14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La Generalitat crea una campanya de conscienciació ciutadana per les agressions als sanitaris

 

La Generalitat ha posat en marxa una campanya de conscienciació ciutadana amb el lema «Respectem a qui ens cuida» en la que es posa de manifest que són inacceptables les agressions que tots els anys patix el personal sanitari en el territori valencià, que en els nou primers mesos de 2020 ha ascendit a 405 casos.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat este dijous en el Palau de la Generalitat, al costat de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els presidents del Col·legi de Metges de València i del Consell d’Infermeria esta iniciativa, amb la que es pretén sensibilitzar a la societat enfront de la violència que patix el personal sanitari.

 

La iniciativa té com a objectiu combatre, a través del respecte i la conscienciació, la violència que han patit els sanitaris durant este any, que, segons la consellera de Sanitat, es xifra, entre gener i setembre, en 405 agressions, de les que el 16% han sigut físiques i el 84% verbals, situació que «és inacceptable i inadmissible en qualsevol cas».

 

El president de la Generalitat ha destacat que el personal sanitari és «el pilar fonamental de la sanitat», pel que ha recalcat que la seua cura «és el de tots», en una intervenció en la que ha dit que «a pesar que hem de millorar les llistes d’espera i l’atenció, mai hi ha una excusa per a l’agressió, ni física, ni verbal».

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.