Experts valencians demostren que la vacuna d’AstraZeneca no genera trombosi

 

L’Àrea d’Investigació en Vacunes (AIV) de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) ha participat en l’elaboració d’un informe que descriu la taxa d’incidència de fets tromboembòlics en població general valenciana durant els anys 2017 i 2020, i que ha «facilitat» la decisió de l’Agència Europea del Medicament de reprendre la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca.

 

Després de conéixer-se l’aparició de fets tromboembòlics que van coincidir amb l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va demanar urgentment al projecte ACCESS, del que el AIV de FISABIO forma part, estudiar «més detalladament» la incidència d’una sèrie de fets tromboembòlics en un període prevacunació per a comparar-los amb el període postvacunació i avaluar, d’esta manera, la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca, ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

De tots els participants del projecte, únicament FISABIO i l’Agenzia Regionale di Sanità della Toscana (ARS) van poder proveir a temps a la EMA de resultats que pogueren «facilitar» la presa de la decisió del Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC) respecte de la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca del divendres passat.

 

Resultats de l’informe

Les dades recollides, que cobrien de 2017 a 2020, van demostrar que «no es detecta un augment del risc global de trombosi en vacunats respecte al número de casos reflectits en eixos anys». Això va permetre al PRAC arribar a la conclusió que no es considera que l’administració d’esta vacuna s’associe amb un augment de risc global de fets tromboembòlics en les persones vacunades.  Amb tota esta informació, es va considerar que el benefici de la vacuna «continua superant el risc de possibles reaccions adverses».

 

Les dades han sigut extretes de les bases de dades sanitàries del territori valencià, «una de les més completes a nivell europeu», ja que recullen qualsevol dada relacionada amb la salut del 98% dels més de cinc milions d’habitants valencians.

Últimes notícies

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.