El juí per paternitat a Julio Iglesias, a porta tancada i sense el cantant

 

El juí per la suposada paternitat de Julio Iglesias respecte a Javier Sánchez-Santos se celebrarà el dijous que ve, a les 9 hores del matí, en la sala de vistes número 14 de la Ciutat de la Justícia de València en absència del cantant, que no ha sigut citat, i a porta tancada per decisió del jutge.

 

La negativa de l’artista a repetir una prova d’ADN que ja obra en la causa i que conclou que és el pare biològic del denunciant ha motivat la decisió del jutge de no citar-lo, encara que podria acudir, si així ho considera, a una vista oral que es desenvoluparà a porta tancada, amb l’objectiu de «garantir la protecció de la intimitat i vida privada de les parts».

 

Sánchez-Santos, que hauria nascut en 1976 fruit d’una relació de Julio Iglesias amb la ballarina María Edite, ha inclòs en la seua demanda de paternitat -la tercera en els últims 28 anys- una prova d’ADN feta a partir de mostres d’uns quinze objectes (colilles, mocadors, llandes de beguda o servilletes) recollits en el fem per un detectiu en Miami, on residix l’artista i els seus fills, que confirmaria la paternitat.

 

La mostra analitzada pertany a un dels fills, Julio José Iglesias; va ser analitzada en Espanya, en un laboratori especialitzat de Saragossa, i conclou que el denunciant està emparentat amb el cantant al 99,99% de probabilitats.

 

Segons ha detallat a EFE l’advocat del cantant, el castellonenc Fernando Falomir, el juí serà «un tràmit però també una incògnita; les postures de les dos parts estan perfectament definides i no crec que hi haja sorpreses en la presentació de proves».

 

«L’assumpte ja està jutjat en tres procediments anteriors: dos en València (1991 i 1992) i un en Marbella en 2004, sense que en cap cas prosperara la demanda», i en tots ells va intervindre el despatx castellonenc en defensa del cantant.

 

No obstant, ara, segons ha explicat a EFE l’advocat de Javier Sánchez-Santos, Fernando Osuna, «existixen nous elements que permeten una nova valoració de totes les dades aportades amb anterioritat, i que no van poder ser objecte d’examen a l’hora de dictaminar la sentència, és a dir, la prova d’ADN».

 

Les pretensions del demandant es basen en dos circumstàncies, segons detalla Osuna: «La prova d’ADN que determina que els dos tenen el mateix pare i la negativa de Julio Iglesias a repetir-la amb totes les garanties processals. Eixa negativa té una gran transcendència judicial i pràcticament convertix en pare a Iglesias».

 

«Tenim totes les proves del judici que es va celebrar fa 30 anys, quan el demandant no disposava de cap prova d’ADN, i moltes fotografies de Julio Iglesias amb María Edite en la Costa Brava durant set dies; a més del gran semblant físic del demandant, però tot açò són proves secundàries», agrega el lletrat de Javier Sánchez-Santos.

 

Per contra, la defensa del cantant insistirà en què «açò està jutjat ja, en el fons i en la forma», i afegix: «La novetat és una prova que nosaltres qüestionem, tant la forma en la qual es va obtindre la prova com l’anàlisi en si mateix».

 

Per a Falomir «hi ha poca jurisprudència sobre la licitud d’esta classe de proves en processos civils. Costa molt entendre que en un ordenament jurídic amb tanta protecció sobre les nostres dades personals algú puga disposar de la major informació possible sobre un individu, com és el seu ADN, i que això es puga obtindre sense consentiment o autorització judicial és, com a poc, qüestionable».

 

Així, els dos únics testimonis que previsiblement s’escoltaran en la sala de vistes seran els del detectiu que va conseguir el material genètic, que haurà d’informar sobre com el va obtindre, la forma en què el va conservar i el va portar a Espanya; i el dels tècnics del laboratori saragossà que el va analitzar, que donaran detalls tècnics sobre el mètode d’anàlisi i la fiabilitat d’este.

 

Però abans, el lletrat castellonenc instarà al jutge que es pronuncie sobre la conveniència de seguir avant amb el procés o sobreseure’l, com entén esta part, per tractar-se d’una «cosa ja jutjada».

 

«Si estima que no, entrarem en la fase de pràctica de prova i el nostre defensat se sotmetrà a esta prova d’ADN; arribat este moment no tindrà cap objecció en sotmetre’s a ella«, ha avançat Falomir.

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.