Igualtat estudiarà si s’exigix estar vacunat per a poder ingressar en una residència

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, estudiarà amb el sector i la conselleria de Sanitat una nova normativa per a regular com ha de ser la vida en les residències després de la vacunació i si s’establix l’exigència d‘estar immunitzat contra el Covid per a poder ingressar.

 

Oltra, després de reunir-se amb entitats representants de les persones en situació de dependència, ha explicat que d’ací a finals de març, una volta que tota la xarxa estiga vacunada, s’haurà d’aprovar una nova normativa per a «establir canvis que augmenten el confort en els residents». Un dels aspectes que haurà de regular-se és determinar si per a poder ingressar en una residència, a demés d’una PCR negativa com s’exigix ara, també es requerix estar vacunat.

 

Sobre este tema, ha aclarit que esta nova normativa no té res a vore amb els plans d’escalada i desescalada de les residències que ja estan contemplats en les actual resolució i que estan determinats pel nivell epidemiològic de cada moment del municipi a on se situen.

 

D’esta manera, ha recordat que este decret regula les restriccions que ha de seguir cada residència en funció de nivell d’alerta del municipi en el que es trobe i que regulen l’eixida de les residències o les visites ordinàries o a les visites de força major que en l’actual resolució ja estan vinculades. «Si un municipi està en alerta 0 o 1 pràcticament es pot fer vida normal en la residència, però si està en alerta 3 o 4 s’establixen moltes restriccions».

Últimes notícies

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.