Illa «creu» que no hi haurà un segon confinament total

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha donat per fet que «no hi haurà un segon confinament total». D’esta manera ho ha dit este dilluns, 29 de juny, en una entrevista concedida a ‘El Món a RAC1’, després de què el titular de Sanitat haja pogut retornar a sa casa, en Catalunya, després de més de quatre mesos de crisi sanitària. Alhora, Illa ha advertit que, «si hem d’aplicar el confinament total, ho farem». Illa considera que els confinaments que es puguen produir seran «’quirúrgics’, més locals i territorials».

 

Per a Illa, «no podem donar per feta una segona onada en la tardor, però l’hem de prevore i estar preparats». «Si vinguera, jo crec que seria d’una intensitat menor», ha explicat en els micròfons de RAC1. El ministre també ha parlat sobre la vacuna del virus, que situa cap a la primavera de 2021. «En Europa ens hem posat d’acord per a comprar les vacunes i distribuir-les equitativament. Fins que no tinguem una vacuna o un tractament eficaç hem de detectar els brots de forma precoç i aïllar», ha recordat.

 

Primer viatge internacional de Sánchez després del Covid-19

En un altre ordre de coses, el president del Govern, Pedro Sánchez, viatja este dimarts fins a Mauritània per a participar en la cimera internacional sobre Sahel. Es tracta del primer desplaçament internacional del cap de l’Executiu des de què va començar la crisi del Covid-19. En la cimera coincidirà amb el president francés, Emmanuel Macron, i amb el president de Mauritània, Mohamed Ould Ghazouani. De fet, Sánchez i Macron són els dos únics líders europeus que es desplaçaran fins a Mauritània. Sánchez té previst mantindre una trobada bilateral amb el president de Mauritània i farà entrega d’un carregament d’ajuda a este país per a lluitar contra el coronavirus.

 

Segons la Moncloa, «la cooperació en matèria de gestió de fluxos migratoris és un aspecte central, tot i que no l’únic» de la relació entre els dos països. El president de Mauritània ha convidat als caps d’estat i de Govern dels països del G-5 Sahel, format per Mauritània, Níger, Burkina Faso, Mali i Txad, i alguns líders europeus (França, Alemanya, Itàlia i Espanya). També participarà de la cimera el secretari general de les Nacions Unides, Antonio Guterres, i el president de la Comissió de la Unió Africana, Moussa Faki Mahamat, entre d’altres.

 

Esta serà la segona volta que Sánchez visita l’Àfrica des de què és president del Govern espanyol. El desembre del 2018 va viatjar fins a Mali.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.