Un jutge d’Alacant insta a Sanitat a vacunar als metges de la privada igual que els de la pública

 

El Jutjat contenciós administratiu número 3 d’Alacant ha requerit a la Conselleria de Sanitat que vacune contra el Covid-19 als metges de la sanitat privada en la província en igualtat de condicions i temps que els de la pública.

 

En este sentit, ordena a l’administració que remoga qualsevol obstacle que dificulte la vacunació de tot el personal mèdic que exercix a la província, siga com siga el seu vincle, amb el mateix ordre i prelació que el públic, i que vacune als treballadors sanitaris que treballen en la privada «sense dilació, discriminació o cap demora» respecte als altres, tant en el cas dels de,la primera línia com, posteriorment, en l’altre personal sanitari o sociosanitari que va segon en l’ordre de prelació.

 

Ho acorda en un acte, de data d’este dijous, en el que el magistrat resol una peça de mesures davant d’un escrit de l’Il·lustre Col·legi de Metges de la Província d’Alacant, que va demanar, a través d’este procediment, que s’exigira a l’administració autonòmica que s‘eliminara «qualsevol impediment que obstaculitze o dificulte la vacunació de tot el personal mèdic» que treballa en la sanitat privada a la província en «les mateixes condicions» que el de la pública.

 

Afecta només a la província d’Alacant

El magistrat atén la urgència de la petició atés que el procés de vacunació es va iniciar fa un mes sense que el segon grup en l’ordre de prelació de la vacuna –sanitaris de primera línia– i, en concret, els de la privada, hagen accedit a la vacuna. «Quasi un mes de retard en un àmbit sanitari a on el número de contagis ha crescut exponencialment», assenyala.

 

En la seua resolució, adoptada abans d’haver donat trasllat a la part demandada, el magistrat acorda continuar la peça separada de mesures cautelars i comunicar-lo a la Generalitat Valenciana perquè en tres dies presente al·legacions en relació amb l’aixecament o manteniment d’esta mesura, que afecta únicament la província d’Alacant.

 

Segons el parer del jutge, amb esta decisió, a la que ha tingut accés Europa Press, «l’interés públic no sols no es veu perjudicat sinó que es veu reforçat en la mesura en què la funció de qualsevol metge situat ‘en primera línia’ (siga públic o privat) és la de salvar vides alienes, i això passa necessàriament per cuidar la salut i vida dels qui han de salvar la d’uns altres».

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.