Interior preveu advertències i sancions per als qui no duguen la mascareta posada

 

El Ministeri de l’Interior ha fet públiques este dimecres les indicacions per a l’aplicació de l’ordre ministerial de Sanitat que obliga a utilitzar mascaretes a partir d’este dijous 21 de maig en els espais públics. Però com es regularà el seu ús?

 

El Govern preveu una primera fase d’advertiments a on els agents podran alertar els ciutadans de la necessitat de portar mascareta, però també sancions administratives per la via de la Llei de Seguretat Ciutadana en el cas que la persona no atenga el requeriment. En concret, poden proposar una sanció administrativa com a falta greu de la Llei, fet que comporta multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

Segons l’ordre que ha difós el Ministeri de l’Interior, durant els primers dies, les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat «potenciaran la funció pedagògica». A demés, com a norma general, quan els agents tinguen coneixement de l’incompliment «requeriran a la persona que el cometa que es pose la mascareta o es retire a una zona a on siga possible mantindre la distància de seguretat».

 

Els agents poden demanar abandonar l’espai

En el cas que l’incompliment es produïsca en un espai tancat d’ús públic o obert al públic, els agents podran demanar a la persona que no porte mascareta que abandone este espai.

  

  

Per últim, i en el cas d’aquells que no atenguen el requeriment de l’agent, «es podrà procedir a fer una proposta de sanció per la via de l’article 36.6 de la Llei de Seguretat Ciutadana». L’article 36.6 establix com a «infracció greu» que comporta multa d’entre 601 a 30.000 euros «la desobediència o la resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seues funcions».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.