El juí per paternitat a Julio Iglesias, a porta tancada i sense el cantant

 

El juí per la suposada paternitat de Julio Iglesias respecte a Javier Sánchez-Santos se celebrarà el dijous que ve, a les 9 hores del matí, en la sala de vistes número 14 de la Ciutat de la Justícia de València en absència del cantant, que no ha sigut citat, i a porta tancada per decisió del jutge.

 

La negativa de l’artista a repetir una prova d’ADN que ja obra en la causa i que conclou que és el pare biològic del denunciant ha motivat la decisió del jutge de no citar-lo, encara que podria acudir, si així ho considera, a una vista oral que es desenvoluparà a porta tancada, amb l’objectiu de «garantir la protecció de la intimitat i vida privada de les parts».

 

Sánchez-Santos, que hauria nascut en 1976 fruit d’una relació de Julio Iglesias amb la ballarina María Edite, ha inclòs en la seua demanda de paternitat -la tercera en els últims 28 anys- una prova d’ADN feta a partir de mostres d’uns quinze objectes (colilles, mocadors, llandes de beguda o servilletes) recollits en el fem per un detectiu en Miami, on residix l’artista i els seus fills, que confirmaria la paternitat.

 

La mostra analitzada pertany a un dels fills, Julio José Iglesias; va ser analitzada en Espanya, en un laboratori especialitzat de Saragossa, i conclou que el denunciant està emparentat amb el cantant al 99,99% de probabilitats.

 

Segons ha detallat a EFE l’advocat del cantant, el castellonenc Fernando Falomir, el juí serà «un tràmit però també una incògnita; les postures de les dos parts estan perfectament definides i no crec que hi haja sorpreses en la presentació de proves».

 

«L’assumpte ja està jutjat en tres procediments anteriors: dos en València (1991 i 1992) i un en Marbella en 2004, sense que en cap cas prosperara la demanda», i en tots ells va intervindre el despatx castellonenc en defensa del cantant.

 

No obstant, ara, segons ha explicat a EFE l’advocat de Javier Sánchez-Santos, Fernando Osuna, «existixen nous elements que permeten una nova valoració de totes les dades aportades amb anterioritat, i que no van poder ser objecte d’examen a l’hora de dictaminar la sentència, és a dir, la prova d’ADN».

 

Les pretensions del demandant es basen en dos circumstàncies, segons detalla Osuna: «La prova d’ADN que determina que els dos tenen el mateix pare i la negativa de Julio Iglesias a repetir-la amb totes les garanties processals. Eixa negativa té una gran transcendència judicial i pràcticament convertix en pare a Iglesias».

 

«Tenim totes les proves del judici que es va celebrar fa 30 anys, quan el demandant no disposava de cap prova d’ADN, i moltes fotografies de Julio Iglesias amb María Edite en la Costa Brava durant set dies; a més del gran semblant físic del demandant, però tot açò són proves secundàries», agrega el lletrat de Javier Sánchez-Santos.

 

Per contra, la defensa del cantant insistirà en què «açò està jutjat ja, en el fons i en la forma», i afegix: «La novetat és una prova que nosaltres qüestionem, tant la forma en la qual es va obtindre la prova com l’anàlisi en si mateix».

 

Per a Falomir «hi ha poca jurisprudència sobre la licitud d’esta classe de proves en processos civils. Costa molt entendre que en un ordenament jurídic amb tanta protecció sobre les nostres dades personals algú puga disposar de la major informació possible sobre un individu, com és el seu ADN, i que això es puga obtindre sense consentiment o autorització judicial és, com a poc, qüestionable».

 

Així, els dos únics testimonis que previsiblement s’escoltaran en la sala de vistes seran els del detectiu que va conseguir el material genètic, que haurà d’informar sobre com el va obtindre, la forma en què el va conservar i el va portar a Espanya; i el dels tècnics del laboratori saragossà que el va analitzar, que donaran detalls tècnics sobre el mètode d’anàlisi i la fiabilitat d’este.

 

Però abans, el lletrat castellonenc instarà al jutge que es pronuncie sobre la conveniència de seguir avant amb el procés o sobreseure’l, com entén esta part, per tractar-se d’una «cosa ja jutjada».

 

«Si estima que no, entrarem en la fase de pràctica de prova i el nostre defensat se sotmetrà a esta prova d’ADN; arribat este moment no tindrà cap objecció en sotmetre’s a ella«, ha avançat Falomir.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.