Els experts aconsellen vida saludable i desconnexió davant de la fatiga pandèmica

 

Després de conviure 8 mesos amb el coronavirus i haver experimentat canvis radicals en els nostres hàbits de vida, un alt percentatge de la població patix ja fatiga pandèmica, una sensació de fastig, tristesa i neguit a la que es pot plantar cara, segons els experts, amb hàbits de vida saludables, una «desintoxicació» del consum d’informació i noves motivacions.

 

El psicòleg Enric Valls, especialista en salut mental i educació, assenyala a EFE que esta sensació arriba per «l’impacte que estan causant en nosaltres tots els mesos de confinament i mesures restrictives, i és una rosca que s’estreny cada volta més i deriva en una sensació d’apatia, desmotivació, esgotament mental i tristesa».

 

Per a la psicòloga clínica especialitzada en gestió emocional Gracia Vinagre, a demés, esta tristesa arriba després d’una acumulació d’estrés que ja no som capaços de gestionar. «Estem experimentant un duel perquè ens hem acomiadat de molts hàbits que ens feien feliços i tenim la sensació que no els recuperarem i perdem un poc l’esperança», explica.

 

Evitar ús d’aparells electrònics abans de dormir

En les seues consultes, estes sensacions es transformen en ràbia, tensió, a «estar cremat», qüestionar-se les mesures de seguretat, i deriven en «problemes per a concentrar-se, pensaments negatius, aïllament, irritabilitat i agressivitat, pensaments de futur catastrofistes» i fins i tot problemes greus d’ansietat.

 

Els psicòlegs aconsellen una sèrie d’hàbits per a fer front a este problema, ja que és necessari reconéixer que s’està patint i saber que si hi ha eines que es poden aplicar a nivell individual. Hi ha una sèrie de pautes, segons Valls, que ens poden ajudar i que passen per menjar de manera saludable evitant l’alcohol i el tabac; dormir no menys de set o huit hores i fer-ho sense estar pendents de les pantalles del mòbil, la tauleta o la televisió en el llit.

 

Esta classe d’hàbit, d’adormir-se mirant la pantalla del mòbil o la televisió, «fa que el cervell interprete que és de dia i et fa estar més actiu perquè s’altera la segregació de la melatonina, l’hormona inductora del somni, i t’espavila i t’impedix descansar correctament».

 

Segons Enric Valls, llegir un llibre o escoltar música abans de dormir ens ajudarà a tindre major qualitat del somni i, en conseqüència, a reduir el nivell d’estrés i cansament. Sobre la saturació informativa, el psicòleg aconsella vore només una hora de notícies, preferiblement al migdia perquè «si són catastrofistes poden generar més insomni i preocupació».

 

També és necessari fer exercici o caminar uns 30 minuts al dia, perquè «desconnectes, alliberes dopamina», que millora l’humor i la motivació; parlar-se a un mateix amb amor i respecte, i convéncer-se que «això és temporal», que un pot «contribuir a eixir d’esta situació» i que pot adaptar-se, i parlar amb la família i els amics sobre els sentiments i les emocions.

Últimes notícies

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.