13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

La infanta Pilar, operada d’urgència en un hospital madrileny

La infanta Pilar

La infanta Pilar de Borbó ha hagut de ser operada | Cedida

 

Si hi ha una notícia que hui siga de màxima actualitat dins de la premsa del cor és que la infanta Pilar, tia paterna del rei Felip VI i que compta amb 82 anys d’edat, ha hagut de ser operada d’urgència per uns problemes intestinals.

D’esta manera, ha hagut d’abandonar el seu descans a Mallorca per a traslladar-se immediatament a Madrid on ha sigut operada.

L’origen de la situació

Segons s’ha donat a conèixer a través de mitjans de comunicació com ‘Hola!’, que ha aconseguit l’exclusiva, la germana del rei emèrit Juan Carlos I es trobava disfrutant d’uns dies de relax en l’habitatge que té en la localitat de Calviá, a Mallorca.

No obstant això, va començar a sentir-se indisposada i això va fer que es traslladara a l’hospital perquè el metge poguera examinar-la i donar-li un diagnòstic. El doctor li va indicar que necessitava ser traslladada de forma urgent a Madrid per a ser operada, pel que sembla segons algunes publicacions, per una obstrucció intestinal.

Després d’este consell, la infanta Pilar i la seua família van prendre les decisions adequades i a última hora d’este dissabte, arribava a la capital espanyola.

Directa l’hospital

La Infanta Pilar junto a su hijo, Fernando

Els seus fills estan sent el seu màxim suport | Bekia

 

Res més aterrar en l’aeroport, es va dirigir fins a la Clínica Ruber Internacional on el seu metge habitual va procedir a intervenir-la d’urgència.

La primera nit ingressada, segons les dades que s’han pogut conèixer, la infanta va comptar amb el suport de dos dels seus fills. En concret, de Simoneta i Fernando Gómez Acebo, que no es van separar d’ella en cap moment.

L’endemà, els dos van rebre el relleu dels altres dos germans Bruno i Beltrán.

Quin és el seu estat?

De moment, no s’ha donat a conèixer per part de la família cap informació sobre l’estat en el qual es troba la tia del Rei així com tampoc de quina ha sigut l’operació que se li ha dut a terme. Caldrà esperar per a descobrir si seguix ingressada i si està evolucionant de la manera més favorable possible.

Un nou problema de salut

Amb este nou problema, en este cas intestinal, la infanta Pilar ve a afegir un més a uns altres que ja ve arrossegant des de fa temps. En concret, el més significatiu és que patix artrosi, que ha heretat del seu pare. Una malaltia que també sofrixen la seua germana, la infanta Margarita, i el seu germà Juan Carlos, de màxima actualitat per una entrevista.

L’artrosi l’ha portat no només a haver de passar per quiròfan diverses vegades per problemes en el maluc sinó que ha fet que, en alguna ocasió, haja hagut d’acudir a algun acte públic en cadira de rodes. Caldrà esperar per a tindre més notícies de la infanta, a la qual es desitja una ràpida recuperació.

 

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.