La Generalitat estudia com aplicar el toc de queda nocturn a partir de la pròxima setmana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que ha encarregat a l’Advocacia de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal l’elaboració d’una resolució que restringisca la mobilitat nocturna en tot el territori valencià entre les 00.00 i les 06.00 hores fins al 9 de desembre.

 

La resolució, que es pretén que estiga llesta en un màxim de 48 hores, es remetrà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a la seua ratificació i que puga aplicar-se en els primers dies de la setmana vinent. En cas de que no siga d’esta forma, Puig ha assegurat que en absolut es descarta adoptar cap instrument, com l’estat d’alarma.

 

D’esta manera s’ha pronunciat Puig, després del que ha qualificat com una «jornada intensa» en la que s’ha reunit amb els síndics dels grups parlamentaris en Les Corts, la patronal d’empresaris, agents socials i sindicats i també s’ha celebrat un ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

Puig ha detallat que la mobilitat nocturna es restringirà per a tots els ciutadans valencians excepte per a acudir a treballar, per urgència mèdica o per a atendre persones dependents. Ha assenyalat que s’informarà la ciutadania amb temps suficient sobre l’entrada en vigor de la mesura que, en tot cas, ha apuntat que no suposarà el tancament de la restauració ni afectació a l’economia.

 

A partir de la pròxima setmana

Sobre quan entraran en vigor les mesures, ha assenyalat que «la decisió de prendria en qualsevol cas, des del punt de vista de la política, en les pròximes 48 hores, i des del punt de vista de l’efectivitat en el transcurs dels primers dies de la setmana que ve».

 

El president ha advertit que, encara que «és cert que la Comunitat Valenciana té una menor incidència que en la majoria de les comunitats autònomes, no estem bé». Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha recalcat que la situació s’ha complicat a partir del pont del 9 d’Octubre.

 

En este context, ha indicat que esperava una solució comuna en el Consell Interterritorial, «però no ha sigut d’esta forma, i el territori valencià prendrà les seues decisions». «Esperarem que es puga produir la decisió comuna però els esperarem fent camí», ha afegit.

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.