Pràcticament el 30% de la població d’Espanya viu en l’Euroregió Mediterrània

Dona embarassada en un carrer transitat

El creixement poblacional de l’Arc Mediterrani representa el 40% del total d’Espanya | Pixnio

 

Un indicador fonamental del dinamisme social i econòmic d’una regió és la població. En funció de la població que tinga, hi haurà majors o menors oportunitats de treball; millors o pitjors comunicacions i sistemes de transport; i uns servicis públics (escoles, hospitals…) més pròxims, o no, a les necessitats de la gent.

 

Els tres territoris de l’Euroregió Mediterrània, amb 13,7 milions de persones, representen pràcticament el 30% del total de la població espanyola. I, durant el període 1980-2018, l’Arc Mediterrani ha absorbit el 38,3% del creixement de la població de l’estat. És a dir, 3,6 dels 9,3 milions de l’increment de la població. Les altres regions d’Espanya que registren pujades són Madrid, Andalusia i les Canàries. Este creixement contrasta amb el que s’anomena la ‘España vaciada’, en particular, Castella i Lleó, Astúries, Galícia i Extremadura.

 

En este context, València, amb 5 milions d’habitants (dades del 2019), ha presentat un creixement significatiu d’un 37,9% de la població, tot i que en els últims anys ha mostrat una lleu disminució de la seua població amb un -0,15 milions, segons el padró des del 2010.

 

En el gràfic següent es pot comprovar tot el creixement o decreixement poblacional de totes les comunitats autònomes.

Gràfic sobre demografia de l'Informe Euromedi

El creixement de població ha sigut desigual en els últims 30 anys | Fundació Vincle – Informe Euromedi

 

Tota esta informació la podeu trobar, més ampliada, en l’’Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, publicat per la Fundació Vincle i que podeu trobar en llibreries. A demés, també podeu llegir la versió reduïda de l’informe en este enllaç.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.