5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La Generalitat crea una campanya de conscienciació ciutadana per les agressions als sanitaris

 

La Generalitat ha posat en marxa una campanya de conscienciació ciutadana amb el lema «Respectem a qui ens cuida» en la que es posa de manifest que són inacceptables les agressions que tots els anys patix el personal sanitari en el territori valencià, que en els nou primers mesos de 2020 ha ascendit a 405 casos.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat este dijous en el Palau de la Generalitat, al costat de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els presidents del Col·legi de Metges de València i del Consell d’Infermeria esta iniciativa, amb la que es pretén sensibilitzar a la societat enfront de la violència que patix el personal sanitari.

 

La iniciativa té com a objectiu combatre, a través del respecte i la conscienciació, la violència que han patit els sanitaris durant este any, que, segons la consellera de Sanitat, es xifra, entre gener i setembre, en 405 agressions, de les que el 16% han sigut físiques i el 84% verbals, situació que «és inacceptable i inadmissible en qualsevol cas».

 

El president de la Generalitat ha destacat que el personal sanitari és «el pilar fonamental de la sanitat», pel que ha recalcat que la seua cura «és el de tots», en una intervenció en la que ha dit que «a pesar que hem de millorar les llistes d’espera i l’atenció, mai hi ha una excusa per a l’agressió, ni física, ni verbal».

Últimes notícies

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.