Experts valencians demostren que la vacuna d’AstraZeneca no genera trombosi

 

L’Àrea d’Investigació en Vacunes (AIV) de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) ha participat en l’elaboració d’un informe que descriu la taxa d’incidència de fets tromboembòlics en població general valenciana durant els anys 2017 i 2020, i que ha «facilitat» la decisió de l’Agència Europea del Medicament de reprendre la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca.

 

Després de conéixer-se l’aparició de fets tromboembòlics que van coincidir amb l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va demanar urgentment al projecte ACCESS, del que el AIV de FISABIO forma part, estudiar «més detalladament» la incidència d’una sèrie de fets tromboembòlics en un període prevacunació per a comparar-los amb el període postvacunació i avaluar, d’esta manera, la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca, ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

De tots els participants del projecte, únicament FISABIO i l’Agenzia Regionale di Sanità della Toscana (ARS) van poder proveir a temps a la EMA de resultats que pogueren «facilitar» la presa de la decisió del Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC) respecte de la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca del divendres passat.

 

Resultats de l’informe

Les dades recollides, que cobrien de 2017 a 2020, van demostrar que «no es detecta un augment del risc global de trombosi en vacunats respecte al número de casos reflectits en eixos anys». Això va permetre al PRAC arribar a la conclusió que no es considera que l’administració d’esta vacuna s’associe amb un augment de risc global de fets tromboembòlics en les persones vacunades.  Amb tota esta informació, es va considerar que el benefici de la vacuna «continua superant el risc de possibles reaccions adverses».

 

Les dades han sigut extretes de les bases de dades sanitàries del territori valencià, «una de les més completes a nivell europeu», ja que recullen qualsevol dada relacionada amb la salut del 98% dels més de cinc milions d’habitants valencians.

Últimes notícies

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.