10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Interior preveu advertències i sancions per als qui no duguen la mascareta posada

 

El Ministeri de l’Interior ha fet públiques este dimecres les indicacions per a l’aplicació de l’ordre ministerial de Sanitat que obliga a utilitzar mascaretes a partir d’este dijous 21 de maig en els espais públics. Però com es regularà el seu ús?

 

El Govern preveu una primera fase d’advertiments a on els agents podran alertar els ciutadans de la necessitat de portar mascareta, però també sancions administratives per la via de la Llei de Seguretat Ciutadana en el cas que la persona no atenga el requeriment. En concret, poden proposar una sanció administrativa com a falta greu de la Llei, fet que comporta multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

Segons l’ordre que ha difós el Ministeri de l’Interior, durant els primers dies, les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat «potenciaran la funció pedagògica». A demés, com a norma general, quan els agents tinguen coneixement de l’incompliment «requeriran a la persona que el cometa que es pose la mascareta o es retire a una zona a on siga possible mantindre la distància de seguretat».

 

Els agents poden demanar abandonar l’espai

En el cas que l’incompliment es produïsca en un espai tancat d’ús públic o obert al públic, els agents podran demanar a la persona que no porte mascareta que abandone este espai.

  

  

Per últim, i en el cas d’aquells que no atenguen el requeriment de l’agent, «es podrà procedir a fer una proposta de sanció per la via de l’article 36.6 de la Llei de Seguretat Ciutadana». L’article 36.6 establix com a «infracció greu» que comporta multa d’entre 601 a 30.000 euros «la desobediència o la resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seues funcions».

Últimes notícies

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.