El govern espanyol pacta amb les comunitats l’estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i de societats científiques i s’aprovarà en el mateix Consell.

 

Les Comunitats Autònomes, per la seua banda, hauran de disposar dels materials, equips i recursos necessaris per a administrar les vacunes que done el Ministeri de Sanitat. A demés, es crearà un registre estatal de vacunació davant del Covid-19 amb informació de les CA i les Ciutats Autònomes. L’estratègia de vacunació comuna forma part d’un paquet d’actuacions coordinades que, segons Illa, respon a la necessitat de reforçar les mesures de control del Covid19 amb més vigilància i minimitzar els riscos per a la salut dels grups vulnerables i de la població en general.

 

D’altra banda, el CISNS ha acordat dur a terme tres noves onades de l’estudi estatal de seroprevalença l’octubre d’este any i el febrer i el juny de l’any que ve. Les proves dutes a terme fins ara han constatat una immunitat del 5% de la població. També s’ha acordat que els cribratges en població asimptomàtica es duguen a terme davall dels criteris dels servicis de Salut Pública de les CA.
 

Finalment, també s’han pres mesures per a reforçar la coordinació amb les entitats locals. D’eixa manera, s’ha acordat recomanar la implementació de mecanismes de comunicació i coordinació intersectorial en l’àmbit local, des de la cooperació entre administracions, i la faena conjunta entre CA i entitats locals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.