Un expert en vacunació considera «un miracle» que hi haja vacuna en desembre

 

El coordinador del Comité Assessor de Vacunes, el pediatre Francisco Álvarez, veu improbable que hi haja una vacuna contra el Covid19 abans que acabe l’any: «Serà un miracle si hi ha una vacuna en desembre», ha dit en afirmar que sent realista podria estar llesta per al pròxim estiu o hivern.

 

«Sent molt optimistes podríem parlar de la primavera de 2021», ha subratllat Álvarez en una roda de premsa telemàtica, però creu que més realista seria pensar que no estarà abans de l’estiu o l’hivern de l’any que ve. Sobre la vacunació de la grip, el pediatre insistix en la importància que s’immunitzen als menors de cinc anys, primer per protecció individual, ha dit, i després «per la protecció de grup», ja que els xiquets són els principals transmissors.

 

De totes maneres, és conscient que la situació de la pandèmia, obliga a redoblar els esforços perquè es vacunen els majors de 65 anys i a la població més vulnerable. En tot cas, encara que els menors no estan inclosos entre la població de risc, ha recomanat esta mesura i ha assegurat que ha de ser un objectiu a curt o mitjà termini.

 

Francisco Álvarez es mostra confiat quant a l’impacte de la grip enguany per l’experiència que han tingut en l’hemisferi sud, ha explicat, a on hi ha hagut molt pocs casos, «òbviament per les mesures de distanciament, mascaretes o rentada de mans» que han frenat els contagis de la grip.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.