La Ciutat de les Arts i les Ciències organitza una ‘Setmana del Planeta’

Ejemplo de shortcode con estilo
El dissabte 26 de març la Ciutat de les Arts i les Ciències se suma a la iniciativa internacional 'L'Hora del Planeta'

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat diverses activitats per a celebrar la ‘Setmana del Planeta’ com a conferències, la presentació del nou taller ‘SOS Planeta’, la final d»Acció pel Clima’ i la participació en la iniciativa internacional ‘L’Hora del planeta’, amb l’apagada dels edificis des de les 20.30 fins a les 21.30 hores el dissabte 26 de març.

El 22 de març, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha organitzat la conferència ‘Protegir les terres seques per a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible’, a càrrec de Fernando Maestre, Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2020 i investigador de l’Institut Multidisciplinari per a l’Estudi del Mitjà ‘Ramón Margalef’ de la Universitat d’Alacant. L’accés a aquesta activitat és lliure prèvia inscripció.

El dijous, 24 de març, a les 11 hores, el doctor en biodiversitat de la Universitat de València, Andreu Escrivá respondrà les preguntes d’estudiants de Secundària i Batxillerat dins de la iniciativa ‘Pregunta-li a un científic’. Els col·legis interessats a participar poden enviar les seues preguntes al correu divulgació@cac.es amb les dades del centre i els noms dels alumnes i les alumnes que formulen les qüestions.

Una altra de les activitats previstes és la final del concurs ‘Acció pel Clima’, que tindrà lloc el divendres, 25 de març, al matí en un esdeveniment especial que se celebrarà al carrer Major del Museu de les Ciències. S’han seleccionat 25 projectes de 13 centres escolars que presentaran les seues iniciatives per a cuidar el medi ambient.

El certamen ha comptat amb la col·laboració de les empreses Global Omnium i Reciclamás, Planeta Hort, Kumótica i Sonnedix que, a més d’aportar els premis , formen part del jurat en les diferents categories. Crear un hort escolar, aplicar les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar), com estalviar aigua o dissenyar un projecte STEM sostenible utilitzant disciplines com a programació, electrònica, mecànica o robòtica són els quatre desafiaments mediambientals proposats.

Nou taller ‘SOS Planeta’

Els tallers de ‘La Ciència a Escena’ amplien la seva oferta amb ‘SOS Planeta’ dedicat al medi ambient i al desenvolupament sostenible. En aquest nou taller, que ja està disponible per a grups escolars entre setmana i s’ofereix a partir del dissabte, 26 de març, per a públic general, es realitzen experiments amb diòxid de carboni per a entendre les conseqüències de l’escalfament global, es plantegen reptes com ‘A la recerca de l’equilibri’, experiències entorn de l’energia solar i s’anima al públic a dissenyar el seu propi prototip d’aerogenerador del futur.

Finalment, el dissabte, 26 de març, la Ciutat de les Arts i les Ciències apagarà els seus edificis per a sumar-se un any més a la iniciativa internacional ‘L’Hora del Planeta’, des de les 20.30 fins a les 21.30 hores.

Últimes notícies

Un cultiu amb IA eleva més d’un 30 % la productivitat

Un sistema de cultiu amb IA desenvolupat a Alacant ha superat en més d’un 30 % el rendiment dels mètodes industrials actuals i pot estalviar fins al 40 % d’aigua.

Pérez Llorca considera insuficient la dimissió de Puente

El president de la Generalitat ha dit que la dimissió de Puente arriba tard i no basta. També ha assenyalat Pedro Sánchez com a responsable.

El comerç local i l’acampada arriben a un preacord per a Nadal

L’acampada per l’habitatge de València ha arribat a un preacord amb el comerç local per a la campanya de Nadal. La retirada de les tendes continua sense data i queda pendent una reunió amb les institucions.

Compromís-Front Valencià demanarà reobrir la investigació de la dana

Compromís-Front Valencià demanarà reobrir la comissió d’investigació de la dana al nou Congreso. La candidatura també proposa regular els lloguers i ampliar el parc públic d’habitatge.

Alacant regularà un banc de proves per a assajar innovacions portuàries

El port d’Alacant ha presentat una ordenança pionera a Espanya per a regular assajos d’innovació tecnològica en condicions reals. El marc fixa procediments i garanties per a empreses, investigadors i desenvolupadors.

Alacant presenta una ordenança per a la innovació portuària

El port d’Alacant ha presentat una ordenança pionera a Espanya per a regular les proves tecnològiques en condicions controlades i amb seguretat jurídica.

Alacant supera els 64.000 residents ucraïnesos amb permís

Alacant és la província amb més residents ucraïnesos a Espanya, amb 64.147 persones amb autorització de residència. En el conjunt estatal, la xifra arriba a 359.118 persones.

L’atur supera les 303.000 persones a la Comunitat Valenciana

La desocupació ha pujat un 2,26 % al mes i un 2,97 % en un any. Alhora, l’afiliació ha crescut i els contractes han baixat.