Pràcticament el 30% de la població d’Espanya viu en l’Euroregió Mediterrània

Dona embarassada en un carrer transitat

El creixement poblacional de l’Arc Mediterrani representa el 40% del total d’Espanya | Pixnio

 

Un indicador fonamental del dinamisme social i econòmic d’una regió és la població. En funció de la població que tinga, hi haurà majors o menors oportunitats de treball; millors o pitjors comunicacions i sistemes de transport; i uns servicis públics (escoles, hospitals…) més pròxims, o no, a les necessitats de la gent.

 

Els tres territoris de l’Euroregió Mediterrània, amb 13,7 milions de persones, representen pràcticament el 30% del total de la població espanyola. I, durant el període 1980-2018, l’Arc Mediterrani ha absorbit el 38,3% del creixement de la població de l’estat. És a dir, 3,6 dels 9,3 milions de l’increment de la població. Les altres regions d’Espanya que registren pujades són Madrid, Andalusia i les Canàries. Este creixement contrasta amb el que s’anomena la ‘España vaciada’, en particular, Castella i Lleó, Astúries, Galícia i Extremadura.

 

En este context, València, amb 5 milions d’habitants (dades del 2019), ha presentat un creixement significatiu d’un 37,9% de la població, tot i que en els últims anys ha mostrat una lleu disminució de la seua població amb un -0,15 milions, segons el padró des del 2010.

 

En el gràfic següent es pot comprovar tot el creixement o decreixement poblacional de totes les comunitats autònomes.

Gràfic sobre demografia de l'Informe Euromedi

El creixement de població ha sigut desigual en els últims 30 anys | Fundació Vincle – Informe Euromedi

 

Tota esta informació la podeu trobar, més ampliada, en l’’Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, publicat per la Fundació Vincle i que podeu trobar en llibreries. A demés, també podeu llegir la versió reduïda de l’informe en este enllaç.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.