Pràcticament el 30% de la població d’Espanya viu en l’Euroregió Mediterrània

Dona embarassada en un carrer transitat

El creixement poblacional de l’Arc Mediterrani representa el 40% del total d’Espanya | Pixnio

 

Un indicador fonamental del dinamisme social i econòmic d’una regió és la població. En funció de la població que tinga, hi haurà majors o menors oportunitats de treball; millors o pitjors comunicacions i sistemes de transport; i uns servicis públics (escoles, hospitals…) més pròxims, o no, a les necessitats de la gent.

 

Els tres territoris de l’Euroregió Mediterrània, amb 13,7 milions de persones, representen pràcticament el 30% del total de la població espanyola. I, durant el període 1980-2018, l’Arc Mediterrani ha absorbit el 38,3% del creixement de la població de l’estat. És a dir, 3,6 dels 9,3 milions de l’increment de la població. Les altres regions d’Espanya que registren pujades són Madrid, Andalusia i les Canàries. Este creixement contrasta amb el que s’anomena la ‘España vaciada’, en particular, Castella i Lleó, Astúries, Galícia i Extremadura.

 

En este context, València, amb 5 milions d’habitants (dades del 2019), ha presentat un creixement significatiu d’un 37,9% de la població, tot i que en els últims anys ha mostrat una lleu disminució de la seua població amb un -0,15 milions, segons el padró des del 2010.

 

En el gràfic següent es pot comprovar tot el creixement o decreixement poblacional de totes les comunitats autònomes.

Gràfic sobre demografia de l'Informe Euromedi

El creixement de població ha sigut desigual en els últims 30 anys | Fundació Vincle – Informe Euromedi

 

Tota esta informació la podeu trobar, més ampliada, en l’’Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, publicat per la Fundació Vincle i que podeu trobar en llibreries. A demés, també podeu llegir la versió reduïda de l’informe en este enllaç.

Últimes notícies

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.