Experts valencians demostren que la vacuna d’AstraZeneca no genera trombosi

 

L’Àrea d’Investigació en Vacunes (AIV) de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) ha participat en l’elaboració d’un informe que descriu la taxa d’incidència de fets tromboembòlics en població general valenciana durant els anys 2017 i 2020, i que ha «facilitat» la decisió de l’Agència Europea del Medicament de reprendre la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca.

 

Després de conéixer-se l’aparició de fets tromboembòlics que van coincidir amb l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va demanar urgentment al projecte ACCESS, del que el AIV de FISABIO forma part, estudiar «més detalladament» la incidència d’una sèrie de fets tromboembòlics en un període prevacunació per a comparar-los amb el període postvacunació i avaluar, d’esta manera, la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca, ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

De tots els participants del projecte, únicament FISABIO i l’Agenzia Regionale di Sanità della Toscana (ARS) van poder proveir a temps a la EMA de resultats que pogueren «facilitar» la presa de la decisió del Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC) respecte de la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca del divendres passat.

 

Resultats de l’informe

Les dades recollides, que cobrien de 2017 a 2020, van demostrar que «no es detecta un augment del risc global de trombosi en vacunats respecte al número de casos reflectits en eixos anys». Això va permetre al PRAC arribar a la conclusió que no es considera que l’administració d’esta vacuna s’associe amb un augment de risc global de fets tromboembòlics en les persones vacunades.  Amb tota esta informació, es va considerar que el benefici de la vacuna «continua superant el risc de possibles reaccions adverses».

 

Les dades han sigut extretes de les bases de dades sanitàries del territori valencià, «una de les més completes a nivell europeu», ja que recullen qualsevol dada relacionada amb la salut del 98% dels més de cinc milions d’habitants valencians.

Últimes notícies

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.