El Govern advertix del que pot passar en Espanya si no es prorroga l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

El president espanyol insistix en ampliar una volta més l’actual estat d’alarma | València Diari

 

El Govern veu cada dia més difícil poder prorrogar una volta més l’actual estat d’alarma i és per això que comença a advertir sobre les possibles conseqüències que portaria no fer-ho. Ha sigut concretament el ministre de Transports, Jose Luis Ábalos, qui ha afirmat que la decisió del Congrés de no donar suport una volta més a una altra pròrroga podria portar a un «caos sanitari i econòmic». El ministre ha destacat que ningú proposa una alternativa «perquè no n’hi ha».

 

Ábalos s’ha mostrat contundent després de confirmar que Pablo Casado ha anunciat a Pedro Sánchez que «no donarà suport a la pròrroga de l’estat d’alarma». El president prèviament havia explicat al líder l’oposició la seua intenció de portar a la cambra la nova pròrroga. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casado ja no li veu utilitat

En la mateixa roda de premsa, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha insistit en que és «imprescindible» mantindre l’estat d’alarma durant tota la fase «complexa» de transició cap a l’anomenada ‘nova normalitat‘. Només d’esta forma es podria reaccionar de manera ràpida a un possible rebrot. 

 

Esta posició no és compartida pel líder dels populars. En una entrevista en Onda Cero, Casado afirmava que «no té sentit» que l’estat d’alarma es prolongue «més enllà de 60 dies», ja que, segons ell, la desescalada «ja no necessita» este instrument «excepcional» que limita drets i llibertats.

 

A demés, Casado ha exigit al cap de l’Executiu que en el Consell de Ministres d’este dimarts desvincule de l’estat d’alarma el pagament de la prestació dels ERTO i la liquiditat a pimes i autònoms perquè, al seu juí, és un «xantatge» i és «immoral».

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.