El govern espanyol pacta amb les comunitats l’estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i de societats científiques i s’aprovarà en el mateix Consell.

 

Les Comunitats Autònomes, per la seua banda, hauran de disposar dels materials, equips i recursos necessaris per a administrar les vacunes que done el Ministeri de Sanitat. A demés, es crearà un registre estatal de vacunació davant del Covid-19 amb informació de les CA i les Ciutats Autònomes. L’estratègia de vacunació comuna forma part d’un paquet d’actuacions coordinades que, segons Illa, respon a la necessitat de reforçar les mesures de control del Covid19 amb més vigilància i minimitzar els riscos per a la salut dels grups vulnerables i de la població en general.

 

D’altra banda, el CISNS ha acordat dur a terme tres noves onades de l’estudi estatal de seroprevalença l’octubre d’este any i el febrer i el juny de l’any que ve. Les proves dutes a terme fins ara han constatat una immunitat del 5% de la població. També s’ha acordat que els cribratges en població asimptomàtica es duguen a terme davall dels criteris dels servicis de Salut Pública de les CA.
 

Finalment, també s’han pres mesures per a reforçar la coordinació amb les entitats locals. D’eixa manera, s’ha acordat recomanar la implementació de mecanismes de comunicació i coordinació intersectorial en l’àmbit local, des de la cooperació entre administracions, i la faena conjunta entre CA i entitats locals.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.