La Ciutat de les Arts i les Ciències organitza una ‘Setmana del Planeta’

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat diverses activitats per a celebrar la ‘Setmana del Planeta’ com a conferències, la presentació del nou taller ‘SOS Planeta’, la final d”Acció pel Clima’ i la participació en la iniciativa internacional ‘L’Hora del planeta’, amb l’apagada dels edificis des de les 20.30 fins a les 21.30 hores el dissabte 26 de març.

El 22 de març, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha organitzat la conferència ‘Protegir les terres seques per a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible’, a càrrec de Fernando Maestre, Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2020 i investigador de l’Institut Multidisciplinari per a l’Estudi del Mitjà ‘Ramón Margalef’ de la Universitat d’Alacant. L’accés a aquesta activitat és lliure prèvia inscripció.

El dijous, 24 de març, a les 11 hores, el doctor en biodiversitat de la Universitat de València, Andreu Escrivá respondrà les preguntes d’estudiants de Secundària i Batxillerat dins de la iniciativa ‘Pregunta-li a un científic’. Els col·legis interessats a participar poden enviar les seues preguntes al correu divulgació@cac.es amb les dades del centre i els noms dels alumnes i les alumnes que formulen les qüestions.

Una altra de les activitats previstes és la final del concurs ‘Acció pel Clima’, que tindrà lloc el divendres, 25 de març, al matí en un esdeveniment especial que se celebrarà al carrer Major del Museu de les Ciències. S’han seleccionat 25 projectes de 13 centres escolars que presentaran les seues iniciatives per a cuidar el medi ambient.

El certamen ha comptat amb la col·laboració de les empreses Global Omnium i Reciclamás, Planeta Hort, Kumótica i Sonnedix que, a més d’aportar els premis , formen part del jurat en les diferents categories. Crear un hort escolar, aplicar les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar), com estalviar aigua o dissenyar un projecte STEM sostenible utilitzant disciplines com a programació, electrònica, mecànica o robòtica són els quatre desafiaments mediambientals proposats.

Nou taller ‘SOS Planeta’

Els tallers de ‘La Ciència a Escena’ amplien la seva oferta amb ‘SOS Planeta’ dedicat al medi ambient i al desenvolupament sostenible. En aquest nou taller, que ja està disponible per a grups escolars entre setmana i s’ofereix a partir del dissabte, 26 de març, per a públic general, es realitzen experiments amb diòxid de carboni per a entendre les conseqüències de l’escalfament global, es plantegen reptes com ‘A la recerca de l’equilibri’, experiències entorn de l’energia solar i s’anima al públic a dissenyar el seu propi prototip d’aerogenerador del futur.

Finalment, el dissabte, 26 de març, la Ciutat de les Arts i les Ciències apagarà els seus edificis per a sumar-se un any més a la iniciativa internacional ‘L’Hora del Planeta’, des de les 20.30 fins a les 21.30 hores.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.