Entren en funcionament els 3 ‘jutjats Covid-19’ per a resoldre 700 casos al mes

 

Este dilluns entren en ple funcionament en el territori valencià tres ‘jutjats Covid-19‘, un en cada capital de província, que està previst que resolguen uns 700 assumptes al mes, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Els nous òrgans judicials es posen en marxa per a alleujar la càrrega de treball provocada per la suspensió dels terminis processals causada per la declaració de l’Estat d’Alarma la passada primavera amb motiu de la pandèmia de coronavirus.

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que, en les províncies de València i Alacant, la jurisdicció més afectada per la suspensió dels terminis processals ha sigut la del Mercantil, mentres que en la de Castelló ha sigut la social.

 

Per eixe motiu, s’ha creat el jutjat del Mercantil número 5 en València, mentres que a Alacant serà el número 4, i, en el cas de Castelló, el nou òrgan judicial és el número 5 social. «Tant a València com a Castelló hem pogut situar els jutjats en espais a l’interior de les seues respectives ciutats de la Justícia, mentres que a Alacant s’ha recorregut al lloguer d’un local pròxim al Palau de Benalúa», ha indicat la consellera Bravo.

 

«És necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021»

Per a Gabriela Bravo, tot i els reforços que alleujaran la càrrega de treball, continua sent necessari que es pose en marxa el Pla Reactiva Justícia Covid 2021 proposat a la Sala de Govern del Tribunal Superior, al Consell General del Poder Judicial i al Ministeri de Justícia, i que «compta ja amb el suport unànime dels col·legis d’advocats, procuradors i graduats socials valencians».

 

Este pla preveu el desplegament de 18 jutges de reforç, 9 lletrats de l’Administració de Justícia i 41 funcionaris que se sumarien a aquests jutjats Covid-19 per a potenciar les jurisdiccions Civil i Social a València i Alacant i la Mercantil a Castelló.

 

La Generalitat està disposada a aportar 2,2 milions d’euros, de manera que «es podrien resoldre al voltant de 10.600 assumptes cada semestre entre les tres províncies». S’estima que els jutjats del Mercantil resoldran una mitjana de 300 casos al mes cada un, mentres que el jutjat social de Castelló podrà fer el mateix amb uns 100 assumptes mensuals, segons Justícia.

 

Amb esta iniciativa es pretén organitzar el calendari judicial, perquè «ara mateix s’estan fent assenyalaments de juís per a finals de l’any 2022 i, si no es posa remei, els terminis d’espera d’un servici essencial com és la Justícia seran completament inacceptables».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant es torna a quedar a un només partit de la permanència en LaLiga

El Llevant, encara penúltim amb 26 punts, se situa de nou a només tres punts de la permanència en LaLiga EA Sports després d'enllaçar quatre jornades sense perdre, la seua millor ratxa del curs.

Juí a un home acusat d’agredir sexualment a una menor que caminava amb la seua mare a Alacant

La fiscalia sol·licita dos anys i mig de presó per a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 15 anys que passejava al costat de la seua mare per un carrer d'Alacant.

Desarticulat un punt de venda de cocaïna a la menuda a Carcaixent amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un punt de venda de cocaïna a la menuda en una vivenda de Carcaixent i ha detingut a un home de 63 anys i a una dona amb una orde d'ingrés a la presó.

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.