16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Experts detecten una síndrome poc comuna i potencialment mortal en xiquets amb coronavirus

 

Cada dia apareixen nous estudis relacionats amb el Covid-19. En este cas, els investigadors del ‘Karolinska Institutet and Science for Life Laboratory’ de Suècia i la Universitat Tor Vergata de Roma han detectat una síndrome inflamatòria potencialment mortal en xiquets amb Covid-19. L’estudi posa de manifest una resposta inflamatòria dels menors d’edat, diferent de la malaltia de Kawasaki i del Covid-19 severa, registrant una síndrome inflamatòria multisistèmica.

 

La investigació, publicada en la revista científica Cell, es va basar en la comparació de les mostres de sang de 13 pacients amb MIS-C, la síndrome inflamatòria detectada, tractats en l’Hospital Universitari Karolinksa d’Estocolm i l’Hospital Infantil Bambino Gesú a Roma, amb les mostres de 28 pacients amb malaltia de Kawasaki. A demés, també es van incloure mostres de xiquets amb símptomes lleus de coronavirus.

 

Segons els experts, els resultats mostren que la «MIC-S és realment una afecció inflamatòria diferent de la malaltia de Kawasaki, tot i tindre algunes característiques compartides. La hiperinflamació i la tempesta de citocines detectades en xiquets amb MIS-C també és diferent de l’observada en pacients adults amb Covid-19 aguda i greu».

 

L’estudi explica que quan es va comparar la MIS-C amb altres estats inflamatoris es va observar una freqüència diferencial de poblacions de cèl·lules immunitàries específiques, citocines inflamatòries i quimiocines en la sang. D’esta manera, es va arribar a la conclusió que els xiquets que van crear MIS-C no tenien anticossos lgG contra el coronavirus del refredat comú. 

 

Un pas més per la investigació del Covid-19

Els investigadors assenyalen que «hi ha una necessitat urgent» de comprendre millor per què una xicoteta minoria de xiquets infectats amb SARS-CoV-2 deriven en MIS-C, i estem afegint una peça al trencaclosques. Un millor coneixement de la patogènia és important per a crear tractaments òptims que puguen esmorteir la tempesta de citocines i, amb sort, salvar vides.

 

D’altra banda, els científics van detectar autoanticossos que es dirigixen a les pròpies proteïnes del cos i que poden contribuir a la patogènesi de la MIS-C. També investiguen els factors de risc genètics per a desenrotllar MIS-C després de la infecció de coronavirus.

Últimes notícies

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.

Educació atorga els primers 13 milions en ajudes per a material escolar després de la DANA

Educació ha concedit 13 milions en cinc resolucions per a 26.000 alumnes afectats per la DANA. La convocatòria total ascendix a 100,6 milions per a 68.893 estudiants.

Rovira fixa com a prioritats la reforma del finançament i la baixada d’impostos

El nou conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública ha defés un nou model de finançament i mantindre la rebaixa fiscal. També ha proposat un fons d'anivellament mentres es negocia la reforma.

El subdirector d’Emergències va ser informat a les 18.32 de l’opció d’activar És-Alert

Jorge Suárez va conéixer a les 18.32 la possibilitat d'usar És-Alert durant la DANA. Els missatges del mòbil que arrepleguen eixe avís van ser incorporats a la causa judicial.

La Conselleria de Servicis Socials elevarà a 37.000 les places per a majors en 2026

Elena Albalat ha detallat que en 2026 se superaran les 37.000 places en residències i centres de dia, amb 15 noves licitacions i més inversió. També ha avançat la història social única i la creació de nous òrgans de participació.

Ascer preveu tancar 2025 amb estabilitat en les vendes i demana revisar els costos per CO₂

Ascer preveu un 2025 estable gràcies a l'estirada del mercat nacional i a unes exportacions contingudes, i demana revisar els costos del CO₂ davant un impacte de 150 milions. La patronal alerta sobre canvis en cogeneració, reclama una reunió amb el Govern i veu 2026 condicionat per energia i normativa.

Pérez Llorca evita la confrontació amb Bernabé per la dana i l’emplaça al diàleg

El president ha evitat contestar a les crítiques de Pilar Bernabé per la gestió de la dana i la postdana i l'ha cridada a obrir vies d'entesa. Ha assenyalat que la ciutadania ja valora la gestió i ha reivindicat una comissió mixta després de la seua reunió amb Pedro Sánchez.