11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Illa anuncia que s’elaborarà un document amb les persones que decidisquen no vacunar-se

 

Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra en el camí.

 

Les vacunes han provocat una autèntica lluita titànica en els mercats internacionals. Una batalla que es mesura en diferents barems, siga de temperatura de conservació, eficàcia, preu o quantia de distribució. Este procés sense precedents de coordinació a nivell global ha permès generar una resposta ràpida i plural davant del Covid-19.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en ‘Al Rojo Vivo’ una decisió que s’havia comentat des de l’executiu i és que existirà un registre que inclourà els noms dels qui decidisquen no vacunar-se contra el Covid19. A demés, este document no estarà únicament en mans del govern nacional, sinó que serà distribuït a la Unió Europea.

 

Una llista per?

El ministre de Sanitat ha explicat que la llista serà completament confidencial -com a mínim per a l’accés públic- però sí que es compartirà amb la institució europea. «El rebuig a la vacunació es consignarà amb un registre, però no serà un document públic, es respectaran sempre les dades que es recullen», assenyala Illa.

 

D’altra banda, ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania perquè accidesica a la vacunació, apel·lant a la solidaritat ciutadana per a evitar el contagi amb altres persones. El procés es farà a través d’una citació pública, un dret de total voluntarietat, però que no comptarà amb el mencionat registre.

 

En el cas que un individu opte per l’opció de no vacunar-se s’empararà a la Llei Orgànica 3/1986 del 14 d’abril, que fa referència a les mesures especials en matèria de salut públic. Tot això serà sense perjudici del deure de col·laboració que recau sobre les persones físiques segons un comunicat de l’Estratègia de Vacunació contra el coronavirus.

 

Tot i que no existix un control estricte o una obligatorietat, no es descarta que algunes empreses es neguen a contractar persones que no s’han vacunat. Este fet es contempla des de les administracions empresarials pel risc de contagi, sobretot en aquelles activitats laborals que es puguen fer de cara el públic.

 

A on quedarà recollida esta informació?          

El registre per nom i cognoms no serà l’únic terme que recollirà este document, sinó que també s’indicarà el número de dosis injectades. Això es fa perquè les sis vacunes aprovades per la Unió Europea requerixen dos dosis. Segons explica el govern central, des del pla es crearà este document «amb la finalitat de conèixer les possibles raons de reticència en diferents grups de població».

 

El seguiment forma part d’una sèrie de mesures adoptades prèvies a la situació pandèmica i que ja es pretenia fer davant de qualsevol mena de malaltia. En una revisió del document inicial de l’Estratègia de Vacunació publicat per Sanitat, es menciona la possibilitat que un pacient s’haja negat a vacunar-se i a conseqüència tinga la taca d’una història clínica o registre de vacunació. El ciutadà pot emparar-se a la seua lliure elecció de prendre la decisió que no està recolzada per cap expert de la comunitat sanitària.

 

Actualment es desconeix com serà el registre comú europeu perquè des de sanitat no s’han aportat més dades. Més enllà d’un registre estadístic de motius, des de la població existix cert escepticisme per les conseqüències que pot arribar a tindre.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.