13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.