L’Institut Valencià de Cultura presenta el Festival Internacional de Jazz de Peníscola

 

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat la 17a edició del Festival Internacional de Jazz de Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), amb la presència de la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete, i el delegat territorial de l’IVC en Castelló, Alfonso Ribes. El festival, que se celebrarà del 24 de juliol a l’1 d’agost en el Palau de Congressos de Peníscola, rep la col·laboració de Transportes Monfort i Transportes Belda, i l’organitza l’IVC.

 

Enguany la programació estarà composta per sis concerts, a diferència dels quatre de l’edició de 2019. Seran uns concerts molt variats que donaran forma a una cita estiuenca ja molt consolidada, amb propostes nacionals i internacionals d’altíssima qualitat i amb els interessants matisos que té el món del ‘jazz’.

 

El festival començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores amb un espectacle gratuït que interpretarà la jove Dixieland Jazz Band, que presenta un espectacle de cercaviles basat en la diversió sorollosa, la festa i la força característica de la música tradicional de Nova Orleans.

 

El mateix dia a les 23.00 hores serà el torn del concert del Scott Hamilton Quartet, amb un dels més grans saxofonistes de la història del ‘jazz’, amb una dilatada carrera i més de trenta discos gravats com a líder, del que podrem disfrutar en directe.

 

Programació

El 26 de juliol, el festival oferirà el concert ‘Film Sessions’, de David Pastor & Quartet. ‘Film Sessions’ transforma les melodies de bandes sonores com ‘Chinatown’ o ‘Febre del dissabte nit’ entre altres, en temes que s’obrin a jocs rítmics plens d’espais d’improvisació.

 

El 27 de juliol continua la programació amb Dorantes i el concert ‘El tiempo por testigo’, un àlbum que celebra els vint anys d’este revolucionari del piano flamenc elevat a la categoria de mite més enllà de l’ortodòxia.

 

El 29 de juliol arriba al festival Patax, la banda de fusió més prominent de l’estat que ha conquistat escenaris per del món, i que presenta a Peníscola un espectacle en què la fusió entre el flamenc, la música del Carib, el ‘funk’, el ‘soul’ i el ‘jazz’ no deixarà ningú indiferent.

 

La cloenda del festival serà dissabte 1 d’agost amb Bárbara Breva que, amb una trajectòria breu però intensa, és una refrescant proposta dins del panorama jazzístic nacional. La jornada d’inauguració del festival serà totalment gratuïta i tots els altres concerts tindran un preu de 10 euros. Els espectacles començaran a les 23.00 hores excepte el dia de la inauguració, que serà a les 20.00 hores.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.