Igualtat estudiarà si s’exigix estar vacunat per a poder ingressar en una residència

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, estudiarà amb el sector i la conselleria de Sanitat una nova normativa per a regular com ha de ser la vida en les residències després de la vacunació i si s’establix l’exigència d‘estar immunitzat contra el Covid per a poder ingressar.

 

Oltra, després de reunir-se amb entitats representants de les persones en situació de dependència, ha explicat que d’ací a finals de març, una volta que tota la xarxa estiga vacunada, s’haurà d’aprovar una nova normativa per a «establir canvis que augmenten el confort en els residents». Un dels aspectes que haurà de regular-se és determinar si per a poder ingressar en una residència, a demés d’una PCR negativa com s’exigix ara, també es requerix estar vacunat.

 

Sobre este tema, ha aclarit que esta nova normativa no té res a vore amb els plans d’escalada i desescalada de les residències que ja estan contemplats en les actual resolució i que estan determinats pel nivell epidemiològic de cada moment del municipi a on se situen.

 

D’esta manera, ha recordat que este decret regula les restriccions que ha de seguir cada residència en funció de nivell d’alerta del municipi en el que es trobe i que regulen l’eixida de les residències o les visites ordinàries o a les visites de força major que en l’actual resolució ja estan vinculades. «Si un municipi està en alerta 0 o 1 pràcticament es pot fer vida normal en la residència, però si està en alerta 3 o 4 s’establixen moltes restriccions».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.