Experts valencians demostren que la vacuna d’AstraZeneca no genera trombosi

 

L’Àrea d’Investigació en Vacunes (AIV) de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) ha participat en l’elaboració d’un informe que descriu la taxa d’incidència de fets tromboembòlics en població general valenciana durant els anys 2017 i 2020, i que ha «facilitat» la decisió de l’Agència Europea del Medicament de reprendre la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca.

 

Després de conéixer-se l’aparició de fets tromboembòlics que van coincidir amb l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va demanar urgentment al projecte ACCESS, del que el AIV de FISABIO forma part, estudiar «més detalladament» la incidència d’una sèrie de fets tromboembòlics en un període prevacunació per a comparar-los amb el període postvacunació i avaluar, d’esta manera, la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca, ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

De tots els participants del projecte, únicament FISABIO i l’Agenzia Regionale di Sanità della Toscana (ARS) van poder proveir a temps a la EMA de resultats que pogueren «facilitar» la presa de la decisió del Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC) respecte de la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca del divendres passat.

 

Resultats de l’informe

Les dades recollides, que cobrien de 2017 a 2020, van demostrar que «no es detecta un augment del risc global de trombosi en vacunats respecte al número de casos reflectits en eixos anys». Això va permetre al PRAC arribar a la conclusió que no es considera que l’administració d’esta vacuna s’associe amb un augment de risc global de fets tromboembòlics en les persones vacunades.  Amb tota esta informació, es va considerar que el benefici de la vacuna «continua superant el risc de possibles reaccions adverses».

 

Les dades han sigut extretes de les bases de dades sanitàries del territori valencià, «una de les més completes a nivell europeu», ja que recullen qualsevol dada relacionada amb la salut del 98% dels més de cinc milions d’habitants valencians.

Últimes notícies

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU