Fundació Caixa Ontinyent impulsa el seu programa d’educació financera

 

Fundació Caixa Ontinyent està reorientant el seu programa d’educació financera ‘Finança’t’ amb un major impuls online, en línia amb les recomanacions generals i amb la situació creada per la Covid-19, i amb l’objectiu de caminar cap a la nova era digital.

 

Les noves necessitats educatives i el major ús de mitjans digitals han suposat un gir en la classe d’activitats que oferix el programa. De fet, s’han concentrat en:

  • La pròxima campanya divulgativa, amb la col·laboració de l’actriu i còmica Maria Juan que aborda, des de l’humor, els conceptes financers.  
  • L’impuls de cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i Xest. En el cas de Xátiva, la IV edició de ‘Finances bàsiques: és bàsic saber el bàsic‘, es celebrarà la pròxima setmana i ja es troben programades la cinquena i la sisena edició davant l’alta demanda formativa. En Xest, el curs ‘Finances bàsiques: un poc més enllà’ va dirigit a professors de formació professional del territori valencià.
  • Posada en funcionament de ‘Els contes de Dino‘, una aplicació interactiva per a aprendre divertint-se, que conté la col·lecció de contes infantils de la sèrie d’educació financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, amb audició, lectura, jocs i activitats en valencià, en castellà i en anglés. És gratuïta i està disponible per a Android i Apple. 
  • Creació d’un programa de webinars, amb la finalitat de donar a conéixer la nova realitat online, que juga ja un paper fonamental en la gestió quotidiana de l’economia personal i familiar.  
  • Impuls i major presència en xarxes socials, com Facebook, Instagram, Twitter i Youtube. 
  • Elaboració de noves ferramentes online com a suport per a la previsió i realització de pressupostos de l’economia domèstica. 

 

Quatre anys de trajectòria

Un programa innovador, amb uns 40.000 usuaris en els seus quatre anys de trajectòria
Des de la seua posada en marxa en octubre de 2016, el programa d’educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent ‘Finança’t’ ha sigut usat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que usa. Està obert a persones de totes les edats, en valencià i castellà, i té com a eix el seu web programafinancat.es, que disposa d’un autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant evolució i una àmplia difusió a través de xarxes socials.

 

A demés, és un programa transcendent per la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creixement inclusiu i econòmic. Totes les persones, en cada moment de la vida i pràcticament cada dia, afrontem decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i el nostre benestar.

 

Cal considerar que l’índex de coneixements en les nostres comarques es troba per baix de la mitjana d’Espanya, que ja es troba per baix de la mitjana internacional. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.