L’Institut Valencià de Cultura presenta el Festival Internacional de Jazz de Peníscola

 

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat la 17a edició del Festival Internacional de Jazz de Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), amb la presència de la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete, i el delegat territorial de l’IVC en Castelló, Alfonso Ribes. El festival, que se celebrarà del 24 de juliol a l’1 d’agost en el Palau de Congressos de Peníscola, rep la col·laboració de Transportes Monfort i Transportes Belda, i l’organitza l’IVC.

 

Enguany la programació estarà composta per sis concerts, a diferència dels quatre de l’edició de 2019. Seran uns concerts molt variats que donaran forma a una cita estiuenca ja molt consolidada, amb propostes nacionals i internacionals d’altíssima qualitat i amb els interessants matisos que té el món del ‘jazz’.

 

El festival començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores amb un espectacle gratuït que interpretarà la jove Dixieland Jazz Band, que presenta un espectacle de cercaviles basat en la diversió sorollosa, la festa i la força característica de la música tradicional de Nova Orleans.

 

El mateix dia a les 23.00 hores serà el torn del concert del Scott Hamilton Quartet, amb un dels més grans saxofonistes de la història del ‘jazz’, amb una dilatada carrera i més de trenta discos gravats com a líder, del que podrem disfrutar en directe.

 

Programació

El 26 de juliol, el festival oferirà el concert ‘Film Sessions’, de David Pastor & Quartet. ‘Film Sessions’ transforma les melodies de bandes sonores com ‘Chinatown’ o ‘Febre del dissabte nit’ entre altres, en temes que s’obrin a jocs rítmics plens d’espais d’improvisació.

 

El 27 de juliol continua la programació amb Dorantes i el concert ‘El tiempo por testigo’, un àlbum que celebra els vint anys d’este revolucionari del piano flamenc elevat a la categoria de mite més enllà de l’ortodòxia.

 

El 29 de juliol arriba al festival Patax, la banda de fusió més prominent de l’estat que ha conquistat escenaris per del món, i que presenta a Peníscola un espectacle en què la fusió entre el flamenc, la música del Carib, el ‘funk’, el ‘soul’ i el ‘jazz’ no deixarà ningú indiferent.

 

La cloenda del festival serà dissabte 1 d’agost amb Bárbara Breva que, amb una trajectòria breu però intensa, és una refrescant proposta dins del panorama jazzístic nacional. La jornada d’inauguració del festival serà totalment gratuïta i tots els altres concerts tindran un preu de 10 euros. Els espectacles començaran a les 23.00 hores excepte el dia de la inauguració, que serà a les 20.00 hores.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.