; i aproximadament un 52% esgotarà en 2020 els seus fons propis».

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.