Illa anuncia que s’elaborarà un document amb les persones que decidisquen no vacunar-se

 

Amb algunes comunitats autònomes patint rebrots a causa de la pandèmia, una tendència a l’alça de les mesures restrictives i el començament del pla de vacunació, s’espera que des del govern espanyol es faja un registre més detallat d’aquells que han accedit a la resistència contra la pandèmia, o no han suposat una pedra en el camí.

 

Les vacunes han provocat una autèntica lluita titànica en els mercats internacionals. Una batalla que es mesura en diferents barems, siga de temperatura de conservació, eficàcia, preu o quantia de distribució. Este procés sense precedents de coordinació a nivell global ha permès generar una resposta ràpida i plural davant del Covid-19.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en ‘Al Rojo Vivo’ una decisió que s’havia comentat des de l’executiu i és que existirà un registre que inclourà els noms dels qui decidisquen no vacunar-se contra el Covid19. A demés, este document no estarà únicament en mans del govern nacional, sinó que serà distribuït a la Unió Europea.

 

Una llista per?

El ministre de Sanitat ha explicat que la llista serà completament confidencial -com a mínim per a l’accés públic- però sí que es compartirà amb la institució europea. «El rebuig a la vacunació es consignarà amb un registre, però no serà un document públic, es respectaran sempre les dades que es recullen», assenyala Illa.

 

D’altra banda, ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania perquè accidesica a la vacunació, apel·lant a la solidaritat ciutadana per a evitar el contagi amb altres persones. El procés es farà a través d’una citació pública, un dret de total voluntarietat, però que no comptarà amb el mencionat registre.

 

En el cas que un individu opte per l’opció de no vacunar-se s’empararà a la Llei Orgànica 3/1986 del 14 d’abril, que fa referència a les mesures especials en matèria de salut públic. Tot això serà sense perjudici del deure de col·laboració que recau sobre les persones físiques segons un comunicat de l’Estratègia de Vacunació contra el coronavirus.

 

Tot i que no existix un control estricte o una obligatorietat, no es descarta que algunes empreses es neguen a contractar persones que no s’han vacunat. Este fet es contempla des de les administracions empresarials pel risc de contagi, sobretot en aquelles activitats laborals que es puguen fer de cara el públic.

 

A on quedarà recollida esta informació?          

El registre per nom i cognoms no serà l’únic terme que recollirà este document, sinó que també s’indicarà el número de dosis injectades. Això es fa perquè les sis vacunes aprovades per la Unió Europea requerixen dos dosis. Segons explica el govern central, des del pla es crearà este document «amb la finalitat de conèixer les possibles raons de reticència en diferents grups de població».

 

El seguiment forma part d’una sèrie de mesures adoptades prèvies a la situació pandèmica i que ja es pretenia fer davant de qualsevol mena de malaltia. En una revisió del document inicial de l’Estratègia de Vacunació publicat per Sanitat, es menciona la possibilitat que un pacient s’haja negat a vacunar-se i a conseqüència tinga la taca d’una història clínica o registre de vacunació. El ciutadà pot emparar-se a la seua lliure elecció de prendre la decisió que no està recolzada per cap expert de la comunitat sanitària.

 

Actualment es desconeix com serà el registre comú europeu perquè des de sanitat no s’han aportat més dades. Més enllà d’un registre estadístic de motius, des de la població existix cert escepticisme per les conseqüències que pot arribar a tindre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.