El Govern advertix del que pot passar en Espanya si no es prorroga l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

El president espanyol insistix en ampliar una volta més l’actual estat d’alarma | València Diari

 

El Govern veu cada dia més difícil poder prorrogar una volta més l’actual estat d’alarma i és per això que comença a advertir sobre les possibles conseqüències que portaria no fer-ho. Ha sigut concretament el ministre de Transports, Jose Luis Ábalos, qui ha afirmat que la decisió del Congrés de no donar suport una volta més a una altra pròrroga podria portar a un «caos sanitari i econòmic». El ministre ha destacat que ningú proposa una alternativa «perquè no n’hi ha».

 

Ábalos s’ha mostrat contundent després de confirmar que Pablo Casado ha anunciat a Pedro Sánchez que «no donarà suport a la pròrroga de l’estat d’alarma». El president prèviament havia explicat al líder l’oposició la seua intenció de portar a la cambra la nova pròrroga. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casado ja no li veu utilitat

En la mateixa roda de premsa, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha insistit en que és «imprescindible» mantindre l’estat d’alarma durant tota la fase «complexa» de transició cap a l’anomenada ‘nova normalitat‘. Només d’esta forma es podria reaccionar de manera ràpida a un possible rebrot. 

 

Esta posició no és compartida pel líder dels populars. En una entrevista en Onda Cero, Casado afirmava que «no té sentit» que l’estat d’alarma es prolongue «més enllà de 60 dies», ja que, segons ell, la desescalada «ja no necessita» este instrument «excepcional» que limita drets i llibertats.

 

A demés, Casado ha exigit al cap de l’Executiu que en el Consell de Ministres d’este dimarts desvincule de l’estat d’alarma el pagament de la prestació dels ERTO i la liquiditat a pimes i autònoms perquè, al seu juí, és un «xantatge» i és «immoral».

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.