Igualtat estudiarà si s’exigix estar vacunat per a poder ingressar en una residència

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, estudiarà amb el sector i la conselleria de Sanitat una nova normativa per a regular com ha de ser la vida en les residències després de la vacunació i si s’establix l’exigència d‘estar immunitzat contra el Covid per a poder ingressar.

 

Oltra, després de reunir-se amb entitats representants de les persones en situació de dependència, ha explicat que d’ací a finals de març, una volta que tota la xarxa estiga vacunada, s’haurà d’aprovar una nova normativa per a «establir canvis que augmenten el confort en els residents». Un dels aspectes que haurà de regular-se és determinar si per a poder ingressar en una residència, a demés d’una PCR negativa com s’exigix ara, també es requerix estar vacunat.

 

Sobre este tema, ha aclarit que esta nova normativa no té res a vore amb els plans d’escalada i desescalada de les residències que ja estan contemplats en les actual resolució i que estan determinats pel nivell epidemiològic de cada moment del municipi a on se situen.

 

D’esta manera, ha recordat que este decret regula les restriccions que ha de seguir cada residència en funció de nivell d’alerta del municipi en el que es trobe i que regulen l’eixida de les residències o les visites ordinàries o a les visites de força major que en l’actual resolució ja estan vinculades. «Si un municipi està en alerta 0 o 1 pràcticament es pot fer vida normal en la residència, però si està en alerta 3 o 4 s’establixen moltes restriccions».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.