17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Interior preveu advertències i sancions per als qui no duguen la mascareta posada

 

El Ministeri de l’Interior ha fet públiques este dimecres les indicacions per a l’aplicació de l’ordre ministerial de Sanitat que obliga a utilitzar mascaretes a partir d’este dijous 21 de maig en els espais públics. Però com es regularà el seu ús?

 

El Govern preveu una primera fase d’advertiments a on els agents podran alertar els ciutadans de la necessitat de portar mascareta, però també sancions administratives per la via de la Llei de Seguretat Ciutadana en el cas que la persona no atenga el requeriment. En concret, poden proposar una sanció administrativa com a falta greu de la Llei, fet que comporta multes d’entre 601 i 30.000 euros.

 

Segons l’ordre que ha difós el Ministeri de l’Interior, durant els primers dies, les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat «potenciaran la funció pedagògica». A demés, com a norma general, quan els agents tinguen coneixement de l’incompliment «requeriran a la persona que el cometa que es pose la mascareta o es retire a una zona a on siga possible mantindre la distància de seguretat».

 

Els agents poden demanar abandonar l’espai

En el cas que l’incompliment es produïsca en un espai tancat d’ús públic o obert al públic, els agents podran demanar a la persona que no porte mascareta que abandone este espai.

  

  

Per últim, i en el cas d’aquells que no atenguen el requeriment de l’agent, «es podrà procedir a fer una proposta de sanció per la via de l’article 36.6 de la Llei de Seguretat Ciutadana». L’article 36.6 establix com a «infracció greu» que comporta multa d’entre 601 a 30.000 euros «la desobediència o la resistència a l’autoritat o als seus agents en l’exercici de les seues funcions».

Últimes notícies

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.