La Generalitat crea una campanya de conscienciació ciutadana per les agressions als sanitaris

 

La Generalitat ha posat en marxa una campanya de conscienciació ciutadana amb el lema «Respectem a qui ens cuida» en la que es posa de manifest que són inacceptables les agressions que tots els anys patix el personal sanitari en el territori valencià, que en els nou primers mesos de 2020 ha ascendit a 405 casos.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat este dijous en el Palau de la Generalitat, al costat de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els presidents del Col·legi de Metges de València i del Consell d’Infermeria esta iniciativa, amb la que es pretén sensibilitzar a la societat enfront de la violència que patix el personal sanitari.

 

La iniciativa té com a objectiu combatre, a través del respecte i la conscienciació, la violència que han patit els sanitaris durant este any, que, segons la consellera de Sanitat, es xifra, entre gener i setembre, en 405 agressions, de les que el 16% han sigut físiques i el 84% verbals, situació que «és inacceptable i inadmissible en qualsevol cas».

 

El president de la Generalitat ha destacat que el personal sanitari és «el pilar fonamental de la sanitat», pel que ha recalcat que la seua cura «és el de tots», en una intervenció en la que ha dit que «a pesar que hem de millorar les llistes d’espera i l’atenció, mai hi ha una excusa per a l’agressió, ni física, ni verbal».

Últimes notícies

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.