12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

La Ciutat de les Arts i les Ciències organitza una ‘Setmana del Planeta’

La Ciutat de les Arts i les Ciències ha programat diverses activitats per a celebrar la ‘Setmana del Planeta’ com a conferències, la presentació del nou taller ‘SOS Planeta’, la final d”Acció pel Clima’ i la participació en la iniciativa internacional ‘L’Hora del planeta’, amb l’apagada dels edificis des de les 20.30 fins a les 21.30 hores el dissabte 26 de març.

El 22 de març, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, s’ha organitzat la conferència ‘Protegir les terres seques per a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible’, a càrrec de Fernando Maestre, Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient 2020 i investigador de l’Institut Multidisciplinari per a l’Estudi del Mitjà ‘Ramón Margalef’ de la Universitat d’Alacant. L’accés a aquesta activitat és lliure prèvia inscripció.

El dijous, 24 de març, a les 11 hores, el doctor en biodiversitat de la Universitat de València, Andreu Escrivá respondrà les preguntes d’estudiants de Secundària i Batxillerat dins de la iniciativa ‘Pregunta-li a un científic’. Els col·legis interessats a participar poden enviar les seues preguntes al correu divulgació@cac.es amb les dades del centre i els noms dels alumnes i les alumnes que formulen les qüestions.

Una altra de les activitats previstes és la final del concurs ‘Acció pel Clima’, que tindrà lloc el divendres, 25 de març, al matí en un esdeveniment especial que se celebrarà al carrer Major del Museu de les Ciències. S’han seleccionat 25 projectes de 13 centres escolars que presentaran les seues iniciatives per a cuidar el medi ambient.

El certamen ha comptat amb la col·laboració de les empreses Global Omnium i Reciclamás, Planeta Hort, Kumótica i Sonnedix que, a més d’aportar els premis , formen part del jurat en les diferents categories. Crear un hort escolar, aplicar les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar), com estalviar aigua o dissenyar un projecte STEM sostenible utilitzant disciplines com a programació, electrònica, mecànica o robòtica són els quatre desafiaments mediambientals proposats.

Nou taller ‘SOS Planeta’

Els tallers de ‘La Ciència a Escena’ amplien la seva oferta amb ‘SOS Planeta’ dedicat al medi ambient i al desenvolupament sostenible. En aquest nou taller, que ja està disponible per a grups escolars entre setmana i s’ofereix a partir del dissabte, 26 de març, per a públic general, es realitzen experiments amb diòxid de carboni per a entendre les conseqüències de l’escalfament global, es plantegen reptes com ‘A la recerca de l’equilibri’, experiències entorn de l’energia solar i s’anima al públic a dissenyar el seu propi prototip d’aerogenerador del futur.

Finalment, el dissabte, 26 de març, la Ciutat de les Arts i les Ciències apagarà els seus edificis per a sumar-se un any més a la iniciativa internacional ‘L’Hora del Planeta’, des de les 20.30 fins a les 21.30 hores.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.