Els experts descobrixen les hores que viu el coronavirus en la nostra pell

 

El descobriment s’ha produït en la Universitat de Medicina de la Prefectura de Kyoto, en el Japó. Allà uns científics japonesos han descobert que la SARS-CoV-2, el nou coronavirus que provoca la malaltia de la Covid-19, pot sobreviure fins a 9 hores en la pell humana. Això són cinc voltes més que el virus de la grip.

 

El descobriment reforça la importància de rentar-se freqüentment les mans perquè en les investigacions fetes en Kyoto tant el coronavirus com el virus de la grip van morir després de rentar-se les mans.

 

La investigació ha sigut publicada per la revista científica Clinical Infectious Diseases, amb una conclusió: el coronavirus es pot transmetre més fàcilment a través del contacte amb la pell perquè està actiu més temps que altres virus, com per exemple, el de la grip. Segons els resultats, el virus de la grip només està en actiu dos hores en la pell humana.

 

Este nou descobriment ha sigut possible després d’un estudi fet amb pell humana obtinguda en autòpsies. L’objectiu era comprovar quant temps podia estar viu el nou virus en la pell humana, després de què els científics advertiren a l’inici de la pandèmia que pot sobreviure algunes hores en diferents superfícies.

 

Les evidències científiques han demostrat fins ara que el nou coronavirus seguix actiu fins a quatre hores en el coure, 24 hores en el cartró i 3 dies en el plàstic o l’acer. Però descobrir quant de temps seguix actiu en la pell era molt important per a conèixer més sobre la transmissió del coronavirus i les regles de prevenció.

 

La conclusió que el coronavirus seguix actiu fins a nou hores en la pell humana significa que la nostra pell té més risc de transmissió que altres superfícies com l’acer, el cartó o el plàstic. I confirma, a demés, que portar les mans a la boca, al nas o als ulls seguix sent una de les principals formes de contagi. Les mostres de l’experiment es van prendre uns dies després de la defunció perquè segons els autors inclús 24 hores després de la mort la pell seguix conservant gran part de les seues funcions. D’esta manera, es van validar les mostres de pell per l’experiment.

 

 

9,04 hores en la pell humana

Després de les proves, es va constatar que el coronavirus havia sobreviscut en la nostra pell humana durant 9,04 hores, en comparació amb les 1,82 hores que va seguir actiu el virus de la grip. En mesclar-los amb mocs per a imitar l’alliberació de partícules virals en tossir o esternudar, el coronavirus va resistir més temps: 11 hores.

 

Però també es va demostrar una altra cosa interessant. Tant el coronavirus com el virus de la grip es van inactivar a la pell 15 segons després d’usar desinfectant de mans amb alcohol al 80%. El que demostra que un desinfectant amb esta proporció d’alcohol etílic conseguix neutralitzar el virus de manera ràpida i eficaç.

 

L’estudi recull que «la supervivència de nou hores del SARS-CoV-2 en la pell humana pot augmentar el risc de transmissió per contacte en comparació a la influència A, accelerant la pandèmia. La higiene adequada de les mans és important per a previndre la propagació d’infeccions per Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.