11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Illa «creu» que no hi haurà un segon confinament total

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha donat per fet que «no hi haurà un segon confinament total». D’esta manera ho ha dit este dilluns, 29 de juny, en una entrevista concedida a ‘El Món a RAC1’, després de què el titular de Sanitat haja pogut retornar a sa casa, en Catalunya, després de més de quatre mesos de crisi sanitària. Alhora, Illa ha advertit que, «si hem d’aplicar el confinament total, ho farem». Illa considera que els confinaments que es puguen produir seran «’quirúrgics’, més locals i territorials».

 

Per a Illa, «no podem donar per feta una segona onada en la tardor, però l’hem de prevore i estar preparats». «Si vinguera, jo crec que seria d’una intensitat menor», ha explicat en els micròfons de RAC1. El ministre també ha parlat sobre la vacuna del virus, que situa cap a la primavera de 2021. «En Europa ens hem posat d’acord per a comprar les vacunes i distribuir-les equitativament. Fins que no tinguem una vacuna o un tractament eficaç hem de detectar els brots de forma precoç i aïllar», ha recordat.

 

Primer viatge internacional de Sánchez després del Covid-19

En un altre ordre de coses, el president del Govern, Pedro Sánchez, viatja este dimarts fins a Mauritània per a participar en la cimera internacional sobre Sahel. Es tracta del primer desplaçament internacional del cap de l’Executiu des de què va començar la crisi del Covid-19. En la cimera coincidirà amb el president francés, Emmanuel Macron, i amb el president de Mauritània, Mohamed Ould Ghazouani. De fet, Sánchez i Macron són els dos únics líders europeus que es desplaçaran fins a Mauritània. Sánchez té previst mantindre una trobada bilateral amb el president de Mauritània i farà entrega d’un carregament d’ajuda a este país per a lluitar contra el coronavirus.

 

Segons la Moncloa, «la cooperació en matèria de gestió de fluxos migratoris és un aspecte central, tot i que no l’únic» de la relació entre els dos països. El president de Mauritània ha convidat als caps d’estat i de Govern dels països del G-5 Sahel, format per Mauritània, Níger, Burkina Faso, Mali i Txad, i alguns líders europeus (França, Alemanya, Itàlia i Espanya). També participarà de la cimera el secretari general de les Nacions Unides, Antonio Guterres, i el president de la Comissió de la Unió Africana, Moussa Faki Mahamat, entre d’altres.

 

Esta serà la segona volta que Sánchez visita l’Àfrica des de què és president del Govern espanyol. El desembre del 2018 va viatjar fins a Mali.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs