El juí per paternitat a Julio Iglesias, a porta tancada i sense el cantant

 

El juí per la suposada paternitat de Julio Iglesias respecte a Javier Sánchez-Santos se celebrarà el dijous que ve, a les 9 hores del matí, en la sala de vistes número 14 de la Ciutat de la Justícia de València en absència del cantant, que no ha sigut citat, i a porta tancada per decisió del jutge.

 

La negativa de l’artista a repetir una prova d’ADN que ja obra en la causa i que conclou que és el pare biològic del denunciant ha motivat la decisió del jutge de no citar-lo, encara que podria acudir, si així ho considera, a una vista oral que es desenvoluparà a porta tancada, amb l’objectiu de «garantir la protecció de la intimitat i vida privada de les parts».

 

Sánchez-Santos, que hauria nascut en 1976 fruit d’una relació de Julio Iglesias amb la ballarina María Edite, ha inclòs en la seua demanda de paternitat -la tercera en els últims 28 anys- una prova d’ADN feta a partir de mostres d’uns quinze objectes (colilles, mocadors, llandes de beguda o servilletes) recollits en el fem per un detectiu en Miami, on residix l’artista i els seus fills, que confirmaria la paternitat.

 

La mostra analitzada pertany a un dels fills, Julio José Iglesias; va ser analitzada en Espanya, en un laboratori especialitzat de Saragossa, i conclou que el denunciant està emparentat amb el cantant al 99,99% de probabilitats.

 

Segons ha detallat a EFE l’advocat del cantant, el castellonenc Fernando Falomir, el juí serà «un tràmit però també una incògnita; les postures de les dos parts estan perfectament definides i no crec que hi haja sorpreses en la presentació de proves».

 

«L’assumpte ja està jutjat en tres procediments anteriors: dos en València (1991 i 1992) i un en Marbella en 2004, sense que en cap cas prosperara la demanda», i en tots ells va intervindre el despatx castellonenc en defensa del cantant.

 

No obstant, ara, segons ha explicat a EFE l’advocat de Javier Sánchez-Santos, Fernando Osuna, «existixen nous elements que permeten una nova valoració de totes les dades aportades amb anterioritat, i que no van poder ser objecte d’examen a l’hora de dictaminar la sentència, és a dir, la prova d’ADN».

 

Les pretensions del demandant es basen en dos circumstàncies, segons detalla Osuna: «La prova d’ADN que determina que els dos tenen el mateix pare i la negativa de Julio Iglesias a repetir-la amb totes les garanties processals. Eixa negativa té una gran transcendència judicial i pràcticament convertix en pare a Iglesias».

 

«Tenim totes les proves del judici que es va celebrar fa 30 anys, quan el demandant no disposava de cap prova d’ADN, i moltes fotografies de Julio Iglesias amb María Edite en la Costa Brava durant set dies; a més del gran semblant físic del demandant, però tot açò són proves secundàries», agrega el lletrat de Javier Sánchez-Santos.

 

Per contra, la defensa del cantant insistirà en què «açò està jutjat ja, en el fons i en la forma», i afegix: «La novetat és una prova que nosaltres qüestionem, tant la forma en la qual es va obtindre la prova com l’anàlisi en si mateix».

 

Per a Falomir «hi ha poca jurisprudència sobre la licitud d’esta classe de proves en processos civils. Costa molt entendre que en un ordenament jurídic amb tanta protecció sobre les nostres dades personals algú puga disposar de la major informació possible sobre un individu, com és el seu ADN, i que això es puga obtindre sense consentiment o autorització judicial és, com a poc, qüestionable».

 

Així, els dos únics testimonis que previsiblement s’escoltaran en la sala de vistes seran els del detectiu que va conseguir el material genètic, que haurà d’informar sobre com el va obtindre, la forma en què el va conservar i el va portar a Espanya; i el dels tècnics del laboratori saragossà que el va analitzar, que donaran detalls tècnics sobre el mètode d’anàlisi i la fiabilitat d’este.

 

Però abans, el lletrat castellonenc instarà al jutge que es pronuncie sobre la conveniència de seguir avant amb el procés o sobreseure’l, com entén esta part, per tractar-se d’una «cosa ja jutjada».

 

«Si estima que no, entrarem en la fase de pràctica de prova i el nostre defensat se sotmetrà a esta prova d’ADN; arribat este moment no tindrà cap objecció en sotmetre’s a ella«, ha avançat Falomir.

Últimes notícies

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.
FILMOTECA D'ESTIU