L’hospital de campanya d’Alacant acollirà als migrants que arriben en pastera i hagen de fer quarantena

 

La Generalitat i la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ultimen un protocol per a que els migrants que arriben a les costes en pastera guarden quarantena en l’hospital de campanya d’Alacant, que la Generalitat posarà a la disposició de l’Executiu central. Se’ls practicaran PCR i, si algun dona positiu en coronavirus, se’ls confinarà a tots en esta infraestructura.

 

D’esta manera, ho han anunciat la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, després d’una reunió de coordinació de seguretat en la que també han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig; la consellera de Sanitat, Ana Barceló i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La reunió, segons ha detallat Bravo, ha servit per a «posar en marxa un protocol que permetrà posar a la disposició del Govern l’hospital de campanya d’Alacant» amb la finalitat de què «tots aquells migrants que arriben a les nostres costes i puguen ser sospitosos de coronavirus o estiguen obligats perquè a un d’ells se li haja detectat el virus, guarden el confinament». Preveuen que esta mesura estiga llesta la pròxima setmana.

 

Bravo ha destacat que d’esta manera es garantix un «espai digne» a on el personal de Creu Roja o l’ONG que determine el Govern assistirà a estes persones. «Al mateix temps, garantirem la seguretat necessària per a evitar que s’escapen, que isquen, que se’n vagen i contagien a terceres persones», ha recalcat, abans d’incidir en què, igualment, es «garantirà a través de l’ONG l‘acolliment social que hem de prestar per la situació en la que es troben».

 

La consellera ha insistit en què els migrants «venen a les nostres costes buscant una millor vida i per tant amb unes ànsies de llibertat», però ha assenyalat que en les circumstàncies actuals de pandèmia cal «controlar el virus pel bé d’ells i pel bé de la ciutadania».

 

Col·laboració entre institucions

Ha assenyalat que «la casuística és molt complexa» i tant forces i cossos de seguretat com a Sanitat i la Delegació estan «treballant també amb el Ministeri per a tancar el protocol». D’esta forma, ha destacat que són diferents les institucions que han de col·laborar.

 

«Estem parlant d’una competència estatal evidentment», ha indicat, per a afegir que la Generalitat «ha volgut col·laborar, donar suport al Govern en les nostres infraestructures per a una millor gestió que permeta buscar l’equilibri entre la dignitat dels seus drets, l’assistència sanitària» i «tota l’assistència social immediata que requerixen».

 

En esta línia, la delegada del Govern ha agraït la predisposició del govern autonòmic i ha destacat que este protocol serà «pioner en tota Espanya» i «fruit de la col·laboració imprescindible entre les administracions». Ha detallat que la setmana que ve estarà ja totalment acabat el protocol per a posar-lo a funcionar.

Últimes notícies

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.