10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

L’Institut Valencià de Cultura presenta el Festival Internacional de Jazz de Peníscola

 

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat la 17a edició del Festival Internacional de Jazz de Peníscola, el Baix Maestrat (Castelló), amb la presència de la directora adjunta de Música i Cultura Popular de l’IVC, Marga Landete, i el delegat territorial de l’IVC en Castelló, Alfonso Ribes. El festival, que se celebrarà del 24 de juliol a l’1 d’agost en el Palau de Congressos de Peníscola, rep la col·laboració de Transportes Monfort i Transportes Belda, i l’organitza l’IVC.

 

Enguany la programació estarà composta per sis concerts, a diferència dels quatre de l’edició de 2019. Seran uns concerts molt variats que donaran forma a una cita estiuenca ja molt consolidada, amb propostes nacionals i internacionals d’altíssima qualitat i amb els interessants matisos que té el món del ‘jazz’.

 

El festival començarà el divendres 24 de juliol a les 20.00 hores amb un espectacle gratuït que interpretarà la jove Dixieland Jazz Band, que presenta un espectacle de cercaviles basat en la diversió sorollosa, la festa i la força característica de la música tradicional de Nova Orleans.

 

El mateix dia a les 23.00 hores serà el torn del concert del Scott Hamilton Quartet, amb un dels més grans saxofonistes de la història del ‘jazz’, amb una dilatada carrera i més de trenta discos gravats com a líder, del que podrem disfrutar en directe.

 

Programació

El 26 de juliol, el festival oferirà el concert ‘Film Sessions’, de David Pastor & Quartet. ‘Film Sessions’ transforma les melodies de bandes sonores com ‘Chinatown’ o ‘Febre del dissabte nit’ entre altres, en temes que s’obrin a jocs rítmics plens d’espais d’improvisació.

 

El 27 de juliol continua la programació amb Dorantes i el concert ‘El tiempo por testigo’, un àlbum que celebra els vint anys d’este revolucionari del piano flamenc elevat a la categoria de mite més enllà de l’ortodòxia.

 

El 29 de juliol arriba al festival Patax, la banda de fusió més prominent de l’estat que ha conquistat escenaris per del món, i que presenta a Peníscola un espectacle en què la fusió entre el flamenc, la música del Carib, el ‘funk’, el ‘soul’ i el ‘jazz’ no deixarà ningú indiferent.

 

La cloenda del festival serà dissabte 1 d’agost amb Bárbara Breva que, amb una trajectòria breu però intensa, és una refrescant proposta dins del panorama jazzístic nacional. La jornada d’inauguració del festival serà totalment gratuïta i tots els altres concerts tindran un preu de 10 euros. Els espectacles començaran a les 23.00 hores excepte el dia de la inauguració, que serà a les 20.00 hores.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.