El juí per paternitat a Julio Iglesias, a porta tancada i sense el cantant

Ejemplo de shortcode con estilo
  El juí per la suposada paternitat de Julio Iglesias respecte a Javier Sánchez-Santos se celebrarà el dijous que ve, a les 9 hores del matí, en la sala de vistes número 14 de la Ciutat de la Justícia de València en absència del cantant, que no ha sigut citat, i a porta tancada per decisió […]

 

El juí per la suposada paternitat de Julio Iglesias respecte a Javier Sánchez-Santos se celebrarà el dijous que ve, a les 9 hores del matí, en la sala de vistes número 14 de la Ciutat de la Justícia de València en absència del cantant, que no ha sigut citat, i a porta tancada per decisió del jutge.

 

La negativa de l’artista a repetir una prova d’ADN que ja obra en la causa i que conclou que és el pare biològic del denunciant ha motivat la decisió del jutge de no citar-lo, encara que podria acudir, si així ho considera, a una vista oral que es desenvoluparà a porta tancada, amb l’objectiu de «garantir la protecció de la intimitat i vida privada de les parts».

 

Sánchez-Santos, que hauria nascut en 1976 fruit d’una relació de Julio Iglesias amb la ballarina María Edite, ha inclòs en la seua demanda de paternitat -la tercera en els últims 28 anys- una prova d’ADN feta a partir de mostres d’uns quinze objectes (colilles, mocadors, llandes de beguda o servilletes) recollits en el fem per un detectiu en Miami, on residix l’artista i els seus fills, que confirmaria la paternitat.

 

La mostra analitzada pertany a un dels fills, Julio José Iglesias; va ser analitzada en Espanya, en un laboratori especialitzat de Saragossa, i conclou que el denunciant està emparentat amb el cantant al 99,99% de probabilitats.

 

Segons ha detallat a EFE l’advocat del cantant, el castellonenc Fernando Falomir, el juí serà «un tràmit però també una incògnita; les postures de les dos parts estan perfectament definides i no crec que hi haja sorpreses en la presentació de proves».

 

«L’assumpte ja està jutjat en tres procediments anteriors: dos en València (1991 i 1992) i un en Marbella en 2004, sense que en cap cas prosperara la demanda», i en tots ells va intervindre el despatx castellonenc en defensa del cantant.

 

No obstant, ara, segons ha explicat a EFE l’advocat de Javier Sánchez-Santos, Fernando Osuna, «existixen nous elements que permeten una nova valoració de totes les dades aportades amb anterioritat, i que no van poder ser objecte d’examen a l’hora de dictaminar la sentència, és a dir, la prova d’ADN».

 

Les pretensions del demandant es basen en dos circumstàncies, segons detalla Osuna: «La prova d’ADN que determina que els dos tenen el mateix pare i la negativa de Julio Iglesias a repetir-la amb totes les garanties processals. Eixa negativa té una gran transcendència judicial i pràcticament convertix en pare a Iglesias».

 

«Tenim totes les proves del judici que es va celebrar fa 30 anys, quan el demandant no disposava de cap prova d’ADN, i moltes fotografies de Julio Iglesias amb María Edite en la Costa Brava durant set dies; a més del gran semblant físic del demandant, però tot açò són proves secundàries», agrega el lletrat de Javier Sánchez-Santos.

 

Per contra, la defensa del cantant insistirà en què «açò està jutjat ja, en el fons i en la forma», i afegix: «La novetat és una prova que nosaltres qüestionem, tant la forma en la qual es va obtindre la prova com l’anàlisi en si mateix».

 

Per a Falomir «hi ha poca jurisprudència sobre la licitud d’esta classe de proves en processos civils. Costa molt entendre que en un ordenament jurídic amb tanta protecció sobre les nostres dades personals algú puga disposar de la major informació possible sobre un individu, com és el seu ADN, i que això es puga obtindre sense consentiment o autorització judicial és, com a poc, qüestionable».

 

Així, els dos únics testimonis que previsiblement s’escoltaran en la sala de vistes seran els del detectiu que va conseguir el material genètic, que haurà d’informar sobre com el va obtindre, la forma en què el va conservar i el va portar a Espanya; i el dels tècnics del laboratori saragossà que el va analitzar, que donaran detalls tècnics sobre el mètode d’anàlisi i la fiabilitat d’este.

 

Però abans, el lletrat castellonenc instarà al jutge que es pronuncie sobre la conveniència de seguir avant amb el procés o sobreseure’l, com entén esta part, per tractar-se d’una «cosa ja jutjada».

 

«Si estima que no, entrarem en la fase de pràctica de prova i el nostre defensat se sotmetrà a esta prova d’ADN; arribat este moment no tindrà cap objecció en sotmetre’s a ella«, ha avançat Falomir.

Últimes notícies

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.