Illa anuncia que s’elaborarà un document amb les persones que decidisquen no vacunar-se

 

Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra en el camí.

 

Les vacunes han provocat una autèntica lluita titànica en els mercats internacionals. Una batalla que es mesura en diferents barems, siga de temperatura de conservació, eficàcia, preu o quantia de distribució. Este procés sense precedents de coordinació a nivell global ha permès generar una resposta ràpida i plural davant del Covid-19.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en ‘Al Rojo Vivo’ una decisió que s’havia comentat des de l’executiu i és que existirà un registre que inclourà els noms dels qui decidisquen no vacunar-se contra el Covid19. A demés, este document no estarà únicament en mans del govern nacional, sinó que serà distribuït a la Unió Europea.

 

Una llista per?

El ministre de Sanitat ha explicat que la llista serà completament confidencial -com a mínim per a l’accés públic- però sí que es compartirà amb la institució europea. «El rebuig a la vacunació es consignarà amb un registre, però no serà un document públic, es respectaran sempre les dades que es recullen», assenyala Illa.

 

D’altra banda, ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania perquè accidesica a la vacunació, apel·lant a la solidaritat ciutadana per a evitar el contagi amb altres persones. El procés es farà a través d’una citació pública, un dret de total voluntarietat, però que no comptarà amb el mencionat registre.

 

En el cas que un individu opte per l’opció de no vacunar-se s’empararà a la Llei Orgànica 3/1986 del 14 d’abril, que fa referència a les mesures especials en matèria de salut públic. Tot això serà sense perjudici del deure de col·laboració que recau sobre les persones físiques segons un comunicat de l’Estratègia de Vacunació contra el coronavirus.

 

Tot i que no existix un control estricte o una obligatorietat, no es descarta que algunes empreses es neguen a contractar persones que no s’han vacunat. Este fet es contempla des de les administracions empresarials pel risc de contagi, sobretot en aquelles activitats laborals que es puguen fer de cara el públic.

 

A on quedarà recollida esta informació?          

El registre per nom i cognoms no serà l’únic terme que recollirà este document, sinó que també s’indicarà el número de dosis injectades. Això es fa perquè les sis vacunes aprovades per la Unió Europea requerixen dos dosis. Segons explica el govern central, des del pla es crearà este document «amb la finalitat de conèixer les possibles raons de reticència en diferents grups de població».

 

El seguiment forma part d’una sèrie de mesures adoptades prèvies a la situació pandèmica i que ja es pretenia fer davant de qualsevol mena de malaltia. En una revisió del document inicial de l’Estratègia de Vacunació publicat per Sanitat, es menciona la possibilitat que un pacient s’haja negat a vacunar-se i a conseqüència tinga la taca d’una història clínica o registre de vacunació. El ciutadà pot emparar-se a la seua lliure elecció de prendre la decisió que no està recolzada per cap expert de la comunitat sanitària.

 

Actualment es desconeix com serà el registre comú europeu perquè des de sanitat no s’han aportat més dades. Més enllà d’un registre estadístic de motius, des de la població existix cert escepticisme per les conseqüències que pot arribar a tindre.

Últimes notícies

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.