L’Institut Valencià de Cultura presenta el Festival Internacional de Jazz de Peníscola

 

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat la 17a edició del Festival Internacional de Jazz de Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), amb la presència de la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete, i el delegat territorial de l’IVC en Castelló, Alfonso Ribes. El festival, que se celebrarà del 24 de juliol a l’1 d’agost en el Palau de Congressos de Peníscola, rep la col·laboració de Transportes Monfort i Transportes Belda, i l’organitza l’IVC.

 

Enguany la programació estarà composta per sis concerts, a diferència dels quatre de l’edició de 2019. Seran uns concerts molt variats que donaran forma a una cita estiuenca ja molt consolidada, amb propostes nacionals i internacionals d’altíssima qualitat i amb els interessants matisos que té el món del ‘jazz’.

 

El festival començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores amb un espectacle gratuït que interpretarà la jove Dixieland Jazz Band, que presenta un espectacle de cercaviles basat en la diversió sorollosa, la festa i la força característica de la música tradicional de Nova Orleans.

 

El mateix dia a les 23.00 hores serà el torn del concert del Scott Hamilton Quartet, amb un dels més grans saxofonistes de la història del ‘jazz’, amb una dilatada carrera i més de trenta discos gravats com a líder, del que podrem disfrutar en directe.

 

Programació

El 26 de juliol, el festival oferirà el concert ‘Film Sessions’, de David Pastor & Quartet. ‘Film Sessions’ transforma les melodies de bandes sonores com ‘Chinatown’ o ‘Febre del dissabte nit’ entre altres, en temes que s’obrin a jocs rítmics plens d’espais d’improvisació.

 

El 27 de juliol continua la programació amb Dorantes i el concert ‘El tiempo por testigo’, un àlbum que celebra els vint anys d’este revolucionari del piano flamenc elevat a la categoria de mite més enllà de l’ortodòxia.

 

El 29 de juliol arriba al festival Patax, la banda de fusió més prominent de l’estat que ha conquistat escenaris per del món, i que presenta a Peníscola un espectacle en què la fusió entre el flamenc, la música del Carib, el ‘funk’, el ‘soul’ i el ‘jazz’ no deixarà ningú indiferent.

 

La cloenda del festival serà dissabte 1 d’agost amb Bárbara Breva que, amb una trajectòria breu però intensa, és una refrescant proposta dins del panorama jazzístic nacional. La jornada d’inauguració del festival serà totalment gratuïta i tots els altres concerts tindran un preu de 10 euros. Els espectacles començaran a les 23.00 hores excepte el dia de la inauguració, que serà a les 20.00 hores.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.