Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.