Illa «creu» que no hi haurà un segon confinament total

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha donat per fet que «no hi haurà un segon confinament total». D’esta manera ho ha dit este dilluns, 29 de juny, en una entrevista concedida a ‘El Món a RAC1’, després de què el titular de Sanitat haja pogut retornar a sa casa, en Catalunya, després de més de quatre mesos de crisi sanitària. Alhora, Illa ha advertit que, «si hem d’aplicar el confinament total, ho farem». Illa considera que els confinaments que es puguen produir seran «’quirúrgics’, més locals i territorials».

 

Per a Illa, «no podem donar per feta una segona onada en la tardor, però l’hem de prevore i estar preparats». «Si vinguera, jo crec que seria d’una intensitat menor», ha explicat en els micròfons de RAC1. El ministre també ha parlat sobre la vacuna del virus, que situa cap a la primavera de 2021. «En Europa ens hem posat d’acord per a comprar les vacunes i distribuir-les equitativament. Fins que no tinguem una vacuna o un tractament eficaç hem de detectar els brots de forma precoç i aïllar», ha recordat.

 

Primer viatge internacional de Sánchez després del Covid-19

En un altre ordre de coses, el president del Govern, Pedro Sánchez, viatja este dimarts fins a Mauritània per a participar en la cimera internacional sobre Sahel. Es tracta del primer desplaçament internacional del cap de l’Executiu des de què va començar la crisi del Covid-19. En la cimera coincidirà amb el president francés, Emmanuel Macron, i amb el president de Mauritània, Mohamed Ould Ghazouani. De fet, Sánchez i Macron són els dos únics líders europeus que es desplaçaran fins a Mauritània. Sánchez té previst mantindre una trobada bilateral amb el president de Mauritània i farà entrega d’un carregament d’ajuda a este país per a lluitar contra el coronavirus.

 

Segons la Moncloa, «la cooperació en matèria de gestió de fluxos migratoris és un aspecte central, tot i que no l’únic» de la relació entre els dos països. El president de Mauritània ha convidat als caps d’estat i de Govern dels països del G-5 Sahel, format per Mauritània, Níger, Burkina Faso, Mali i Txad, i alguns líders europeus (França, Alemanya, Itàlia i Espanya). També participarà de la cimera el secretari general de les Nacions Unides, Antonio Guterres, i el president de la Comissió de la Unió Africana, Moussa Faki Mahamat, entre d’altres.

 

Esta serà la segona volta que Sánchez visita l’Àfrica des de què és president del Govern espanyol. El desembre del 2018 va viatjar fins a Mali.

Últimes notícies

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.

Bernabé acusa a Vox de dictar els pressupostos i al PP d’acatxar el cap

Pilar Bernabé critica l'acord entre PP i Vox sobre els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i acusa els populars de sotmetre's a les exigències de la ultradreta.

RH BOTS llança dos robots humanoides de codi obert amb IA Física per a empreses

RH BOTS presenta els humanoides de codigo obert Bonico i Bonica, basats en IA Fisica, per a automatitzar tasques repetitives i millorar l'eficiència en empreses.

Baldoví recolza que Compromís treballe per a fer a Mónica Oltra alcaldessa de València

Joan Baldoví expressa el seu ple suport al fet que Compromís per València treballe perquè Mónica Oltra siga candidata a l'Alcaldia, suport que compartix Isaura Navarro i que també ha explicitat Joan Ribó.

Concentracions davant els hospitals denuncien la situacion limite de la sanitat publica valenciana

UGT convoca concentracions davant hospitals de la Comunitat Valenciana per a denunciar la situacion limite de la sanitat publica, la deterioració laboral i la falta de respostes de la Conselleria.

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.