L’hospital de campanya d’Alacant acollirà als migrants que arriben en pastera i hagen de fer quarantena

 

La Generalitat i la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ultimen un protocol per a que els migrants que arriben a les costes en pastera guarden quarantena en l’hospital de campanya d’Alacant, que la Generalitat posarà a la disposició de l’Executiu central. Se’ls practicaran PCR i, si algun dona positiu en coronavirus, se’ls confinarà a tots en esta infraestructura.

 

D’esta manera, ho han anunciat la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, després d’una reunió de coordinació de seguretat en la que també han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig; la consellera de Sanitat, Ana Barceló i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La reunió, segons ha detallat Bravo, ha servit per a «posar en marxa un protocol que permetrà posar a la disposició del Govern l’hospital de campanya d’Alacant» amb la finalitat de què «tots aquells migrants que arriben a les nostres costes i puguen ser sospitosos de coronavirus o estiguen obligats perquè a un d’ells se li haja detectat el virus, guarden el confinament». Preveuen que esta mesura estiga llesta la pròxima setmana.

 

Bravo ha destacat que d’esta manera es garantix un «espai digne» a on el personal de Creu Roja o l’ONG que determine el Govern assistirà a estes persones. «Al mateix temps, garantirem la seguretat necessària per a evitar que s’escapen, que isquen, que se’n vagen i contagien a terceres persones», ha recalcat, abans d’incidir en què, igualment, es «garantirà a través de l’ONG l‘acolliment social que hem de prestar per la situació en la que es troben».

 

La consellera ha insistit en què els migrants «venen a les nostres costes buscant una millor vida i per tant amb unes ànsies de llibertat», però ha assenyalat que en les circumstàncies actuals de pandèmia cal «controlar el virus pel bé d’ells i pel bé de la ciutadania».

 

Col·laboració entre institucions

Ha assenyalat que «la casuística és molt complexa» i tant forces i cossos de seguretat com a Sanitat i la Delegació estan «treballant també amb el Ministeri per a tancar el protocol». D’esta forma, ha destacat que són diferents les institucions que han de col·laborar.

 

«Estem parlant d’una competència estatal evidentment», ha indicat, per a afegir que la Generalitat «ha volgut col·laborar, donar suport al Govern en les nostres infraestructures per a una millor gestió que permeta buscar l’equilibri entre la dignitat dels seus drets, l’assistència sanitària» i «tota l’assistència social immediata que requerixen».

 

En esta línia, la delegada del Govern ha agraït la predisposició del govern autonòmic i ha destacat que este protocol serà «pioner en tota Espanya» i «fruit de la col·laboració imprescindible entre les administracions». Ha detallat que la setmana que ve estarà ja totalment acabat el protocol per a posar-lo a funcionar.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.