El Govern d’Espanya apujarà la gasolina i crearà un tribut per l’ús del cotxe

El Govern d’Espanya elevarà els impostos de dièsel i gasolina i crearà un nou impost sobre l’ús mitjà real del vehicle en substitució d’altres figures fiscals actuals com l’impost de matriculació.

En el document ‘Espanya 2025. Fonaments i propostes per a una Estratègia Nacional de llarg termini’ presentat per l’Executiu de Pedro Sánchez, es posa el focus en la importància de garantir la substitució dels vehicles de combustió interna per models ‘zero emissions’.

Per a això, caldria desenvolupar una estratègia intersectorial que facilite la creació de l’ecosistema que requereix l’automòbil elèctric, fomentant la seua fabricació a Espanya i impulsant la producció, reutilització i reciclatge de bateries; a més d’incrementar els punts de recàrrega ràpids i incentivar la compra d’estes cotxes.

Per ajustar la fiscalitat del transport per carretera a l’ús real del vehicle, l’Executiu proposa passar de les actuals figures fiscals sobre la compra, la circulació i combustibles a un impost sobre l’ús mitjà real del vehicle que tinga en compte les seues característiques, tant el pes com la seua potència i les seues emissions.

 

Vehicles compartits

 

En 2050, segons el mateix document, hi haurà menys vehicles privats i més vehicles compartits a les carreteres espanyoles, així com més bicicletes i més transport públic.

«La mobilitat es veurà transformada per la difusió de l’automòbil elèctric, que serà cada vegada més econòmic i competitiu i que constituirà el gruix del parc mòbil espanyol a mitjans de segle», indica el Govern.

Així mateix, l’arribada del vehicle autònom incentivarà esta tendència, ajudant a reduir tant les emissions com el trànsit i alliberant espai públic a les ciutats.

Mobilitat a les ciutats

 

Pel que fa a la mobilitat urbana i metropolitana, el Govern potenciarà una Llei de Mobilitat que desenvolupe plans de mobilitat urbana sostenible que consideren com a eixos transversals la salut, la perspectiva de gènere i d’edat, la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic o l’educació i la conscienciació, per tal d’impulsar canvis de comportament pel que fa a la mobilitat.

També s’implantaran zones de baixes emissions en els centres de les ciutats i peatges urbans amb l’objectiu de reduir la contaminació de l’aire i la contaminació acústica, així com la sinistralitat viària.

Fomentar l’ús del transport públic, millorant l’eficiència en rutes i freqüències mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial o fomentar la mobilitat activa amb carrils bici també són altres de les iniciatives a dur a terme per a la descarbonització de les ciutats.

Últimes notícies

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.