Illa «creu» que no hi haurà un segon confinament total

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha donat per fet que «no hi haurà un segon confinament total». D’esta manera ho ha dit este dilluns, 29 de juny, en una entrevista concedida a ‘El Món a RAC1’, després de què el titular de Sanitat haja pogut retornar a sa casa, en Catalunya, després de més de quatre mesos de crisi sanitària. Alhora, Illa ha advertit que, «si hem d’aplicar el confinament total, ho farem». Illa considera que els confinaments que es puguen produir seran «’quirúrgics’, més locals i territorials».

 

Per a Illa, «no podem donar per feta una segona onada en la tardor, però l’hem de prevore i estar preparats». «Si vinguera, jo crec que seria d’una intensitat menor», ha explicat en els micròfons de RAC1. El ministre també ha parlat sobre la vacuna del virus, que situa cap a la primavera de 2021. «En Europa ens hem posat d’acord per a comprar les vacunes i distribuir-les equitativament. Fins que no tinguem una vacuna o un tractament eficaç hem de detectar els brots de forma precoç i aïllar», ha recordat.

 

Primer viatge internacional de Sánchez després del Covid-19

En un altre ordre de coses, el president del Govern, Pedro Sánchez, viatja este dimarts fins a Mauritània per a participar en la cimera internacional sobre Sahel. Es tracta del primer desplaçament internacional del cap de l’Executiu des de què va començar la crisi del Covid-19. En la cimera coincidirà amb el president francés, Emmanuel Macron, i amb el president de Mauritània, Mohamed Ould Ghazouani. De fet, Sánchez i Macron són els dos únics líders europeus que es desplaçaran fins a Mauritània. Sánchez té previst mantindre una trobada bilateral amb el president de Mauritània i farà entrega d’un carregament d’ajuda a este país per a lluitar contra el coronavirus.

 

Segons la Moncloa, «la cooperació en matèria de gestió de fluxos migratoris és un aspecte central, tot i que no l’únic» de la relació entre els dos països. El president de Mauritània ha convidat als caps d’estat i de Govern dels països del G-5 Sahel, format per Mauritània, Níger, Burkina Faso, Mali i Txad, i alguns líders europeus (França, Alemanya, Itàlia i Espanya). També participarà de la cimera el secretari general de les Nacions Unides, Antonio Guterres, i el president de la Comissió de la Unió Africana, Moussa Faki Mahamat, entre d’altres.

 

Esta serà la segona volta que Sánchez visita l’Àfrica des de què és president del Govern espanyol. El desembre del 2018 va viatjar fins a Mali.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.