El govern espanyol pacta amb les comunitats l’estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i de societats científiques i s’aprovarà en el mateix Consell.

 

Les Comunitats Autònomes, per la seua banda, hauran de disposar dels materials, equips i recursos necessaris per a administrar les vacunes que done el Ministeri de Sanitat. A demés, es crearà un registre estatal de vacunació davant del Covid-19 amb informació de les CA i les Ciutats Autònomes. L’estratègia de vacunació comuna forma part d’un paquet d’actuacions coordinades que, segons Illa, respon a la necessitat de reforçar les mesures de control del Covid19 amb més vigilància i minimitzar els riscos per a la salut dels grups vulnerables i de la població en general.

 

D’altra banda, el CISNS ha acordat dur a terme tres noves onades de l’estudi estatal de seroprevalença l’octubre d’este any i el febrer i el juny de l’any que ve. Les proves dutes a terme fins ara han constatat una immunitat del 5% de la població. També s’ha acordat que els cribratges en població asimptomàtica es duguen a terme davall dels criteris dels servicis de Salut Pública de les CA.
 

Finalment, també s’han pres mesures per a reforçar la coordinació amb les entitats locals. D’eixa manera, s’ha acordat recomanar la implementació de mecanismes de comunicació i coordinació intersectorial en l’àmbit local, des de la cooperació entre administracions, i la faena conjunta entre CA i entitats locals.

Últimes notícies

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.
FILMOTECA D'ESTIU