Igualtat estudiarà si s’exigix estar vacunat per a poder ingressar en una residència

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, estudiarà amb el sector i la conselleria de Sanitat una nova normativa per a regular com ha de ser la vida en les residències després de la vacunació i si s’establix l’exigència d‘estar immunitzat contra el Covid per a poder ingressar.

 

Oltra, després de reunir-se amb entitats representants de les persones en situació de dependència, ha explicat que d’ací a finals de març, una volta que tota la xarxa estiga vacunada, s’haurà d’aprovar una nova normativa per a «establir canvis que augmenten el confort en els residents». Un dels aspectes que haurà de regular-se és determinar si per a poder ingressar en una residència, a demés d’una PCR negativa com s’exigix ara, també es requerix estar vacunat.

 

Sobre este tema, ha aclarit que esta nova normativa no té res a vore amb els plans d’escalada i desescalada de les residències que ja estan contemplats en les actual resolució i que estan determinats pel nivell epidemiològic de cada moment del municipi a on se situen.

 

D’esta manera, ha recordat que este decret regula les restriccions que ha de seguir cada residència en funció de nivell d’alerta del municipi en el que es trobe i que regulen l’eixida de les residències o les visites ordinàries o a les visites de força major que en l’actual resolució ja estan vinculades. «Si un municipi està en alerta 0 o 1 pràcticament es pot fer vida normal en la residència, però si està en alerta 3 o 4 s’establixen moltes restriccions».

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.