Entren en funcionament els 3 ‘jutjats Covid-19’ per a resoldre 700 casos al mes

 

Este dilluns entren en ple funcionament en el territori valencià tres ‘jutjats Covid-19‘, un en cada capital de província, que està previst que resolguen uns 700 assumptes al mes, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Els nous òrgans judicials es posen en marxa per a alleujar la càrrega de treball provocada per la suspensió dels terminis processals causada per la declaració de l’Estat d’Alarma la passada primavera amb motiu de la pandèmia de coronavirus.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que, en les províncies de València i Alacant, la jurisdicció més afectada per la suspensió dels terminis processals ha sigut la del Mercantil, mentres que en la de Castelló ha sigut la social.

 

Per eixe motiu, s’ha creat el jutjat del Mercantil número 5 en València, mentres que a Alacant serà el número 4, i, en el cas de Castelló, el nou òrgan judicial és el número 5 social. «Tant a València com a Castelló hem pogut situar els jutjats en espais a l’interior de les seues respectives ciutats de la Justícia, mentres que a Alacant s’ha recorregut al lloguer d’un local pròxim al Palau de Benalúa», ha indicat la consellera Bravo.

 

«És necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021»

Per a Gabriela Bravo, tot i els reforços que alleujaran la càrrega de treball, continua sent necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021 proposat a la Sala de Govern del Tribunal Superior, al Consell General del Poder Judicial i al Ministeri de Justícia, i que «compta ja amb el suport unànime dels col·legis d’advocats, procuradors i graduats socials valencians».

 

Este pla preveu el desplegament de 18 jutges de reforç, 9 lletrats de l’Administració de Justícia i 41 funcionaris que se sumarien a aquests jutjats Covid-19 per a potenciar les jurisdiccions Civil i Social a València i Alacant i la Mercantil a Castelló.

 

La Generalitat està disposada a aportar 2,2 milions d’euros, de manera que «es podrien resoldre al voltant de 10.600 assumptes cada semestre entre les tres províncies». S’estima que els jutjats del Mercantil resoldran una mitjana de 300 casos al mes cada un, mentres que el jutjat social de Castelló podrà fer el mateix amb uns 100 assumptes mensuals, segons Justícia.

 

Amb esta iniciativa es pretén organitzar el calendari judicial, perquè «ara mateix s’estan fent assenyalaments de juís per a finals de l’any 2022 i, si no es posa remei, els terminis d’espera d’un servici essencial com és la Justícia seran completament inacceptables».

Últimes notícies

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.