Experts detecten una síndrome poc comuna i potencialment mortal en xiquets amb coronavirus

 

Cada dia apareixen nous estudis relacionats amb el Covid-19. En este cas, els investigadors del ‘Karolinska Institutet and Science for Life Laboratory’ de Suècia i la Universitat Tor Vergata de Roma han detectat una síndrome inflamatòria potencialment mortal en xiquets amb Covid-19. L’estudi posa de manifest una resposta inflamatòria dels menors d’edat, diferent de la malaltia de Kawasaki i del Covid-19 severa, registrant una síndrome inflamatòria multisistèmica.

 

La investigació, publicada en la revista científica Cell, es va basar en la comparació de les mostres de sang de 13 pacients amb MIS-C, la síndrome inflamatòria detectada, tractats en l’Hospital Universitari Karolinksa d’Estocolm i l’Hospital Infantil Bambino Gesú a Roma, amb les mostres de 28 pacients amb malaltia de Kawasaki. A demés, també es van incloure mostres de xiquets amb símptomes lleus de coronavirus.

 

Segons els experts, els resultats mostren que la «MIC-S és realment una afecció inflamatòria diferent de la malaltia de Kawasaki, tot i tindre algunes característiques compartides. La hiperinflamació i la tempesta de citocines detectades en xiquets amb MIS-C també és diferent de l’observada en pacients adults amb Covid-19 aguda i greu».

 

L’estudi explica que quan es va comparar la MIS-C amb altres estats inflamatoris es va observar una freqüència diferencial de poblacions de cèl·lules immunitàries específiques, citocines inflamatòries i quimiocines en la sang. D’esta manera, es va arribar a la conclusió que els xiquets que van crear MIS-C no tenien anticossos lgG contra el coronavirus del refredat comú. 

 

Un pas més per la investigació del Covid-19

Els investigadors assenyalen que «hi ha una necessitat urgent» de comprendre millor per què una xicoteta minoria de xiquets infectats amb SARS-CoV-2 deriven en MIS-C, i estem afegint una peça al trencaclosques. Un millor coneixement de la patogènia és important per a crear tractaments òptims que puguen esmorteir la tempesta de citocines i, amb sort, salvar vides.

 

D’altra banda, els científics van detectar autoanticossos que es dirigixen a les pròpies proteïnes del cos i que poden contribuir a la patogènesi de la MIS-C. També investiguen els factors de risc genètics per a desenrotllar MIS-C després de la infecció de coronavirus.

Últimes notícies

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.