El govern espanyol canvia d’opinió sobre el final de l’estat d’alarma

Ejemplo de shortcode con estilo
Queda menys d’un mes perquè el pròxim 9 de maig finalitze l’estat d’alarma i no s’ha deixat d’especular sobre què és el que passarà finalment a partir de llavors. El govern espanyol ha compartit el seu desig de no haver de tornar a prorrogar-lo, tal com va assenyalar el mateix president fa uns dies. No obstant això, esta voluntat […]

Queda menys d’un mes perquè el pròxim 9 de maig finalitze l’estat d’alarma i no s’ha deixat d’especular sobre què és el que passarà finalment a partir de llavors. El govern espanyol ha compartit el seu desig de no haver de tornar a prorrogar-lo, tal com va assenyalar el mateix president fa uns dies.

No obstant això, esta voluntat ha generat una cadena de reaccions negatives per part de les comunitats autònomes, especialment d’aquelles que estan governades pel PP, que han sol·licitat un major marge de maniobra per recolzar legalment les mesures contra el virus davant el nou horitzó de buit que s’obrirà pas en unes setmanes.

Tot i que el govern espanyol vol acabar amb l’estat d’alarma, ja ha començat a visualitzar un clar pas enrere respecte als seus desitjos inicials. El retard en la campanya de vacunació, que hauria d’adquirir gran velocitat este mes d’abril amb l’arribada del fàrmac monodosi de Janssen, ha suposat que el desig de Pedro Sánchez es puga veure truncat.

Per este motiu, des de la Moncloa han assenyalat que el que va dir el president va ser només una «intenció» i que caldrà esperar fins al pròxim 9 de maig per «valorar la situació» i prendre la decisió definitiva.

 

 

El govern espanyol es recolza en el criteri dels experts

Juan Manuel Moreno Bonillo, el president de la Junta d’Andalusia, i Fernando López Miras, el de Múrcia, han manifestat el seu desig de mantenir l’estat d’excepció, com també ho ha fet, Iñigo Urkullu, el lehendakari, i l’últim a sumar-se a la petició dels governs regionals per mantenir l’estat d’alarma.

L’Executiu central, però, ha negat que este pas enrere s’haja produït per la pressió que ha rebut per part de les comunitats autònomes i assegura que s’ha recolzat en el criteri dels «experts» per sustentar esta nova determinació.

 

Pedro Sánchez vol evitar el Congrés dels Diputats

Una altra de les grans raons per les quals Pedro Sánchez no vol mantenir l’estat d’alarma és que esta ampliació s’hauria d’avalar al Congrés dels Diputats i el passat mes d’octubre ja es va aprovar una única pròrroga de sis mesos, precisament per evitar això.

Si en les ocasions anteriors, amb pitjors dades de pandèmia, ja era complicat sumar suports, ara és molt més complicat, sobretot amb la imminent arribada de les eleccions presidencials de Madrid i amb la formació de Govern bloquejada a Catalunya.

 

Decisió precipitada

Són molts els que han assenyalat que Pedro Sánchez s’ha precipitat en anunciar que la intenció del govern espanyol és no tornar a ampliar l’estat d’alarma. Segons la informació que ha compartit ‘La Razón’, fins i tot des del mateix PSOE han vist en l’anunci del president cert electoralisme per confrontar Isabel Díaz Ayuso.

Algunes comunitats socialistes han assenyalat que el desig de no voler prorrogar l’estat d’alarma és un intent de desactivar el discurs de l’actual presidenta de la capital espanyola, de «llibertat» davant les restriccions imposades a la regió.

D’altra banda, a la Moncloa han assenyalat que haurien de mantenir l’excepcionalitat com una base per pressionar el PP al Congrés. Tot i el clam perquè es tornés a unificar el criteri des de l’Estat, en l’última votació este partit polític es va abstenir de votar.

Ara, com ja va passar aleshores, el govern espanyol ha demanat «corresponsabilitat» als partits amb representació al Congrés que governen en estes regions perquè donen suport a la cambra baixa amb els seus vots el que demanen els executius regionals.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.