Interior preveu advertències i sancions per als qui no duguen la mascareta posada

 

El Ministeri de l’Interior ha fet públiques este dimecres les indicacions per a l’aplicació de l’ordre ministerial de Sanitat que obliga a utilitzar mascaretes a partir d’este dijous 21 de maig en els espais públics. Però com es regularà el seu ús?

 

El Govern preveu una primera fase d’advertiments a on els agents podran alertar els ciutadans de la necessitat de portar mascareta, però també sancions administratives per la via de la Llei de Seguretat Ciutadana en el cas que la persona no atenga el requeriment. En concret, poden proposar una sanció administrativa com a falta greu de la Llei, fet que comporta multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

Segons l’ordre que ha difós el Ministeri de l’Interior, durant els primers dies, les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat «potenciaran la funció pedagògica». A demés, com a norma general, quan els agents tinguen coneixement de l’incompliment «requeriran a la persona que el cometa que es pose la mascareta o es retire a una zona a on siga possible mantindre la distància de seguretat».

 

Els agents poden demanar abandonar l’espai

En el cas que l’incompliment es produïsca en un espai tancat d’ús públic o obert al públic, els agents podran demanar a la persona que no porte mascareta que abandone este espai.

  

  

Per últim, i en el cas d’aquells que no atenguen el requeriment de l’agent, «es podrà procedir a fer una proposta de sanció per la via de l’article 36.6 de la Llei de Seguretat Ciutadana». L’article 36.6 establix com a «infracció greu» que comporta multa d’entre 601 a 30.000 euros «la desobediència o la resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seues funcions».

Últimes notícies

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.