13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Joan Ribó crida a la prudència i cautela a l’hora de les mesures de desescalada

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha subratllat la importància d’actuar amb «la màxima prudència i cautela» a l’hora de relaxar les restriccions derivades de la pandèmia de Covid-19. «Cal actuar amb molta calma i prudència. El que jo vull és que el pròxim estiu la majoria de la gent ja estiga vacunada i que tinguem una situació en la que ja puguem eixir del túnel; perquè si correm massa a voler eixir-ne, ens podem trobar de nou en un altre túnel».

 

Davant de les preguntes plantejades en este sentit pels periodistes al final de l’acte «Campanya per una Justícia Fiscal CV 2021», l’alcalde Joan Ribó ha recordat que en estos moments «tenim indicadors a València que el descens està oscil·lant i se situa en una posició de ‘meseta’.

 

I, paral·lelament, tenim també les dades de l’àmbit estatal, en el que Madrid se situa com a campió d’augments -a part de Ceuta i Melilla- i les dades de l’àmbit europeu». «Tots ens indiquen que la incidència de contagis està tornant a créixer», ha subratllat l’alcalde, pel que ha manifestat que «el més prudent en ara és fer una ‘desescalada’ molt cautelosa».

 

Per això, el primer edil ha manifestat el seu «suport absolut als plantejaments que es fan des de la Generalitat: cal continuar amb molta calma», ha subratllat. A més, l’alcalde ha destacat que des de l’àrea de Protecció Ciutadana s’efectuaran controls en els pròxims dies, especialment durant la Setmana Santa, de les mesures de seguretat i prevenció en grans espais d’afluència ciutadana per a l’esplai, com les platges, la Devesa o el Jardí del Túria, entre altres.

Últimes notícies

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.