El Govern d’Espanya apujarà la gasolina i crearà un tribut per l’ús del cotxe

El Govern d’Espanya elevarà els impostos de dièsel i gasolina i crearà un nou impost sobre l’ús mitjà real del vehicle en substitució d’altres figures fiscals actuals com l’impost de matriculació.

En el document ‘Espanya 2025. Fonaments i propostes per a una Estratègia Nacional de llarg termini’ presentat per l’Executiu de Pedro Sánchez, es posa el focus en la importància de garantir la substitució dels vehicles de combustió interna per models ‘zero emissions’.

Per a això, caldria desenvolupar una estratègia intersectorial que facilite la creació de l’ecosistema que requereix l’automòbil elèctric, fomentant la seua fabricació a Espanya i impulsant la producció, reutilització i reciclatge de bateries; a més d’incrementar els punts de recàrrega ràpids i incentivar la compra d’estes cotxes.

Per ajustar la fiscalitat del transport per carretera a l’ús real del vehicle, l’Executiu proposa passar de les actuals figures fiscals sobre la compra, la circulació i combustibles a un impost sobre l’ús mitjà real del vehicle que tinga en compte les seues característiques, tant el pes com la seua potència i les seues emissions.

 

Vehicles compartits

 

En 2050, segons el mateix document, hi haurà menys vehicles privats i més vehicles compartits a les carreteres espanyoles, així com més bicicletes i més transport públic.

“La mobilitat es veurà transformada per la difusió de l’automòbil elèctric, que serà cada vegada més econòmic i competitiu i que constituirà el gruix del parc mòbil espanyol a mitjans de segle”, indica el Govern.

Així mateix, l’arribada del vehicle autònom incentivarà esta tendència, ajudant a reduir tant les emissions com el trànsit i alliberant espai públic a les ciutats.

Mobilitat a les ciutats

 

Pel que fa a la mobilitat urbana i metropolitana, el Govern potenciarà una Llei de Mobilitat que desenvolupe plans de mobilitat urbana sostenible que consideren com a eixos transversals la salut, la perspectiva de gènere i d’edat, la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic o l’educació i la conscienciació, per tal d’impulsar canvis de comportament pel que fa a la mobilitat.

També s’implantaran zones de baixes emissions en els centres de les ciutats i peatges urbans amb l’objectiu de reduir la contaminació de l’aire i la contaminació acústica, així com la sinistralitat viària.

Fomentar l’ús del transport públic, millorant l’eficiència en rutes i freqüències mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial o fomentar la mobilitat activa amb carrils bici també són altres de les iniciatives a dur a terme per a la descarbonització de les ciutats.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.