Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.