Els experts descobrixen les hores que viu el coronavirus en la nostra pell

 

El descobriment s’ha produït en la Universitat de Medicina de la Prefectura de Kyoto, en el Japó. Allà uns científics japonesos han descobert que la SARS-CoV-2, el nou coronavirus que provoca la malaltia de la Covid-19, pot sobreviure fins a 9 hores en la pell humana. Això són cinc voltes més que el virus de la grip.

 

El descobriment reforça la importància de rentar-se freqüentment les mans perquè en les investigacions fetes en Kyoto tant el coronavirus com el virus de la grip van morir després de rentar-se les mans.

 

La investigació ha sigut publicada per la revista científica Clinical Infectious Diseases, amb una conclusió: el coronavirus es pot transmetre més fàcilment a través del contacte amb la pell perquè està actiu més temps que altres virus, com per exemple, el de la grip. Segons els resultats, el virus de la grip només està en actiu dos hores en la pell humana.

 

Este nou descobriment ha sigut possible després d’un estudi fet amb pell humana obtinguda en autòpsies. L’objectiu era comprovar quant temps podia estar viu el nou virus en la pell humana, després de què els científics advertiren a l’inici de la pandèmia que pot sobreviure algunes hores en diferents superfícies.

 

Les evidències científiques han demostrat fins ara que el nou coronavirus seguix actiu fins a quatre hores en el coure, 24 hores en el cartró i 3 dies en el plàstic o l’acer. Però descobrir quant de temps seguix actiu en la pell era molt important per a conèixer més sobre la transmissió del coronavirus i les regles de prevenció.

 

La conclusió que el coronavirus seguix actiu fins a nou hores en la pell humana significa que la nostra pell té més risc de transmissió que altres superfícies com l’acer, el cartó o el plàstic. I confirma, a demés, que portar les mans a la boca, al nas o als ulls seguix sent una de les principals formes de contagi. Les mostres de l’experiment es van prendre uns dies després de la defunció perquè segons els autors inclús 24 hores després de la mort la pell seguix conservant gran part de les seues funcions. D’esta manera, es van validar les mostres de pell per l’experiment.

 

 

9,04 hores en la pell humana

Després de les proves, es va constatar que el coronavirus havia sobreviscut en la nostra pell humana durant 9,04 hores, en comparació amb les 1,82 hores que va seguir actiu el virus de la grip. En mesclar-los amb mocs per a imitar l’alliberació de partícules virals en tossir o esternudar, el coronavirus va resistir més temps: 11 hores.

 

Però també es va demostrar una altra cosa interessant. Tant el coronavirus com el virus de la grip es van inactivar a la pell 15 segons després d’usar desinfectant de mans amb alcohol al 80%. El que demostra que un desinfectant amb esta proporció d’alcohol etílic conseguix neutralitzar el virus de manera ràpida i eficaç.

 

L’estudi recull que «la supervivència de nou hores del SARS-CoV-2 en la pell humana pot augmentar el risc de transmissió per contacte en comparació a la influència A, accelerant la pandèmia. La higiene adequada de les mans és important per a previndre la propagació d’infeccions per Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.