Experts detecten una síndrome poc comuna i potencialment mortal en xiquets amb coronavirus

 

Cada dia apareixen nous estudis relacionats amb el Covid-19. En este cas, els investigadors del ‘Karolinska Institutet and Science for Life Laboratory’ de Suècia i la Universitat Tor Vergata de Roma han detectat una síndrome inflamatòria potencialment mortal en xiquets amb Covid-19. L’estudi posa de manifest una resposta inflamatòria dels menors d’edat, diferent de la malaltia de Kawasaki i del Covid-19 severa, registrant una síndrome inflamatòria multisistèmica.

 

La investigació, publicada en la revista científica Cell, es va basar en la comparació de les mostres de sang de 13 pacients amb MIS-C, la síndrome inflamatòria detectada, tractats en l’Hospital Universitari Karolinksa d’Estocolm i l’Hospital Infantil Bambino Gesú a Roma, amb les mostres de 28 pacients amb malaltia de Kawasaki. A demés, també es van incloure mostres de xiquets amb símptomes lleus de coronavirus.

 

Segons els experts, els resultats mostren que la «MIC-S és realment una afecció inflamatòria diferent de la malaltia de Kawasaki, tot i tindre algunes característiques compartides. La hiperinflamació i la tempesta de citocines detectades en xiquets amb MIS-C també és diferent de l’observada en pacients adults amb Covid-19 aguda i greu».

 

L’estudi explica que quan es va comparar la MIS-C amb altres estats inflamatoris es va observar una freqüència diferencial de poblacions de cèl·lules immunitàries específiques, citocines inflamatòries i quimiocines en la sang. D’esta manera, es va arribar a la conclusió que els xiquets que van crear MIS-C no tenien anticossos lgG contra el coronavirus del refredat comú. 

 

Un pas més per la investigació del Covid-19

Els investigadors assenyalen que «hi ha una necessitat urgent» de comprendre millor per què una xicoteta minoria de xiquets infectats amb SARS-CoV-2 deriven en MIS-C, i estem afegint una peça al trencaclosques. Un millor coneixement de la patogènia és important per a crear tractaments òptims que puguen esmorteir la tempesta de citocines i, amb sort, salvar vides.

 

D’altra banda, els científics van detectar autoanticossos que es dirigixen a les pròpies proteïnes del cos i que poden contribuir a la patogènesi de la MIS-C. També investiguen els factors de risc genètics per a desenrotllar MIS-C després de la infecció de coronavirus.

Últimes notícies

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.