12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Els experts descobrixen les hores que viu el coronavirus en la nostra pell

 

El descobriment s’ha produït en la Universitat de Medicina de la Prefectura de Kyoto, en el Japó. Allà uns científics japonesos han descobert que la SARS-CoV-2, el nou coronavirus que provoca la malaltia de la Covid-19, pot sobreviure fins a 9 hores en la pell humana. Això són cinc voltes més que el virus de la grip.

 

El descobriment reforça la importància de rentar-se freqüentment les mans perquè en les investigacions fetes en Kyoto tant el coronavirus com el virus de la grip van morir després de rentar-se les mans.

 

La investigació ha sigut publicada per la revista científica Clinical Infectious Diseases, amb una conclusió: el coronavirus es pot transmetre més fàcilment a través del contacte amb la pell perquè està actiu més temps que altres virus, com per exemple, el de la grip. Segons els resultats, el virus de la grip només està en actiu dos hores en la pell humana.

 

Este nou descobriment ha sigut possible després d’un estudi fet amb pell humana obtinguda en autòpsies. L’objectiu era comprovar quant temps podia estar viu el nou virus en la pell humana, després de què els científics advertiren a l’inici de la pandèmia que pot sobreviure algunes hores en diferents superfícies.

 

Les evidències científiques han demostrat fins ara que el nou coronavirus seguix actiu fins a quatre hores en el coure, 24 hores en el cartró i 3 dies en el plàstic o l’acer. Però descobrir quant de temps seguix actiu en la pell era molt important per a conèixer més sobre la transmissió del coronavirus i les regles de prevenció.

 

La conclusió que el coronavirus seguix actiu fins a nou hores en la pell humana significa que la nostra pell té més risc de transmissió que altres superfícies com l’acer, el cartó o el plàstic. I confirma, a demés, que portar les mans a la boca, al nas o als ulls seguix sent una de les principals formes de contagi. Les mostres de l’experiment es van prendre uns dies després de la defunció perquè segons els autors inclús 24 hores després de la mort la pell seguix conservant gran part de les seues funcions. D’esta manera, es van validar les mostres de pell per l’experiment.

 

 

9,04 hores en la pell humana

Després de les proves, es va constatar que el coronavirus havia sobreviscut en la nostra pell humana durant 9,04 hores, en comparació amb les 1,82 hores que va seguir actiu el virus de la grip. En mesclar-los amb mocs per a imitar l’alliberació de partícules virals en tossir o esternudar, el coronavirus va resistir més temps: 11 hores.

 

Però també es va demostrar una altra cosa interessant. Tant el coronavirus com el virus de la grip es van inactivar a la pell 15 segons després d’usar desinfectant de mans amb alcohol al 80%. El que demostra que un desinfectant amb esta proporció d’alcohol etílic conseguix neutralitzar el virus de manera ràpida i eficaç.

 

L’estudi recull que «la supervivència de nou hores del SARS-CoV-2 en la pell humana pot augmentar el risc de transmissió per contacte en comparació a la influència A, accelerant la pandèmia. La higiene adequada de les mans és important per a previndre la propagació d’infeccions per Covid-19».

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.