Fundació Caixa Ontinyent impulsa el seu programa d’educació financera

 

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera ‘Finança’t’ amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada per la Covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

 

Les noves necessitats educatives i el major ús de mitjans digitals han suposat un gir en la classe d’activitats que oferix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • La pròxima campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.  
  • L’impuls de cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de ‘Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic‘, es celebrarà la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. En Xest, el curs ‘Finances bàsiques: un poc més enllà’ va dirigit a professors de formació professional del territori valencià.
  • Posada en funcionament de ‘Els contes de Dino‘, una aplicació interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple. 
  • Creació d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.  
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. 
  • Elaboració de noves ferramentes online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica. 

 

Quatre anys de trajectòria

Un programa innovador, amb uns 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria
Des de la seua posada en marxa en octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent ‘Finança’t’ ha sigut usat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que usa. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant evolució i una àmplia difusió a través de xarxes socials.

 

A demés, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, en cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

 

Cal considerar que l’índex de coneixements en les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional. 

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.