Fundació Caixa Ontinyent impulsa el seu programa d’educació financera

 

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera ‘Finança’t’ amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada per la Covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

 

Les noves necessitats educatives i el major ús de mitjans digitals han suposat un gir en la classe d’activitats que oferix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • La pròxima campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.  
  • L’impuls de cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de ‘Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic‘, es celebrarà la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. En Xest, el curs ‘Finances bàsiques: un poc més enllà’ va dirigit a professors de formació professional del territori valencià.
  • Posada en funcionament de ‘Els contes de Dino‘, una aplicació interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple. 
  • Creació d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.  
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. 
  • Elaboració de noves ferramentes online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica. 

 

Quatre anys de trajectòria

Un programa innovador, amb uns 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria
Des de la seua posada en marxa en octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent ‘Finança’t’ ha sigut usat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que usa. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant evolució i una àmplia difusió a través de xarxes socials.

 

A demés, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, en cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

 

Cal considerar que l’índex de coneixements en les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional. 

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.