Europa ho aclareix: Fins quan haurem de portar mascareta?

 

Esta setmana es complia un dels objectius principals d’Espanya per lluitar contra la pandèmia: per primera vegada, el nombre de vacunats al país era superior al nombre d’infectats oficials de coronavirus. Este fet no fa més que recordar-nos que s’acosta el principi de la fi de la pandèmia, i només la vacunació massiva farà que tornem a la nostra vida normal.

Si bé és cert que les vacunes són la clara solució per arribar a la immunitat de grup, molts científics i experts ja han assegurat que les mesures de seguretat –distància, rentada de mans amb gel i mascareta- continuaran a les nostres vides molts mesos més. Així, la gran pregunta ara és quan ens podrem treure este complement que forma part de les nostres vides des de fa més d’un any.

Este dimecres, el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha donat una pista sobre quines persones podran ser les primeres a desfer-se de les mascaretes en un informe on s’avalua l’impacte de la vacunació. Encara que es parla de continuar mantenint la distància i les mascaretes, l’informe presenta algunes situacions on una persona puga deixar de complir alguna d’estes dos mesures.

En quins possibles escenaris ens podrem desprendre de la mascareta?

En concret, l’ECDC planteja tres possibles escenaris en els quals les persones podrien trencar la distància de seguretat o desprendre’s de la mascareta. Els possibles escenaris són els següents:

Per començar, si un grup de persones completament vacunades es reuneix amb un altre grup també completament immunitzat, independentment de les seues edats, es podran treure la mascareta o reduir la distància de seguretat. Este és el punt més segur, ja que parlem d’una immunització completa en esta mena de reunions.

Un altre exemple seria quan una o més persones joves o de mitjana edat d’una mateixa bombolla, les quals no estarien vacunades, es reuneixen amb una persona amb la pauta de vacunació completa i, per tant, immunitzada. En esta ocasió també podríem treure’ns la mascareta.

Per últim, també podríem deixar les mascaretes a una banda quan una persona jove i amb la pauta de vacunació completa es reunisca amb una o més persones d’una bombolla no vacunades.

Estes mesures s’han mostrat efectives en altres països amb una alta població immunitzada, com Israel o el Regne Unit. En estos territoris s’estan començant a desprendre de la mascareta a l’aire lliure i esta nova mesura no ha tingut cap impacte en les hospitalitzacions o el nombre de contagis, fet que demostra que les vacunes funcionen i només amb elles podrem tornar a una normalitat que s’assemblarà molt a la que teníem fa poc més d’un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.