Illa anuncia que s’elaborarà un document amb les persones que decidisquen no vacunar-se

 

Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra en el camí.

 

Les vacunes han provocat una autèntica lluita titànica en els mercats internacionals. Una batalla que es mesura en diferents barems, siga de temperatura de conservació, eficàcia, preu o quantia de distribució. Este procés sense precedents de coordinació a nivell global ha permès generar una resposta ràpida i plural davant del Covid-19.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en ‘Al Rojo Vivo’ una decisió que s’havia comentat des de l’executiu i és que existirà un registre que inclourà els noms dels qui decidisquen no vacunar-se contra el Covid19. A demés, este document no estarà únicament en mans del govern nacional, sinó que serà distribuït a la Unió Europea.

 

Una llista per?

El ministre de Sanitat ha explicat que la llista serà completament confidencial -com a mínim per a l’accés públic- però sí que es compartirà amb la institució europea. «El rebuig a la vacunació es consignarà amb un registre, però no serà un document públic, es respectaran sempre les dades que es recullen», assenyala Illa.

 

D’altra banda, ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania perquè accidesica a la vacunació, apel·lant a la solidaritat ciutadana per a evitar el contagi amb altres persones. El procés es farà a través d’una citació pública, un dret de total voluntarietat, però que no comptarà amb el mencionat registre.

 

En el cas que un individu opte per l’opció de no vacunar-se s’empararà a la Llei Orgànica 3/1986 del 14 d’abril, que fa referència a les mesures especials en matèria de salut públic. Tot això serà sense perjudici del deure de col·laboració que recau sobre les persones físiques segons un comunicat de l’Estratègia de Vacunació contra el coronavirus.

 

Tot i que no existix un control estricte o una obligatorietat, no es descarta que algunes empreses es neguen a contractar persones que no s’han vacunat. Este fet es contempla des de les administracions empresarials pel risc de contagi, sobretot en aquelles activitats laborals que es puguen fer de cara el públic.

 

A on quedarà recollida esta informació?          

El registre per nom i cognoms no serà l’únic terme que recollirà este document, sinó que també s’indicarà el número de dosis injectades. Això es fa perquè les sis vacunes aprovades per la Unió Europea requerixen dos dosis. Segons explica el govern central, des del pla es crearà este document «amb la finalitat de conèixer les possibles raons de reticència en diferents grups de població».

 

El seguiment forma part d’una sèrie de mesures adoptades prèvies a la situació pandèmica i que ja es pretenia fer davant de qualsevol mena de malaltia. En una revisió del document inicial de l’Estratègia de Vacunació publicat per Sanitat, es menciona la possibilitat que un pacient s’haja negat a vacunar-se i a conseqüència tinga la taca d’una història clínica o registre de vacunació. El ciutadà pot emparar-se a la seua lliure elecció de prendre la decisió que no està recolzada per cap expert de la comunitat sanitària.

 

Actualment es desconeix com serà el registre comú europeu perquè des de sanitat no s’han aportat més dades. Més enllà d’un registre estadístic de motius, des de la població existix cert escepticisme per les conseqüències que pot arribar a tindre.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.