Illa anuncia que s’elaborarà un document amb les persones que decidisquen no vacunar-se

Ejemplo de shortcode con estilo
  Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra […]

 

Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra en el camí.

 

Les vacunes han provocat una autèntica lluita titànica en els mercats internacionals. Una batalla que es mesura en diferents barems, siga de temperatura de conservació, eficàcia, preu o quantia de distribució. Este procés sense precedents de coordinació a nivell global ha permès generar una resposta ràpida i plural davant del Covid-19.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en ‘Al Rojo Vivo’ una decisió que s’havia comentat des de l’executiu i és que existirà un registre que inclourà els noms dels qui decidisquen no vacunar-se contra el Covid–19. A demés, este document no estarà únicament en mans del govern nacional, sinó que serà distribuït a la Unió Europea.

 

Una llista per?

El ministre de Sanitat ha explicat que la llista serà completament confidencial -com a mínim per a l’accés públic- però sí que es compartirà amb la institució europea. «El rebuig a la vacunació es consignarà amb un registre, però no serà un document públic, es respectaran sempre les dades que es recullen», assenyala Illa.

 

D’altra banda, ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania perquè accidesica a la vacunació, apel·lant a la solidaritat ciutadana per a evitar el contagi amb altres persones. El procés es farà a través d’una citació pública, un dret de total voluntarietat, però que no comptarà amb el mencionat registre.

 

En el cas que un individu opte per l’opció de no vacunar-se s’empararà a la Llei Orgànica 3/1986 del 14 d’abril, que fa referència a les mesures especials en matèria de salut públic. Tot això serà sense perjudici del deure de col·laboració que recau sobre les persones físiques segons un comunicat de l’Estratègia de Vacunació contra el coronavirus.

 

Tot i que no existix un control estricte o una obligatorietat, no es descarta que algunes empreses es neguen a contractar persones que no s’han vacunat. Este fet es contempla des de les administracions empresarials pel risc de contagi, sobretot en aquelles activitats laborals que es puguen fer de cara el públic.

 

A on quedarà recollida esta informació?          

El registre per nom i cognoms no serà l’únic terme que recollirà este document, sinó que també s’indicarà el número de dosis injectades. Això es fa perquè les sis vacunes aprovades per la Unió Europea requerixen dos dosis. Segons explica el govern central, des del pla es crearà este document «amb la finalitat de conèixer les possibles raons de reticència en diferents grups de població».

 

El seguiment forma part d’una sèrie de mesures adoptades prèvies a la situació pandèmica i que ja es pretenia fer davant de qualsevol mena de malaltia. En una revisió del document inicial de l’Estratègia de Vacunació publicat per Sanitat, es menciona la possibilitat que un pacient s’haja negat a vacunar-se i a conseqüència tinga la taca d’una història clínica o registre de vacunació. El ciutadà pot emparar-se a la seua lliure elecció de prendre la decisió que no està recolzada per cap expert de la comunitat sanitària.

 

Actualment es desconeix com serà el registre comú europeu perquè des de sanitat no s’han aportat més dades. Més enllà d’un registre estadístic de motius, des de la població existix cert escepticisme per les conseqüències que pot arribar a tindre.

Últimes notícies

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.