La Generalitat estudia com aplicar el toc de queda nocturn a partir de la pròxima setmana

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que ha encarregat a l’Advocacia de la Generalitat i a la Conselleria de Sanitat Universal l’elaboració d’una resolució que restringisca la mobilitat nocturna en tot el territori valencià entre les 00.00 i les 06.00 hores fins al 9 de desembre.

 

La resolució, que es pretén que estiga llesta en un màxim de 48 hores, es remetrà al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a la seua ratificació i que puga aplicar-se en els primers dies de la setmana vinent. En cas de que no siga d’esta forma, Puig ha assegurat que en absolut es descarta adoptar cap instrument, com l’estat d’alarma.

 

D’esta manera s’ha pronunciat Puig, després del que ha qualificat com una «jornada intensa» en la que s’ha reunit amb els síndics dels grups parlamentaris en Les Corts, la patronal d’empresaris, agents socials i sindicats i també s’ha celebrat un ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

Puig ha detallat que la mobilitat nocturna es restringirà per a tots els ciutadans valencians excepte per a acudir a treballar, per urgència mèdica o per a atendre persones dependents. Ha assenyalat que s’informarà la ciutadania amb temps suficient sobre l’entrada en vigor de la mesura que, en tot cas, ha apuntat que no suposarà el tancament de la restauració ni afectació a l’economia.

 

A partir de la pròxima setmana

Sobre quan entraran en vigor les mesures, ha assenyalat que «la decisió de prendria en qualsevol cas, des del punt de vista de la política, en les pròximes 48 hores, i des del punt de vista de l’efectivitat en el transcurs dels primers dies de la setmana que ve».

 

El president ha advertit que, encara que «és cert que la Comunitat Valenciana té una menor incidència que en la majoria de les comunitats autònomes, no estem bé». Sobre este tema, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha recalcat que la situació s’ha complicat a partir del pont del 9 d’Octubre.

 

En este context, ha indicat que esperava una solució comuna en el Consell Interterritorial, «però no ha sigut d’esta forma, i el territori valencià prendrà les seues decisions». «Esperarem que es puga produir la decisió comuna però els esperarem fent camí», ha afegit.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU