La Generalitat crea una campanya de conscienciació ciutadana per les agressions als sanitaris

 

La Generalitat ha posat en marxa una campanya de conscienciació ciutadana amb el lema «Respectem a qui ens cuida» en la que es posa de manifest que són inacceptables les agressions que tots els anys patix el personal sanitari en el territori valencià, que en els nou primers mesos de 2020 ha ascendit a 405 casos.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presentat este dijous en el Palau de la Generalitat, al costat de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i els presidents del Col·legi de Metges de València i del Consell d’Infermeria esta iniciativa, amb la que es pretén sensibilitzar a la societat enfront de la violència que patix el personal sanitari.

 

La iniciativa té com a objectiu combatre, a través del respecte i la conscienciació, la violència que han patit els sanitaris durant este any, que, segons la consellera de Sanitat, es xifra, entre gener i setembre, en 405 agressions, de les que el 16% han sigut físiques i el 84% verbals, situació que «és inacceptable i inadmissible en qualsevol cas».

 

El president de la Generalitat ha destacat que el personal sanitari és «el pilar fonamental de la sanitat», pel que ha recalcat que la seua cura «és el de tots», en una intervenció en la que ha dit que «a pesar que hem de millorar les llistes d’espera i l’atenció, mai hi ha una excusa per a l’agressió, ni física, ni verbal».

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.