El Govern d’Espanya apujarà la gasolina i crearà un tribut per l’ús del cotxe

El Govern d’Espanya elevarà els impostos de dièsel i gasolina i crearà un nou impost sobre l’ús mitjà real del vehicle en substitució d’altres figures fiscals actuals com l’impost de matriculació.

En el document ‘Espanya 2025. Fonaments i propostes per a una Estratègia Nacional de llarg termini’ presentat per l’Executiu de Pedro Sánchez, es posa el focus en la importància de garantir la substitució dels vehicles de combustió interna per models ‘zero emissions’.

Per a això, caldria desenvolupar una estratègia intersectorial que facilite la creació de l’ecosistema que requereix l’automòbil elèctric, fomentant la seua fabricació a Espanya i impulsant la producció, reutilització i reciclatge de bateries; a més d’incrementar els punts de recàrrega ràpids i incentivar la compra d’estes cotxes.

Per ajustar la fiscalitat del transport per carretera a l’ús real del vehicle, l’Executiu proposa passar de les actuals figures fiscals sobre la compra, la circulació i combustibles a un impost sobre l’ús mitjà real del vehicle que tinga en compte les seues característiques, tant el pes com la seua potència i les seues emissions.

 

Vehicles compartits

 

En 2050, segons el mateix document, hi haurà menys vehicles privats i més vehicles compartits a les carreteres espanyoles, així com més bicicletes i més transport públic.

«La mobilitat es veurà transformada per la difusió de l’automòbil elèctric, que serà cada vegada més econòmic i competitiu i que constituirà el gruix del parc mòbil espanyol a mitjans de segle», indica el Govern.

Així mateix, l’arribada del vehicle autònom incentivarà esta tendència, ajudant a reduir tant les emissions com el trànsit i alliberant espai públic a les ciutats.

Mobilitat a les ciutats

 

Pel que fa a la mobilitat urbana i metropolitana, el Govern potenciarà una Llei de Mobilitat que desenvolupe plans de mobilitat urbana sostenible que consideren com a eixos transversals la salut, la perspectiva de gènere i d’edat, la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic o l’educació i la conscienciació, per tal d’impulsar canvis de comportament pel que fa a la mobilitat.

També s’implantaran zones de baixes emissions en els centres de les ciutats i peatges urbans amb l’objectiu de reduir la contaminació de l’aire i la contaminació acústica, així com la sinistralitat viària.

Fomentar l’ús del transport públic, millorant l’eficiència en rutes i freqüències mitjançant tècniques d’intel·ligència artificial o fomentar la mobilitat activa amb carrils bici també són altres de les iniciatives a dur a terme per a la descarbonització de les ciutats.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.