El Govern advertix del que pot passar en Espanya si no es prorroga l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

El president espanyol insistix en ampliar una volta més l’actual estat d’alarma | València Diari

 

El Govern veu cada dia més difícil poder prorrogar una volta més l’actual estat d’alarma i és per això que comença a advertir sobre les possibles conseqüències que portaria no fer-ho. Ha sigut concretament el ministre de Transports, Jose Luis Ábalos, qui ha afirmat que la decisió del Congrés de no donar suport una volta més a una altra pròrroga podria portar a un «caos sanitari i econòmic». El ministre ha destacat que ningú proposa una alternativa «perquè no n’hi ha».

 

Ábalos s’ha mostrat contundent després de confirmar que Pablo Casado ha anunciat a Pedro Sánchez que «no donarà suport a la pròrroga de l’estat d’alarma». El president prèviament havia explicat al líder l’oposició la seua intenció de portar a la cambra la nova pròrroga. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casado ja no li veu utilitat

En la mateixa roda de premsa, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha insistit en que és «imprescindible» mantindre l’estat d’alarma durant tota la fase «complexa» de transició cap a l’anomenada ‘nova normalitat‘. Només d’esta forma es podria reaccionar de manera ràpida a un possible rebrot. 

 

Esta posició no és compartida pel líder dels populars. En una entrevista en Onda Cero, Casado afirmava que «no té sentit» que l’estat d’alarma es prolongue «més enllà de 60 dies», ja que, segons ell, la desescalada «ja no necessita» este instrument «excepcional» que limita drets i llibertats.

 

A demés, Casado ha exigit al cap de l’Executiu que en el Consell de Ministres d’este dimarts desvincule de l’estat d’alarma el pagament de la prestació dels ERTO i la liquiditat a pimes i autònoms perquè, al seu juí, és un «xantatge» i és «immoral».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.