Els experts descobrixen les hores que viu el coronavirus en la nostra pell

 

El descobriment s’ha produït en la Universitat de Medicina de la Prefectura de Kyoto, en el Japó. Allà uns científics japonesos han descobert que la SARS-CoV-2, el nou coronavirus que provoca la malaltia de la Covid-19, pot sobreviure fins a 9 hores en la pell humana. Això són cinc voltes més que el virus de la grip.

 

El descobriment reforça la importància de rentar-se freqüentment les mans perquè en les investigacions fetes en Kyoto tant el coronavirus com el virus de la grip van morir després de rentar-se les mans.

 

La investigació ha sigut publicada per la revista científica Clinical Infectious Diseases, amb una conclusió: el coronavirus es pot transmetre més fàcilment a través del contacte amb la pell perquè està actiu més temps que altres virus, com per exemple, el de la grip. Segons els resultats, el virus de la grip només està en actiu dos hores en la pell humana.

 

Este nou descobriment ha sigut possible després d’un estudi fet amb pell humana obtinguda en autòpsies. L’objectiu era comprovar quant temps podia estar viu el nou virus en la pell humana, després de què els científics advertiren a l’inici de la pandèmia que pot sobreviure algunes hores en diferents superfícies.

 

Les evidències científiques han demostrat fins ara que el nou coronavirus seguix actiu fins a quatre hores en el coure, 24 hores en el cartró i 3 dies en el plàstic o l’acer. Però descobrir quant de temps seguix actiu en la pell era molt important per a conèixer més sobre la transmissió del coronavirus i les regles de prevenció.

 

La conclusió que el coronavirus seguix actiu fins a nou hores en la pell humana significa que la nostra pell té més risc de transmissió que altres superfícies com l’acer, el cartó o el plàstic. I confirma, a demés, que portar les mans a la boca, al nas o als ulls seguix sent una de les principals formes de contagi. Les mostres de l’experiment es van prendre uns dies després de la defunció perquè segons els autors inclús 24 hores després de la mort la pell seguix conservant gran part de les seues funcions. D’esta manera, es van validar les mostres de pell per l’experiment.

 

 

9,04 hores en la pell humana

Després de les proves, es va constatar que el coronavirus havia sobreviscut en la nostra pell humana durant 9,04 hores, en comparació amb les 1,82 hores que va seguir actiu el virus de la grip. En mesclar-los amb mocs per a imitar l’alliberació de partícules virals en tossir o esternudar, el coronavirus va resistir més temps: 11 hores.

 

Però també es va demostrar una altra cosa interessant. Tant el coronavirus com el virus de la grip es van inactivar a la pell 15 segons després d’usar desinfectant de mans amb alcohol al 80%. El que demostra que un desinfectant amb esta proporció d’alcohol etílic conseguix neutralitzar el virus de manera ràpida i eficaç.

 

L’estudi recull que «la supervivència de nou hores del SARS-CoV-2 en la pell humana pot augmentar el risc de transmissió per contacte en comparació a la influència A, accelerant la pandèmia. La higiene adequada de les mans és important per a previndre la propagació d’infeccions per Covid-19».

Últimes notícies

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.