Europa ho aclareix: Fins quan haurem de portar mascareta?

 

Esta setmana es complia un dels objectius principals d’Espanya per lluitar contra la pandèmia: per primera vegada, el nombre de vacunats al país era superior al nombre d’infectats oficials de coronavirus. Este fet no fa més que recordar-nos que s’acosta el principi de la fi de la pandèmia, i només la vacunació massiva farà que tornem a la nostra vida normal.

Si bé és cert que les vacunes són la clara solució per arribar a la immunitat de grup, molts científics i experts ja han assegurat que les mesures de seguretat –distància, rentada de mans amb gel i mascareta- continuaran a les nostres vides molts mesos més. Així, la gran pregunta ara és quan ens podrem treure este complement que forma part de les nostres vides des de fa més d’un any.

Este dimecres, el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha donat una pista sobre quines persones podran ser les primeres a desfer-se de les mascaretes en un informe on s’avalua l’impacte de la vacunació. Encara que es parla de continuar mantenint la distància i les mascaretes, l’informe presenta algunes situacions on una persona puga deixar de complir alguna d’estes dos mesures.

En quins possibles escenaris ens podrem desprendre de la mascareta?

En concret, l’ECDC planteja tres possibles escenaris en els quals les persones podrien trencar la distància de seguretat o desprendre’s de la mascareta. Els possibles escenaris són els següents:

Per començar, si un grup de persones completament vacunades es reuneix amb un altre grup també completament immunitzat, independentment de les seues edats, es podran treure la mascareta o reduir la distància de seguretat. Este és el punt més segur, ja que parlem d’una immunització completa en esta mena de reunions.

Un altre exemple seria quan una o més persones joves o de mitjana edat d’una mateixa bombolla, les quals no estarien vacunades, es reuneixen amb una persona amb la pauta de vacunació completa i, per tant, immunitzada. En esta ocasió també podríem treure’ns la mascareta.

Per últim, també podríem deixar les mascaretes a una banda quan una persona jove i amb la pauta de vacunació completa es reunisca amb una o més persones d’una bombolla no vacunades.

Estes mesures s’han mostrat efectives en altres països amb una alta població immunitzada, com Israel o el Regne Unit. En estos territoris s’estan començant a desprendre de la mascareta a l’aire lliure i esta nova mesura no ha tingut cap impacte en les hospitalitzacions o el nombre de contagis, fet que demostra que les vacunes funcionen i només amb elles podrem tornar a una normalitat que s’assemblarà molt a la que teníem fa poc més d’un any.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.