10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Fundació Caixa Ontinyent impulsa el seu programa d’educació financera

 

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera ‘Finança’t’ amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada per la Covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

 

Les noves necessitats educatives i el major ús de mitjans digitals han suposat un gir en la classe d’activitats que oferix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • La pròxima campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.  
  • L’impuls de cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de ‘Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic‘, es celebrarà la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. En Xest, el curs ‘Finances bàsiques: un poc més enllà’ va dirigit a professors de formació professional del territori valencià.
  • Posada en funcionament de ‘Els contes de Dino‘, una aplicació interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple. 
  • Creació d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.  
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. 
  • Elaboració de noves ferramentes online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica. 

 

Quatre anys de trajectòria

Un programa innovador, amb uns 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria
Des de la seua posada en marxa en octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent ‘Finança’t’ ha sigut usat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que usa. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant evolució i una àmplia difusió a través de xarxes socials.

 

A demés, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, en cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

 

Cal considerar que l’índex de coneixements en les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional. 

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.