11.3 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

L’hospital de campanya d’Alacant acollirà als migrants que arriben en pastera i hagen de fer quarantena

 

La Generalitat i la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ultimen un protocol per a que els migrants que arriben a les costes en pastera guarden quarantena en l’hospital de campanya d’Alacant, que la Generalitat posarà a la disposició de l’Executiu central. Se’ls practicaran PCR i, si algun dona positiu en coronavirus, se’ls confinarà a tots en esta infraestructura.

 

D’esta manera, ho han anunciat la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, després d’una reunió de coordinació de seguretat en la que també han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig; la consellera de Sanitat, Ana Barceló i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La reunió, segons ha detallat Bravo, ha servit per a «posar en marxa un protocol que permetrà posar a la disposició del Govern l’hospital de campanya d’Alacant» amb la finalitat de què «tots aquells migrants que arriben a les nostres costes i puguen ser sospitosos de coronavirus o estiguen obligats perquè a un d’ells se li haja detectat el virus, guarden el confinament». Preveuen que esta mesura estiga llesta la pròxima setmana.

 

Bravo ha destacat que d’esta manera es garantix un «espai digne» a on el personal de Creu Roja o l’ONG que determine el Govern assistirà a estes persones. «Al mateix temps, garantirem la seguretat necessària per a evitar que s’escapen, que isquen, que se’n vagen i contagien a terceres persones», ha recalcat, abans d’incidir en què, igualment, es «garantirà a través de l’ONG l‘acolliment social que hem de prestar per la situació en la que es troben».

 

La consellera ha insistit en què els migrants «venen a les nostres costes buscant una millor vida i per tant amb unes ànsies de llibertat», però ha assenyalat que en les circumstàncies actuals de pandèmia cal «controlar el virus pel bé d’ells i pel bé de la ciutadania».

 

Col·laboració entre institucions

Ha assenyalat que «la casuística és molt complexa» i tant forces i cossos de seguretat com a Sanitat i la Delegació estan «treballant també amb el Ministeri per a tancar el protocol». D’esta forma, ha destacat que són diferents les institucions que han de col·laborar.

 

«Estem parlant d’una competència estatal evidentment», ha indicat, per a afegir que la Generalitat «ha volgut col·laborar, donar suport al Govern en les nostres infraestructures per a una millor gestió que permeta buscar l’equilibri entre la dignitat dels seus drets, l’assistència sanitària» i «tota l’assistència social immediata que requerixen».

 

En esta línia, la delegada del Govern ha agraït la predisposició del govern autonòmic i ha destacat que este protocol serà «pioner en tota Espanya» i «fruit de la col·laboració imprescindible entre les administracions». Ha detallat que la setmana que ve estarà ja totalment acabat el protocol per a posar-lo a funcionar.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja a la Comunitat per pluges intenses

Aemet ha activat l'avís taronja per pluges en el litoral nord d'Alacant, Cadis i Màlaga, i manté avisos grocs per pluja, neu i mala mar.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.

València. Llum i cendra presenta un retrat íntim de la ciutat amb textos de Raquel Bada i il·lustracions de Rosa Fuster

La col·lecció de viatge de Tintablanca ha incorporat València amb un volum escrit per Raquel Bada i il·lustrat per Rosa Fuster, que recorre la ciutat des de l'Albufera fins a la recent dana.

Indonèsia confirma la recuperació del cadàver de l’espanyol Fernando Martín després del naufragi

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre. La busca de dos menors continua i la Policia manté oberta una investigació per possible negligència.

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.