Pràcticament el 30% de la població d’Espanya viu en l’Euroregió Mediterrània

Dona embarassada en un carrer transitat

El creixement poblacional de l’Arc Mediterrani representa el 40% del total d’Espanya | Pixnio

 

Un indicador fonamental del dinamisme social i econòmic d’una regió és la població. En funció de la població que tinga, hi haurà majors o menors oportunitats de treball; millors o pitjors comunicacions i sistemes de transport; i uns servicis públics (escoles, hospitals…) més pròxims, o no, a les necessitats de la gent.

 

Els tres territoris de l’Euroregió Mediterrània, amb 13,7 milions de persones, representen pràcticament el 30% del total de la població espanyola. I, durant el període 1980-2018, l’Arc Mediterrani ha absorbit el 38,3% del creixement de la població de l’estat. És a dir, 3,6 dels 9,3 milions de l’increment de la població. Les altres regions d’Espanya que registren pujades són Madrid, Andalusia i les Canàries. Este creixement contrasta amb el que s’anomena la ‘España vaciada’, en particular, Castella i Lleó, Astúries, Galícia i Extremadura.

 

En este context, València, amb 5 milions d’habitants (dades del 2019), ha presentat un creixement significatiu d’un 37,9% de la població, tot i que en els últims anys ha mostrat una lleu disminució de la seua població amb un -0,15 milions, segons el padró des del 2010.

 

En el gràfic següent es pot comprovar tot el creixement o decreixement poblacional de totes les comunitats autònomes.

Gràfic sobre demografia de l'Informe Euromedi

El creixement de població ha sigut desigual en els últims 30 anys | Fundació Vincle – Informe Euromedi

 

Tota esta informació la podeu trobar, més ampliada, en l’’Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, publicat per la Fundació Vincle i que podeu trobar en llibreries. A demés, també podeu llegir la versió reduïda de l’informe en este enllaç.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.