L’Institut Valencià de Cultura presenta el Festival Internacional de Jazz de Peníscola

 

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat la 17a edició del Festival Internacional de Jazz de Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), amb la presència de la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete, i el delegat territorial de l’IVC en Castelló, Alfonso Ribes. El festival, que se celebrarà del 24 de juliol a l’1 d’agost en el Palau de Congressos de Peníscola, rep la col·laboració de Transportes Monfort i Transportes Belda, i l’organitza l’IVC.

 

Enguany la programació estarà composta per sis concerts, a diferència dels quatre de l’edició de 2019. Seran uns concerts molt variats que donaran forma a una cita estiuenca ja molt consolidada, amb propostes nacionals i internacionals d’altíssima qualitat i amb els interessants matisos que té el món del ‘jazz’.

 

El festival començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores amb un espectacle gratuït que interpretarà la jove Dixieland Jazz Band, que presenta un espectacle de cercaviles basat en la diversió sorollosa, la festa i la força característica de la música tradicional de Nova Orleans.

 

El mateix dia a les 23.00 hores serà el torn del concert del Scott Hamilton Quartet, amb un dels més grans saxofonistes de la història del ‘jazz’, amb una dilatada carrera i més de trenta discos gravats com a líder, del que podrem disfrutar en directe.

 

Programació

El 26 de juliol, el festival oferirà el concert ‘Film Sessions’, de David Pastor & Quartet. ‘Film Sessions’ transforma les melodies de bandes sonores com ‘Chinatown’ o ‘Febre del dissabte nit’ entre altres, en temes que s’obrin a jocs rítmics plens d’espais d’improvisació.

 

El 27 de juliol continua la programació amb Dorantes i el concert ‘El tiempo por testigo’, un àlbum que celebra els vint anys d’este revolucionari del piano flamenc elevat a la categoria de mite més enllà de l’ortodòxia.

 

El 29 de juliol arriba al festival Patax, la banda de fusió més prominent de l’estat que ha conquistat escenaris per del món, i que presenta a Peníscola un espectacle en què la fusió entre el flamenc, la música del Carib, el ‘funk’, el ‘soul’ i el ‘jazz’ no deixarà ningú indiferent.

 

La cloenda del festival serà dissabte 1 d’agost amb Bárbara Breva que, amb una trajectòria breu però intensa, és una refrescant proposta dins del panorama jazzístic nacional. La jornada d’inauguració del festival serà totalment gratuïta i tots els altres concerts tindran un preu de 10 euros. Els espectacles començaran a les 23.00 hores excepte el dia de la inauguració, que serà a les 20.00 hores.

Últimes notícies

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent de Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La passarel·la del carrer Convent de Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i un disseny preparat per a episodis extrems de pluja.