12.9 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Infermeria demana agilitzar la vacunació en créixer els contagis entre professionals

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha urgit a l’Administració sanitària al fet que «agilite» la vacunació en este col·lectiu, tant de la pública com de la privada, davant de l’«augment de contagis entre professionals». En un comunicat, el president del COEV, Juan José Tirado, considera que la «vacunació de les infermeres autònomes o dels hospitals privats no pot demorar-se més i ha de ser immediata».

 

Per això, ha demanat Sanitat que aclarisca els dubtes davant la incertesa generada pel laboratori estatunidenc Pfizer, que ha advertit del retard en el lliurament de les seues vacunes contra el Covid-19 en tota Europa. El Col·legi d’Infermeria de València demana a l’Administració sanitària que agilite els processos i busque solucions perquè totes les infermeres valencianes siguen immunitzades de la forma més ràpida possible.

 

Des de l’entitat col·legial insistixen que les infermeres del sector privat han de ser vacunades al mateis temps que les dels centres públics i recorden que des de la Conselleria es va informar que la vacunació dels hospitals privats es durà a terme en els centres i amb els seus recursos.

 

«Resulta imprescindible la vacunació immediata»

Per als centres sanitaris més xicotets i infermeres autònomes, es vacunaria a través de les mútues i/o servicis de prevenció de riscos laborals, «però no s’han concretat dates ni detalls de la logística dissenyada i la vacunació s’està retardant més del compte», Tirado.

 

Recorda que «no pot demorar-se més i que resulta imprescindible la vacunació immediata de les infermeres dels hospitals privats o autònomes». El Col·legi rebutja qualsevol distinció entre personal sanitari públic i privat perquè «totes les professionals oferixen les mateixes cures als pacients i estan exposades de igual manera davant la pandèmia».

 

El COEV recorda que existix gran inquietud per l’incompliment de la prioritat en esta primera etapa, «per la tardança en la vacunació del personal sanitari de primera línia del sector privat i l’exclusió del mateix en la planificació de la vacunació enfront del coronavirus», redunda Tirat.

 

Una situació que es veu agreujada perquè l’alt índex de contagis entre els professionals sanitaris, «que en l’última setmana s’ha disparat». Indiquen que, segons dades de la Generalitat, s’ha passat de 2.334 a 3.578 treballadores afectades, és a dir, 1.244 més sanitaris que es troben de baixa, bé en quarantena (2.018) o afectats directament (1.560). La regió suma ja 6.476 casos acumulats totals de professionals sanitaris afectats.

 

Des del Col·legi d’Infermeria de València sol·liciten als gestors públics que buiden dubtes com si les persones que van rebre la primera dosi de Pfizer podrien admetre la segona dosi de la companyia Moderna sense patir contraindicacions.

 

En este sentit, assenyalen que experts als que han consultat aclarixen que s’evita perquè els laboratoris manquen dels estudis corresponents per a una combinació de vacunes. Les diferències es detallen en les fitxes tècniques i qualsevol problema, fins i tot per altres causes, derivaria en una greu responsabilitat legal.

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric