9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Experts valencians demostren que la vacuna d’AstraZeneca no genera trombosi

 

L’Àrea d’Investigació en Vacunes (AIV) de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) ha participat en l’elaboració d’un informe que descriu la taxa d’incidència de fets tromboembòlics en població general valenciana durant els anys 2017 i 2020, i que ha «facilitat» la decisió de l’Agència Europea del Medicament de reprendre la vacunació amb les dosis d’AstraZeneca.

 

Després de conéixer-se l’aparició de fets tromboembòlics que van coincidir amb l’administració de la vacuna d’AstraZeneca, l’Agència Europea del Medicament (EMA) va demanar urgentment al projecte ACCESS, del que el AIV de FISABIO forma part, estudiar «més detalladament» la incidència d’una sèrie de fets tromboembòlics en un període prevacunació per a comparar-los amb el període postvacunació i avaluar, d’esta manera, la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca, ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

De tots els participants del projecte, únicament FISABIO i l’Agenzia Regionale di Sanità della Toscana (ARS) van poder proveir a temps a la EMA de resultats que pogueren «facilitar» la presa de la decisió del Comité per a l’Avaluació de Riscos en Farmacovigilància (PRAC) respecte de la seguretat de la vacuna d’AstraZeneca del divendres passat.

 

Resultats de l’informe

Les dades recollides, que cobrien de 2017 a 2020, van demostrar que «no es detecta un augment del risc global de trombosi en vacunats respecte al número de casos reflectits en eixos anys». Això va permetre al PRAC arribar a la conclusió que no es considera que l’administració d’esta vacuna s’associe amb un augment de risc global de fets tromboembòlics en les persones vacunades.  Amb tota esta informació, es va considerar que el benefici de la vacuna «continua superant el risc de possibles reaccions adverses».

 

Les dades han sigut extretes de les bases de dades sanitàries del territori valencià, «una de les més completes a nivell europeu», ja que recullen qualsevol dada relacionada amb la salut del 98% dels més de cinc milions d’habitants valencians.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.