8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Experts detecten una síndrome poc comuna i potencialment mortal en xiquets amb coronavirus

 

Cada dia apareixen nous estudis relacionats amb el Covid-19. En este cas, els investigadors del ‘Karolinska Institutet and Science for Life Laboratory’ de Suècia i la Universitat Tor Vergata de Roma han detectat una síndrome inflamatòria potencialment mortal en xiquets amb Covid-19. L’estudi posa de manifest una resposta inflamatòria dels menors d’edat, diferent de la malaltia de Kawasaki i del Covid-19 severa, registrant una síndrome inflamatòria multisistèmica.

 

La investigació, publicada en la revista científica Cell, es va basar en la comparació de les mostres de sang de 13 pacients amb MIS-C, la síndrome inflamatòria detectada, tractats en l’Hospital Universitari Karolinksa d’Estocolm i l’Hospital Infantil Bambino Gesú a Roma, amb les mostres de 28 pacients amb malaltia de Kawasaki. A demés, també es van incloure mostres de xiquets amb símptomes lleus de coronavirus.

 

Segons els experts, els resultats mostren que la «MIC-S és realment una afecció inflamatòria diferent de la malaltia de Kawasaki, tot i tindre algunes característiques compartides. La hiperinflamació i la tempesta de citocines detectades en xiquets amb MIS-C també és diferent de l’observada en pacients adults amb Covid-19 aguda i greu».

 

L’estudi explica que quan es va comparar la MIS-C amb altres estats inflamatoris es va observar una freqüència diferencial de poblacions de cèl·lules immunitàries específiques, citocines inflamatòries i quimiocines en la sang. D’esta manera, es va arribar a la conclusió que els xiquets que van crear MIS-C no tenien anticossos lgG contra el coronavirus del refredat comú. 

 

Un pas més per la investigació del Covid-19

Els investigadors assenyalen que «hi ha una necessitat urgent» de comprendre millor per què una xicoteta minoria de xiquets infectats amb SARS-CoV-2 deriven en MIS-C, i estem afegint una peça al trencaclosques. Un millor coneixement de la patogènia és important per a crear tractaments òptims que puguen esmorteir la tempesta de citocines i, amb sort, salvar vides.

 

D’altra banda, els científics van detectar autoanticossos que es dirigixen a les pròpies proteïnes del cos i que poden contribuir a la patogènesi de la MIS-C. També investiguen els factors de risc genètics per a desenrotllar MIS-C després de la infecció de coronavirus.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.