La Ciutat de les Arts i les Ciències organitza una ‘Setmana del Planeta’

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat diverses activitats per a celebrar la ‘Setmana del Planeta’ com a conferències, la presentació del nou taller ‘SOS Planeta’, la final d»Acció pel Clima’ i la participació en la iniciativa internacional ‘L’Hora del planeta’, amb l’apagada dels edificis des de les 20.30 fins a les 21.30 hores el dissabte 26 de març.

El 22 de març, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha organitzat la conferència ‘Protegir les terres seques per a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible’, a càrrec de Fernando Maestre, Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2020 i investigador de l’Institut Multidisciplinari per a l’Estudi del Mitjà ‘Ramón Margalef’ de la Universitat d’Alacant. L’accés a aquesta activitat és lliure prèvia inscripció.

El dijous, 24 de març, a les 11 hores, el doctor en biodiversitat de la Universitat de València, Andreu Escrivá respondrà les preguntes d’estudiants de Secundària i Batxillerat dins de la iniciativa ‘Pregunta-li a un científic’. Els col·legis interessats a participar poden enviar les seues preguntes al correu divulgació@cac.es amb les dades del centre i els noms dels alumnes i les alumnes que formulen les qüestions.

Una altra de les activitats previstes és la final del concurs ‘Acció pel Clima’, que tindrà lloc el divendres, 25 de març, al matí en un esdeveniment especial que se celebrarà al carrer Major del Museu de les Ciències. S’han seleccionat 25 projectes de 13 centres escolars que presentaran les seues iniciatives per a cuidar el medi ambient.

El certamen ha comptat amb la col·laboració de les empreses Global Omnium i Reciclamás, Planeta Hort, Kumótica i Sonnedix que, a més d’aportar els premis , formen part del jurat en les diferents categories. Crear un hort escolar, aplicar les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar), com estalviar aigua o dissenyar un projecte STEM sostenible utilitzant disciplines com a programació, electrònica, mecànica o robòtica són els quatre desafiaments mediambientals proposats.

Nou taller ‘SOS Planeta’

Els tallers de ‘La Ciència a Escena’ amplien la seva oferta amb ‘SOS Planeta’ dedicat al medi ambient i al desenvolupament sostenible. En aquest nou taller, que ja està disponible per a grups escolars entre setmana i s’ofereix a partir del dissabte, 26 de març, per a públic general, es realitzen experiments amb diòxid de carboni per a entendre les conseqüències de l’escalfament global, es plantegen reptes com ‘A la recerca de l’equilibri’, experiències entorn de l’energia solar i s’anima al públic a dissenyar el seu propi prototip d’aerogenerador del futur.

Finalment, el dissabte, 26 de març, la Ciutat de les Arts i les Ciències apagarà els seus edificis per a sumar-se un any més a la iniciativa internacional ‘L’Hora del Planeta’, des de les 20.30 fins a les 21.30 hores.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.