El Govern anuncia l’arribada a Espanya de les més de 350.000 vacunes de Pfizer

 

El Govern ha anunciat a primera hora d’este dimarts l’arribada a Espanya de les 369.525 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19 que van patir un retard en el seu lliurament –previst per a este dilluns– a causa d’un problema logístic de la companyia farmacèutica.

 

Des de Moncloa han explicat que els enviaments previstos de la vacuna de «ja han arribat o estan a punt de fer-ho als aeroports espanyols de Madrid, Barcelona, Vitòria, en primer lloc, i després a València i Sevilla». Després de l’arribada dels vols i el repartiment per a cada comunitat autònoma, la vacuna es distribuirà perquè comence hui la vacunació massiva en Espanya, després que les primeres dosis s’injectaren diumenge passat.

 

Com ha recordat el Govern, i igual que va passar durant el cap de setmana, l’Exèrcit s’encarregarà de portar les vacunes a Canàries, Balears, Ceuta i Melilla. La companyia va comunicar a última hora del diumenge al Ministeri de Sanitat que es posposava un dia el lliurament a Espanya de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica de Puurs (Bèlgica).

 

El territori valencià va començar este diumenge la vacunació amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosi. I esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosi, Castelló 5.000, i 16.000 la província de València.

Últimes notícies

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.