ThinkTextil, proveïdor d’Inditex, compra Marie Claire amb un aval de la Generalitat Valenciana

El grup de serveis d’acabat i logística per al sector de la moda i retail ThinkTextil ampliarà la seua presència a la producció tèxtil amb l’adquisició del centenari fabricador castellonenc de calces Marie Claire amb un aval de la Generalitat Valenciana.

La tèxtil té la seua factoria principal a Vilafranca del Cid, un xicotet municipi de l’interior de la província, i un centre logístic a Borriol, amb uns 500 treballadors.

 

L’operació suposa un respir per a la companyia castellonenca, que en els últims anys havia acumulat caigudes de vendes i fortes pèrdues. De fet, l’empresa esperava reduir un 20% els seus ingressos respecte a 2019 per la pandèmia, en què ja va perdre més de 4 milions, i situar-los en 29 milions d’euros.
 

L’acord per a la compra va ser confirmat pels representants del sindicat Comissions Obreres, després de reunir-se amb el conseller valencià d’Hisenda, Vicent Soler. El Govern valencià, a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF), és un dels creditors de l’empresa, ja que en els últims anys havia avalat a la companyia tèxtil.

La seua intenció és continuar amb eixa política, pel fort pes econòmic de Marie Claire a la comarca dels Ports.

Per part seua, ThinkTextil es dedica a l’acabat i logística tèxtil, incloent-hi entre les seues operacions principals l’etiquetatge de peça, planxat, embutxacat, costura, a més de transport de mercaderia, logística inversa, emmagatzematge o e-commerce.

Amb la compra de Marie Claire s’assegura comptar amb un important actiu industrial en la confecció i costura precisament en un moment en què els problemes en el transport internacional i les cadenes de subministrament estan generant retards i encariments.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU