El Govern advertix del que pot passar en Espanya si no es prorroga l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

El president espanyol insistix en ampliar una volta més l’actual estat d’alarma | València Diari

 

El Govern veu cada dia més difícil poder prorrogar una volta més l’actual estat d’alarma i és per això que comença a advertir sobre les possibles conseqüències que portaria no fer-ho. Ha sigut concretament el ministre de Transports, Jose Luis Ábalos, qui ha afirmat que la decisió del Congrés de no donar suport una volta més a una altra pròrroga podria portar a un «caos sanitari i econòmic». El ministre ha destacat que ningú proposa una alternativa «perquè no n’hi ha».

 

Ábalos s’ha mostrat contundent després de confirmar que Pablo Casado ha anunciat a Pedro Sánchez que «no donarà suport a la pròrroga de l’estat d’alarma». El president prèviament havia explicat al líder l’oposició la seua intenció de portar a la cambra la nova pròrroga. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casado ja no li veu utilitat

En la mateixa roda de premsa, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha insistit en que és «imprescindible» mantindre l’estat d’alarma durant tota la fase «complexa» de transició cap a l’anomenada ‘nova normalitat‘. Només d’esta forma es podria reaccionar de manera ràpida a un possible rebrot. 

 

Esta posició no és compartida pel líder dels populars. En una entrevista en Onda Cero, Casado afirmava que «no té sentit» que l’estat d’alarma es prolongue «més enllà de 60 dies», ja que, segons ell, la desescalada «ja no necessita» este instrument «excepcional» que limita drets i llibertats.

 

A demés, Casado ha exigit al cap de l’Executiu que en el Consell de Ministres d’este dimarts desvincule de l’estat d’alarma el pagament de la prestació dels ERTO i la liquiditat a pimes i autònoms perquè, al seu juí, és un «xantatge» i és «immoral».

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.