19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Ciutat de les Arts i les Ciències organitza una ‘Setmana del Planeta’

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat diverses activitats per a celebrar la ‘Setmana del Planeta’ com a conferències, la presentació del nou taller ‘SOS Planeta’, la final d”Acció pel Clima’ i la participació en la iniciativa internacional ‘L’Hora del planeta’, amb l’apagada dels edificis des de les 20.30 fins a les 21.30 hores el dissabte 26 de març.

El 22 de març, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha organitzat la conferència ‘Protegir les terres seques per a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible’, a càrrec de Fernando Maestre, Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2020 i investigador de l’Institut Multidisciplinari per a l’Estudi del Mitjà ‘Ramón Margalef’ de la Universitat d’Alacant. L’accés a aquesta activitat és lliure prèvia inscripció.

El dijous, 24 de març, a les 11 hores, el doctor en biodiversitat de la Universitat de València, Andreu Escrivá respondrà les preguntes d’estudiants de Secundària i Batxillerat dins de la iniciativa ‘Pregunta-li a un científic’. Els col·legis interessats a participar poden enviar les seues preguntes al correu divulgació@cac.es amb les dades del centre i els noms dels alumnes i les alumnes que formulen les qüestions.

Una altra de les activitats previstes és la final del concurs ‘Acció pel Clima’, que tindrà lloc el divendres, 25 de març, al matí en un esdeveniment especial que se celebrarà al carrer Major del Museu de les Ciències. S’han seleccionat 25 projectes de 13 centres escolars que presentaran les seues iniciatives per a cuidar el medi ambient.

El certamen ha comptat amb la col·laboració de les empreses Global Omnium i Reciclamás, Planeta Hort, Kumótica i Sonnedix que, a més d’aportar els premis , formen part del jurat en les diferents categories. Crear un hort escolar, aplicar les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar), com estalviar aigua o dissenyar un projecte STEM sostenible utilitzant disciplines com a programació, electrònica, mecànica o robòtica són els quatre desafiaments mediambientals proposats.

Nou taller ‘SOS Planeta’

Els tallers de ‘La Ciència a Escena’ amplien la seva oferta amb ‘SOS Planeta’ dedicat al medi ambient i al desenvolupament sostenible. En aquest nou taller, que ja està disponible per a grups escolars entre setmana i s’ofereix a partir del dissabte, 26 de març, per a públic general, es realitzen experiments amb diòxid de carboni per a entendre les conseqüències de l’escalfament global, es plantegen reptes com ‘A la recerca de l’equilibri’, experiències entorn de l’energia solar i s’anima al públic a dissenyar el seu propi prototip d’aerogenerador del futur.

Finalment, el dissabte, 26 de març, la Ciutat de les Arts i les Ciències apagarà els seus edificis per a sumar-se un any més a la iniciativa internacional ‘L’Hora del Planeta’, des de les 20.30 fins a les 21.30 hores.

Últimes notícies

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.