Illa «creu» que no hi haurà un segon confinament total

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha donat per fet que «no hi haurà un segon confinament total». D’esta manera ho ha dit este dilluns, 29 de juny, en una entrevista concedida a ‘El Món a RAC1’, després de què el titular de Sanitat haja pogut retornar a sa casa, en Catalunya, després de més de quatre mesos de crisi sanitària. Alhora, Illa ha advertit que, «si hem d’aplicar el confinament total, ho farem». Illa considera que els confinaments que es puguen produir seran «’quirúrgics’, més locals i territorials».

 

Per a Illa, «no podem donar per feta una segona onada en la tardor, però l’hem de prevore i estar preparats». «Si vinguera, jo crec que seria d’una intensitat menor», ha explicat en els micròfons de RAC1. El ministre també ha parlat sobre la vacuna del virus, que situa cap a la primavera de 2021. «En Europa ens hem posat d’acord per a comprar les vacunes i distribuir-les equitativament. Fins que no tinguem una vacuna o un tractament eficaç hem de detectar els brots de forma precoç i aïllar», ha recordat.

 

Primer viatge internacional de Sánchez després del Covid-19

En un altre ordre de coses, el president del Govern, Pedro Sánchez, viatja este dimarts fins a Mauritània per a participar en la cimera internacional sobre Sahel. Es tracta del primer desplaçament internacional del cap de l’Executiu des de què va començar la crisi del Covid-19. En la cimera coincidirà amb el president francés, Emmanuel Macron, i amb el president de Mauritània, Mohamed Ould Ghazouani. De fet, Sánchez i Macron són els dos únics líders europeus que es desplaçaran fins a Mauritània. Sánchez té previst mantindre una trobada bilateral amb el president de Mauritània i farà entrega d’un carregament d’ajuda a este país per a lluitar contra el coronavirus.

 

Segons la Moncloa, «la cooperació en matèria de gestió de fluxos migratoris és un aspecte central, tot i que no l’únic» de la relació entre els dos països. El president de Mauritània ha convidat als caps d’estat i de Govern dels països del G-5 Sahel, format per Mauritània, Níger, Burkina Faso, Mali i Txad, i alguns líders europeus (França, Alemanya, Itàlia i Espanya). També participarà de la cimera el secretari general de les Nacions Unides, Antonio Guterres, i el president de la Comissió de la Unió Africana, Moussa Faki Mahamat, entre d’altres.

 

Esta serà la segona volta que Sánchez visita l’Àfrica des de què és president del Govern espanyol. El desembre del 2018 va viatjar fins a Mali.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU