Europa ho aclareix: Fins quan haurem de portar mascareta?

 

Esta setmana es complia un dels objectius principals d’Espanya per lluitar contra la pandèmia: per primera vegada, el nombre de vacunats al país era superior al nombre d’infectats oficials de coronavirus. Este fet no fa més que recordar-nos que s’acosta el principi de la fi de la pandèmia, i només la vacunació massiva farà que tornem a la nostra vida normal.

Si bé és cert que les vacunes són la clara solució per arribar a la immunitat de grup, molts científics i experts ja han assegurat que les mesures de seguretat –distància, rentada de mans amb gel i mascareta- continuaran a les nostres vides molts mesos més. Així, la gran pregunta ara és quan ens podrem treure este complement que forma part de les nostres vides des de fa més d’un any.

Este dimecres, el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha donat una pista sobre quines persones podran ser les primeres a desfer-se de les mascaretes en un informe on s’avalua l’impacte de la vacunació. Encara que es parla de continuar mantenint la distància i les mascaretes, l’informe presenta algunes situacions on una persona puga deixar de complir alguna d’estes dos mesures.

En quins possibles escenaris ens podrem desprendre de la mascareta?

En concret, l’ECDC planteja tres possibles escenaris en els quals les persones podrien trencar la distància de seguretat o desprendre’s de la mascareta. Els possibles escenaris són els següents:

Per començar, si un grup de persones completament vacunades es reuneix amb un altre grup també completament immunitzat, independentment de les seues edats, es podran treure la mascareta o reduir la distància de seguretat. Este és el punt més segur, ja que parlem d’una immunització completa en esta mena de reunions.

Un altre exemple seria quan una o més persones joves o de mitjana edat d’una mateixa bombolla, les quals no estarien vacunades, es reuneixen amb una persona amb la pauta de vacunació completa i, per tant, immunitzada. En esta ocasió també podríem treure’ns la mascareta.

Per últim, també podríem deixar les mascaretes a una banda quan una persona jove i amb la pauta de vacunació completa es reunisca amb una o més persones d’una bombolla no vacunades.

Estes mesures s’han mostrat efectives en altres països amb una alta població immunitzada, com Israel o el Regne Unit. En estos territoris s’estan començant a desprendre de la mascareta a l’aire lliure i esta nova mesura no ha tingut cap impacte en les hospitalitzacions o el nombre de contagis, fet que demostra que les vacunes funcionen i només amb elles podrem tornar a una normalitat que s’assemblarà molt a la que teníem fa poc més d’un any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.