14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs