La Generalitat estudia com aplicar el toc de queda nocturn a partir de la pròxima setmana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que ha encarregat a l’Advocacia de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal l’elaboració d’una resolució que restringisca la mobilitat nocturna en tot el territori valencià entre les 00.00 i les 06.00 hores fins al 9 de desembre.

 

La resolució, que es pretén que estiga llesta en un màxim de 48 hores, es remetrà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a la seua ratificació i que puga aplicar-se en els primers dies de la setmana vinent. En cas de que no siga d’esta forma, Puig ha assegurat que en absolut es descarta adoptar cap instrument, com l’estat d’alarma.

 

D’esta manera s’ha pronunciat Puig, després del que ha qualificat com una «jornada intensa» en la que s’ha reunit amb els síndics dels grups parlamentaris en Les Corts, la patronal d’empresaris, agents socials i sindicats i també s’ha celebrat un ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

Puig ha detallat que la mobilitat nocturna es restringirà per a tots els ciutadans valencians excepte per a acudir a treballar, per urgència mèdica o per a atendre persones dependents. Ha assenyalat que s’informarà la ciutadania amb temps suficient sobre l’entrada en vigor de la mesura que, en tot cas, ha apuntat que no suposarà el tancament de la restauració ni afectació a l’economia.

 

A partir de la pròxima setmana

Sobre quan entraran en vigor les mesures, ha assenyalat que «la decisió de prendria en qualsevol cas, des del punt de vista de la política, en les pròximes 48 hores, i des del punt de vista de l’efectivitat en el transcurs dels primers dies de la setmana que ve».

 

El president ha advertit que, encara que «és cert que la Comunitat Valenciana té una menor incidència que en la majoria de les comunitats autònomes, no estem bé». Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha recalcat que la situació s’ha complicat a partir del pont del 9 d’Octubre.

 

En este context, ha indicat que esperava una solució comuna en el Consell Interterritorial, «però no ha sigut d’esta forma, i el territori valencià prendrà les seues decisions». «Esperarem que es puga produir la decisió comuna però els esperarem fent camí», ha afegit.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.