Els experts descobrixen les hores que viu el coronavirus en la nostra pell

 

El descobriment s’ha produït en la Universitat de Medicina de la Prefectura de Kyoto, en el Japó. Allà uns científics japonesos han descobert que la SARS-CoV-2, el nou coronavirus que provoca la malaltia de la Covid-19, pot sobreviure fins a 9 hores en la pell humana. Això són cinc voltes més que el virus de la grip.

 

El descobriment reforça la importància de rentar-se freqüentment les mans perquè en les investigacions fetes en Kyoto tant el coronavirus com el virus de la grip van morir després de rentar-se les mans.

 

La investigació ha sigut publicada per la revista científica Clinical Infectious Diseases, amb una conclusió: el coronavirus es pot transmetre més fàcilment a través del contacte amb la pell perquè està actiu més temps que altres virus, com per exemple, el de la grip. Segons els resultats, el virus de la grip només està en actiu dos hores en la pell humana.

 

Este nou descobriment ha sigut possible després d’un estudi fet amb pell humana obtinguda en autòpsies. L’objectiu era comprovar quant temps podia estar viu el nou virus en la pell humana, després de què els científics advertiren a l’inici de la pandèmia que pot sobreviure algunes hores en diferents superfícies.

 

Les evidències científiques han demostrat fins ara que el nou coronavirus seguix actiu fins a quatre hores en el coure, 24 hores en el cartró i 3 dies en el plàstic o l’acer. Però descobrir quant de temps seguix actiu en la pell era molt important per a conèixer més sobre la transmissió del coronavirus i les regles de prevenció.

 

La conclusió que el coronavirus seguix actiu fins a nou hores en la pell humana significa que la nostra pell té més risc de transmissió que altres superfícies com l’acer, el cartó o el plàstic. I confirma, a demés, que portar les mans a la boca, al nas o als ulls seguix sent una de les principals formes de contagi. Les mostres de l’experiment es van prendre uns dies després de la defunció perquè segons els autors inclús 24 hores després de la mort la pell seguix conservant gran part de les seues funcions. D’esta manera, es van validar les mostres de pell per l’experiment.

 

 

9,04 hores en la pell humana

Després de les proves, es va constatar que el coronavirus havia sobreviscut en la nostra pell humana durant 9,04 hores, en comparació amb les 1,82 hores que va seguir actiu el virus de la grip. En mesclar-los amb mocs per a imitar l’alliberació de partícules virals en tossir o esternudar, el coronavirus va resistir més temps: 11 hores.

 

Però també es va demostrar una altra cosa interessant. Tant el coronavirus com el virus de la grip es van inactivar a la pell 15 segons després d’usar desinfectant de mans amb alcohol al 80%. El que demostra que un desinfectant amb esta proporció d’alcohol etílic conseguix neutralitzar el virus de manera ràpida i eficaç.

 

L’estudi recull que «la supervivència de nou hores del SARS-CoV-2 en la pell humana pot augmentar el risc de transmissió per contacte en comparació a la influència A, accelerant la pandèmia. La higiene adequada de les mans és important per a previndre la propagació d’infeccions per Covid-19».

Últimes notícies

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.