Igualtat estudiarà si s’exigix estar vacunat per a poder ingressar en una residència

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, estudiarà amb el sector i la conselleria de Sanitat una nova normativa per a regular com ha de ser la vida en les residències després de la vacunació i si s’establix l’exigència d‘estar immunitzat contra el Covid per a poder ingressar.

 

Oltra, després de reunir-se amb entitats representants de les persones en situació de dependència, ha explicat que d’ací a finals de març, una volta que tota la xarxa estiga vacunada, s’haurà d’aprovar una nova normativa per a «establir canvis que augmenten el confort en els residents». Un dels aspectes que haurà de regular-se és determinar si per a poder ingressar en una residència, a demés d’una PCR negativa com s’exigix ara, també es requerix estar vacunat.

 

Sobre este tema, ha aclarit que esta nova normativa no té res a vore amb els plans d’escalada i desescalada de les residències que ja estan contemplats en les actual resolució i que estan determinats pel nivell epidemiològic de cada moment del municipi a on se situen.

 

D’esta manera, ha recordat que este decret regula les restriccions que ha de seguir cada residència en funció de nivell d’alerta del municipi en el que es trobe i que regulen l’eixida de les residències o les visites ordinàries o a les visites de força major que en l’actual resolució ja estan vinculades. «Si un municipi està en alerta 0 o 1 pràcticament es pot fer vida normal en la residència, però si està en alerta 3 o 4 s’establixen moltes restriccions».

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.