El govern espanyol pacta amb les comunitats l’estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
  El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i […]

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha pactat este dimecres amb les Comunitats Autònomes (CA) una estratègia de vacunació comuna contra el coronavirus que s’elaborarà de forma conjunta. L’estratègia, ha informat Illa durant el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), s’elaborarà de forma conjunta, tindrà en compte l’opinió d’experts en bioètica i de societats científiques i s’aprovarà en el mateix Consell.

 

Les Comunitats Autònomes, per la seua banda, hauran de disposar dels materials, equips i recursos necessaris per a administrar les vacunes que done el Ministeri de Sanitat. A demés, es crearà un registre estatal de vacunació davant del Covid-19 amb informació de les CA i les Ciutats Autònomes. L’estratègia de vacunació comuna forma part d’un paquet d’actuacions coordinades que, segons Illa, respon a la necessitat de reforçar les mesures de control del Covid–19 amb més vigilància i minimitzar els riscos per a la salut dels grups vulnerables i de la població en general.

 

D’altra banda, el CISNS ha acordat dur a terme tres noves onades de l’estudi estatal de seroprevalença l’octubre d’este any i el febrer i el juny de l’any que ve. Les proves dutes a terme fins ara han constatat una immunitat del 5% de la població. També s’ha acordat que els cribratges en població asimptomàtica es duguen a terme davall dels criteris dels servicis de Salut Pública de les CA.
 

Finalment, també s’han pres mesures per a reforçar la coordinació amb les entitats locals. D’eixa manera, s’ha acordat recomanar la implementació de mecanismes de comunicació i coordinació intersectorial en l’àmbit local, des de la cooperació entre administracions, i la faena conjunta entre CA i entitats locals.

Últimes notícies

Rescatats dos xiquets perduts en muntanyes de Benidorm i Elda

Dos xiquets de 8 i 10 anys han sigut rescatats amb els seus pares en muntanyes de Benidorm i Elda. Els bombers també han auxiliat quatre excursionistes en altres rescats.

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.

El Valencia Basket arrasa el MoraBanc Andorra amb un últim quart demolidor

El Valencia Basket ha guanyat 79-111 el MoraBanc Andorra després d’un parcial final d’11-34. Armoni Brooks ha anotat 23 punts.

Juan Carlos Ferrero s’incorpora a l’equip tècnic de Ben Sheltton per a la temporada 2027

Juan Carlos Ferrero s’unirà a l’equip tècnic de Ben Shelton en 2027, junt amb Bryan Shelton. El nord-americà és el número quatre del món.

L’Acero i l’Hércules B es reparteixen els punts sense gols a Sagunt

El CD Acero i l’Hércules B han empatat 0-0 a El Fornás, en la novena jornada del grup VI de Tercera Federació. Els locals han tingut les millors ocasions, però no han pogut marcar.

Novembre comença amb màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

El primer dia de novembre ha deixat màximes superiors als 26 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana. València ha registrat 26,3 graus.

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.