La Generalitat estudia com aplicar el toc de queda nocturn a partir de la pròxima setmana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que ha encarregat a l’Advocacia de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal l’elaboració d’una resolució que restringisca la mobilitat nocturna en tot el territori valencià entre les 00.00 i les 06.00 hores fins al 9 de desembre.

 

La resolució, que es pretén que estiga llesta en un màxim de 48 hores, es remetrà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a la seua ratificació i que puga aplicar-se en els primers dies de la setmana vinent. En cas de que no siga d’esta forma, Puig ha assegurat que en absolut es descarta adoptar cap instrument, com l’estat d’alarma.

 

D’esta manera s’ha pronunciat Puig, després del que ha qualificat com una «jornada intensa» en la que s’ha reunit amb els síndics dels grups parlamentaris en Les Corts, la patronal d’empresaris, agents socials i sindicats i també s’ha celebrat un ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

Puig ha detallat que la mobilitat nocturna es restringirà per a tots els ciutadans valencians excepte per a acudir a treballar, per urgència mèdica o per a atendre persones dependents. Ha assenyalat que s’informarà la ciutadania amb temps suficient sobre l’entrada en vigor de la mesura que, en tot cas, ha apuntat que no suposarà el tancament de la restauració ni afectació a l’economia.

 

A partir de la pròxima setmana

Sobre quan entraran en vigor les mesures, ha assenyalat que «la decisió de prendria en qualsevol cas, des del punt de vista de la política, en les pròximes 48 hores, i des del punt de vista de l’efectivitat en el transcurs dels primers dies de la setmana que ve».

 

El president ha advertit que, encara que «és cert que la Comunitat Valenciana té una menor incidència que en la majoria de les comunitats autònomes, no estem bé». Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha recalcat que la situació s’ha complicat a partir del pont del 9 d’Octubre.

 

En este context, ha indicat que esperava una solució comuna en el Consell Interterritorial, «però no ha sigut d’esta forma, i el territori valencià prendrà les seues decisions». «Esperarem que es puga produir la decisió comuna però els esperarem fent camí», ha afegit.

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.