18 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Fundació Caixa Ontinyent impulsa el seu programa d’educació financera

 

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera ‘Finança’t’ amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada per la Covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

 

Les noves necessitats educatives i el major ús de mitjans digitals han suposat un gir en la classe d’activitats que oferix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • La pròxima campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.  
  • L’impuls de cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de ‘Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic‘, es celebrarà la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. En Xest, el curs ‘Finances bàsiques: un poc més enllà’ va dirigit a professors de formació professional del territori valencià.
  • Posada en funcionament de ‘Els contes de Dino‘, una aplicació interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple. 
  • Creació d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.  
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. 
  • Elaboració de noves ferramentes online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica. 

 

Quatre anys de trajectòria

Un programa innovador, amb uns 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria
Des de la seua posada en marxa en octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent ‘Finança’t’ ha sigut usat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que usa. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant evolució i una àmplia difusió a través de xarxes socials.

 

A demés, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, en cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

 

Cal considerar que l’índex de coneixements en les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional. 

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.