Interior preveu advertències i sancions per als qui no duguen la mascareta posada

 

El Ministeri de l’Interior ha fet públiques este dimecres les indicacions per a l’aplicació de l’ordre ministerial de Sanitat que obliga a utilitzar mascaretes a partir d’este dijous 21 de maig en els espais públics. Però com es regularà el seu ús?

 

El Govern preveu una primera fase d’advertiments a on els agents podran alertar els ciutadans de la necessitat de portar mascareta, però també sancions administratives per la via de la Llei de Seguretat Ciutadana en el cas que la persona no atenga el requeriment. En concret, poden proposar una sanció administrativa com a falta greu de la Llei, fet que comporta multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

Segons l’ordre que ha difós el Ministeri de l’Interior, durant els primers dies, les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat «potenciaran la funció pedagògica». A demés, com a norma general, quan els agents tinguen coneixement de l’incompliment «requeriran a la persona que el cometa que es pose la mascareta o es retire a una zona a on siga possible mantindre la distància de seguretat».

 

Els agents poden demanar abandonar l’espai

En el cas que l’incompliment es produïsca en un espai tancat d’ús públic o obert al públic, els agents podran demanar a la persona que no porte mascareta que abandone este espai.

  

  

Per últim, i en el cas d’aquells que no atenguen el requeriment de l’agent, «es podrà procedir a fer una proposta de sanció per la via de l’article 36.6 de la Llei de Seguretat Ciutadana». L’article 36.6 establix com a «infracció greu» que comporta multa d’entre 601 a 30.000 euros «la desobediència o la resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seues funcions».

Últimes notícies

El jove que ha matat el logopeda a València passarà a disposició judicial dijous

L’home de 24 anys que es va entregar a la Comissaria de Burjassot i va confessar haver apunyalat mortalment el logopeda del seu fill de 2 anys passarà a disposició judicial este dijous.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb cels rasos i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana viu este dimecres una nova jornada d’oratges estables, amb cels pràcticament rasos, mínimes sense canvis i màximes en lleuger ascens, abans d’un dijous amb més núvols i pols en suspensió.

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.