12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

El govern espanyol pacta amb les comunitats l’estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i de societats científiques i s’aprovarà en el mateix Consell.

 

Les Comunitats Autònomes, per la seua banda, hauran de disposar dels materials, equips i recursos necessaris per a administrar les vacunes que done el Ministeri de Sanitat. A demés, es crearà un registre estatal de vacunació davant del Covid-19 amb informació de les CA i les Ciutats Autònomes. L’estratègia de vacunació comuna forma part d’un paquet d’actuacions coordinades que, segons Illa, respon a la necessitat de reforçar les mesures de control del Covid19 amb més vigilància i minimitzar els riscos per a la salut dels grups vulnerables i de la població en general.

 

D’altra banda, el CISNS ha acordat dur a terme tres noves onades de l’estudi estatal de seroprevalença l’octubre d’este any i el febrer i el juny de l’any que ve. Les proves dutes a terme fins ara han constatat una immunitat del 5% de la població. També s’ha acordat que els cribratges en població asimptomàtica es duguen a terme davall dels criteris dels servicis de Salut Pública de les CA.
 

Finalment, també s’han pres mesures per a reforçar la coordinació amb les entitats locals. D’eixa manera, s’ha acordat recomanar la implementació de mecanismes de comunicació i coordinació intersectorial en l’àmbit local, des de la cooperació entre administracions, i la faena conjunta entre CA i entitats locals.

Últimes notícies

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons