Experts detecten una síndrome poc comuna i potencialment mortal en xiquets amb coronavirus

 

Cada dia apareixen nous estudis relacionats amb el Covid-19. En este cas, els investigadors del ‘Karolinska Institutet and Science for Life Laboratory’ de Suècia i la Universitat Tor Vergata de Roma han detectat una síndrome inflamatòria potencialment mortal en xiquets amb Covid-19. L’estudi posa de manifest una resposta inflamatòria dels menors d’edat, diferent de la malaltia de Kawasaki i del Covid-19 severa, registrant una síndrome inflamatòria multisistèmica.

 

La investigació, publicada en la revista científica Cell, es va basar en la comparació de les mostres de sang de 13 pacients amb MIS-C, la síndrome inflamatòria detectada, tractats en l’Hospital Universitari Karolinksa d’Estocolm i l’Hospital Infantil Bambino Gesú a Roma, amb les mostres de 28 pacients amb malaltia de Kawasaki. A demés, també es van incloure mostres de xiquets amb símptomes lleus de coronavirus.

 

Segons els experts, els resultats mostren que la «MIC-S és realment una afecció inflamatòria diferent de la malaltia de Kawasaki, tot i tindre algunes característiques compartides. La hiperinflamació i la tempesta de citocines detectades en xiquets amb MIS-C també és diferent de l’observada en pacients adults amb Covid-19 aguda i greu».

 

L’estudi explica que quan es va comparar la MIS-C amb altres estats inflamatoris es va observar una freqüència diferencial de poblacions de cèl·lules immunitàries específiques, citocines inflamatòries i quimiocines en la sang. D’esta manera, es va arribar a la conclusió que els xiquets que van crear MIS-C no tenien anticossos lgG contra el coronavirus del refredat comú. 

 

Un pas més per la investigació del Covid-19

Els investigadors assenyalen que «hi ha una necessitat urgent» de comprendre millor per què una xicoteta minoria de xiquets infectats amb SARS-CoV-2 deriven en MIS-C, i estem afegint una peça al trencaclosques. Un millor coneixement de la patogènia és important per a crear tractaments òptims que puguen esmorteir la tempesta de citocines i, amb sort, salvar vides.

 

D’altra banda, els científics van detectar autoanticossos que es dirigixen a les pròpies proteïnes del cos i que poden contribuir a la patogènesi de la MIS-C. També investiguen els factors de risc genètics per a desenrotllar MIS-C després de la infecció de coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.