L’hospital de campanya d’Alacant acollirà als migrants que arriben en pastera i hagen de fer quarantena

 

La Generalitat i la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ultimen un protocol per a que els migrants que arriben a les costes en pastera guarden quarantena en l’hospital de campanya d’Alacant, que la Generalitat posarà a la disposició de l’Executiu central. Se’ls practicaran PCR i, si algun dona positiu en coronavirus, se’ls confinarà a tots en esta infraestructura.

 

D’esta manera, ho han anunciat la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, després d’una reunió de coordinació de seguretat en la que també han participat el president de la Generalitat, Ximo Puig; la consellera de Sanitat, Ana Barceló i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La reunió, segons ha detallat Bravo, ha servit per a «posar en marxa un protocol que permetrà posar a la disposició del Govern l’hospital de campanya d’Alacant» amb la finalitat de què «tots aquells migrants que arriben a les nostres costes i puguen ser sospitosos de coronavirus o estiguen obligats perquè a un d’ells se li haja detectat el virus, guarden el confinament». Preveuen que esta mesura estiga llesta la pròxima setmana.

 

Bravo ha destacat que d’esta manera es garantix un «espai digne» a on el personal de Creu Roja o l’ONG que determine el Govern assistirà a estes persones. «Al mateix temps, garantirem la seguretat necessària per a evitar que s’escapen, que isquen, que se’n vagen i contagien a terceres persones», ha recalcat, abans d’incidir en què, igualment, es «garantirà a través de l’ONG l‘acolliment social que hem de prestar per la situació en la que es troben».

 

La consellera ha insistit en què els migrants «venen a les nostres costes buscant una millor vida i per tant amb unes ànsies de llibertat», però ha assenyalat que en les circumstàncies actuals de pandèmia cal «controlar el virus pel bé d’ells i pel bé de la ciutadania».

 

Col·laboració entre institucions

Ha assenyalat que «la casuística és molt complexa» i tant forces i cossos de seguretat com a Sanitat i la Delegació estan «treballant també amb el Ministeri per a tancar el protocol». D’esta forma, ha destacat que són diferents les institucions que han de col·laborar.

 

«Estem parlant d’una competència estatal evidentment», ha indicat, per a afegir que la Generalitat «ha volgut col·laborar, donar suport al Govern en les nostres infraestructures per a una millor gestió que permeta buscar l’equilibri entre la dignitat dels seus drets, l’assistència sanitària» i «tota l’assistència social immediata que requerixen».

 

En esta línia, la delegada del Govern ha agraït la predisposició del govern autonòmic i ha destacat que este protocol serà «pioner en tota Espanya» i «fruit de la col·laboració imprescindible entre les administracions». Ha detallat que la setmana que ve estarà ja totalment acabat el protocol per a posar-lo a funcionar.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.