El Govern advertix del que pot passar en Espanya si no es prorroga l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

El president espanyol insistix en ampliar una volta més l’actual estat d’alarma | València Diari

 

El Govern veu cada dia més difícil poder prorrogar una volta més l’actual estat d’alarma i és per això que comença a advertir sobre les possibles conseqüències que portaria no fer-ho. Ha sigut concretament el ministre de Transports, Jose Luis Ábalos, qui ha afirmat que la decisió del Congrés de no donar suport una volta més a una altra pròrroga podria portar a un «caos sanitari i econòmic». El ministre ha destacat que ningú proposa una alternativa «perquè no n’hi ha».

 

Ábalos s’ha mostrat contundent després de confirmar que Pablo Casado ha anunciat a Pedro Sánchez que «no donarà suport a la pròrroga de l’estat d’alarma». El president prèviament havia explicat al líder l’oposició la seua intenció de portar a la cambra la nova pròrroga. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casado ja no li veu utilitat

En la mateixa roda de premsa, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha insistit en que és «imprescindible» mantindre l’estat d’alarma durant tota la fase «complexa» de transició cap a l’anomenada ‘nova normalitat‘. Només d’esta forma es podria reaccionar de manera ràpida a un possible rebrot. 

 

Esta posició no és compartida pel líder dels populars. En una entrevista en Onda Cero, Casado afirmava que «no té sentit» que l’estat d’alarma es prolongue «més enllà de 60 dies», ja que, segons ell, la desescalada «ja no necessita» este instrument «excepcional» que limita drets i llibertats.

 

A demés, Casado ha exigit al cap de l’Executiu que en el Consell de Ministres d’este dimarts desvincule de l’estat d’alarma el pagament de la prestació dels ERTO i la liquiditat a pimes i autònoms perquè, al seu juí, és un «xantatge» i és «immoral».

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.