12 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

El Govern anuncia l’arribada a Espanya de les més de 350.000 vacunes de Pfizer

 

El Govern ha anunciat a primera hora d’este dimarts l’arribada a Espanya de les 369.525 dosis de la vacuna de Pfizer contra el Covid-19 que van patir un retard en el seu lliurament –previst per a este dilluns– a causa d’un problema logístic de la companyia farmacèutica.

 

Des de Moncloa han explicat que els enviaments previstos de la vacuna de «ja han arribat o estan a punt de fer-ho als aeroports espanyols de Madrid, Barcelona, Vitòria, en primer lloc, i després a València i Sevilla». Després de l’arribada dels vols i el repartiment per a cada comunitat autònoma, la vacuna es distribuirà perquè comence hui la vacunació massiva en Espanya, després que les primeres dosis s’injectaren diumenge passat.

 

Com ha recordat el Govern, i igual que va passar durant el cap de setmana, l’Exèrcit s’encarregarà de portar les vacunes a Canàries, Balears, Ceuta i Melilla. La companyia va comunicar a última hora del diumenge al Ministeri de Sanitat que es posposava un dia el lliurament a Espanya de la remesa de vacunes compromeses per un «retard dels enviaments» des de la seua fàbrica de Puurs (Bèlgica).

 

El territori valencià va començar este diumenge la vacunació amb 775 dosi de la vacuna de Pfizer en set residències de majors. A partir d’ara, cada setmana, Pfizer té el compromís d’entregar al voltant de 30.000 dosi. I esta setmana Alacant rebrà 10.000 dosi, Castelló 5.000, i 16.000 la província de València.

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.