Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.