La Generalitat crea una campanya de conscienciació ciutadana per les agressions als sanitaris

 

La Generalitat ha posat en marxa una campanya de conscienciació ciutadana amb el lema «Respectem a qui ens cuida» en la que es posa de manifest que són inacceptables les agressions que tots els anys patix el personal sanitari en el territori valencià, que en els nou primers mesos de 2020 ha ascendit a 405 casos.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat este dijous en el Palau de la Generalitat, al costat de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els presidents del Col·legi de Metges de València i del Consell d’Infermeria esta iniciativa, amb la que es pretén sensibilitzar a la societat enfront de la violència que patix el personal sanitari.

 

La iniciativa té com a objectiu combatre, a través del respecte i la conscienciació, la violència que han patit els sanitaris durant este any, que, segons la consellera de Sanitat, es xifra, entre gener i setembre, en 405 agressions, de les que el 16% han sigut físiques i el 84% verbals, situació que «és inacceptable i inadmissible en qualsevol cas».

 

El president de la Generalitat ha destacat que el personal sanitari és «el pilar fonamental de la sanitat», pel que ha recalcat que la seua cura «és el de tots», en una intervenció en la que ha dit que «a pesar que hem de millorar les llistes d’espera i l’atenció, mai hi ha una excusa per a l’agressió, ni física, ni verbal».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.