Europa ho aclareix: Fins quan haurem de portar mascareta?

 

Esta setmana es complia un dels objectius principals d’Espanya per lluitar contra la pandèmia: per primera vegada, el nombre de vacunats al país era superior al nombre d’infectats oficials de coronavirus. Este fet no fa més que recordar-nos que s’acosta el principi de la fi de la pandèmia, i només la vacunació massiva farà que tornem a la nostra vida normal.

Si bé és cert que les vacunes són la clara solució per arribar a la immunitat de grup, molts científics i experts ja han assegurat que les mesures de seguretat –distància, rentada de mans amb gel i mascareta- continuaran a les nostres vides molts mesos més. Així, la gran pregunta ara és quan ens podrem treure este complement que forma part de les nostres vides des de fa més d’un any.

Este dimecres, el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha donat una pista sobre quines persones podran ser les primeres a desfer-se de les mascaretes en un informe on s’avalua l’impacte de la vacunació. Encara que es parla de continuar mantenint la distància i les mascaretes, l’informe presenta algunes situacions on una persona puga deixar de complir alguna d’estes dos mesures.

En quins possibles escenaris ens podrem desprendre de la mascareta?

En concret, l’ECDC planteja tres possibles escenaris en els quals les persones podrien trencar la distància de seguretat o desprendre’s de la mascareta. Els possibles escenaris són els següents:

Per començar, si un grup de persones completament vacunades es reuneix amb un altre grup també completament immunitzat, independentment de les seues edats, es podran treure la mascareta o reduir la distància de seguretat. Este és el punt més segur, ja que parlem d’una immunització completa en esta mena de reunions.

Un altre exemple seria quan una o més persones joves o de mitjana edat d’una mateixa bombolla, les quals no estarien vacunades, es reuneixen amb una persona amb la pauta de vacunació completa i, per tant, immunitzada. En esta ocasió també podríem treure’ns la mascareta.

Per últim, també podríem deixar les mascaretes a una banda quan una persona jove i amb la pauta de vacunació completa es reunisca amb una o més persones d’una bombolla no vacunades.

Estes mesures s’han mostrat efectives en altres països amb una alta població immunitzada, com Israel o el Regne Unit. En estos territoris s’estan començant a desprendre de la mascareta a l’aire lliure i esta nova mesura no ha tingut cap impacte en les hospitalitzacions o el nombre de contagis, fet que demostra que les vacunes funcionen i només amb elles podrem tornar a una normalitat que s’assemblarà molt a la que teníem fa poc més d’un any.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.